Doorvraag topic?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:55

Heb nog nooit tetanus injectie gehad Bloos

Moet dat dan?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:56

3 jaar geleden voor mij. Ook i.v.m. een vakantie.

Die vinger is niet ernstig hoor. Er zat een flinke splinter in die ik er wel uit heb gehaald. Alleen kan ik er nu niet vanaf blijven. Anders doe ik er zo wel een pleister om, kan ik er niet meer bij Lachen

Wat voor weer is het bij jullie?
Het is hier droog en gelukkig een stuk minder wind dan gisteren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:03

Het is hier ook droog en minder winderig, maar nog wel bewolkt.

En Sjimmy, als jij nog nooit een Tetanus booster hebt gehad, zou ik inderdaad een keertje met je huisarts praten. Ik ben er bijna zeker van de je in je jeugd een tetanusinjectie hebt gehad. Maar alle 10 jaar moet die herhaalt worden. Sommige artsen zeggen dat herhalen helemaal niet nodig is, en dat je alleen een opfrisser moet hebben als je een open wond hebt. Maar aangezien wij vaker dan de gemiddelde Nederlander in contact komen met paarden en kleinere wondjes oplopen waar niet iedereen even secuur mee omgaat zou ik aanbevelen om een nieuwe booster te halen.

Tetanus is geen fijne manier om te overlijden.

Wie is het daarmee eens?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:30

Is de T van de DKTP prik tetanus?, ja dan heb ik 'm gehad, maar ik ben nu 22 dus dan moet ik eigenlijk wel weer Bloos , maar ik kom bijna nooit bij de dokter... Haha! Om nou alleen voor een tetanus prik te gaan Scheve mond Huilen

Wie doet het struktureel bij houden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:34

Ik had de Tetanusprik drie maanden voor die DKTP prik al opgehaald. En toen had ik het structureel bijgehouden.

Maar ik geef hem even door: wie houdt zijn eigen Tetanusinenting structureel bij?

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:35

ik niet,ben veeelst te bang voor prikken Lips are sealed Huilen
ik ga liever helemaal nooit Knipoog maarja,het moet toch he....

Wie heeft er nog meer zo'n hekel aan prikken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:44

Prikken zijn toch zo erg niet? Even kiezen op elkaar. Klaar... Schijnheilig
Toegegeven, de Tetanusprik brandt verschrikkelijk.... Frusty

Maar vinden jullie het niet raar dat iedereen (nou ja, misschien niet iedereen maar toch de meesten hier) het entingsschema voor hun paard goed volgen en in de gaten houden en blijven houden, en een simpel prikje voor zichzelf vergeten te halen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:47

Gewone onderhuidse of in een spier prikken vind ik niet zo erg. Wel als ze aders moeten aanprikken. En als je ze dan nog moet gaan uitleggen hoe ze dat het beste kunnen doen... Frusty
Nee, das geen hobby van mij.

Wie spuit zelf wel dieren in? De paarden worden wel door de DA gedaan voor het inentingsboekje, geiten en honden doe ik wel altijd zelf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:52

Ik heb mijn paard of andere dieren nog geen inenting gegeven, maar als het zou moeten zou ik het wel kunnen. Bloed afnemen word dan weer een heel ander verhaal. Maar dat zal ook wel te leren zijn, denk ik?

En mijn aders zijn ook heel moeilijk te prikken, meestal moeten ze in mijn hand. En dan loop ik minstens twee weken met een blauwe plek op mijn hand rond.

Wie laat zijn paard tegen Rhino inenten? Bij ons op stal moet het verplicht omdat er drachtige merries rondlopen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:01

Hier wordt ook alles tegen rhino geënt. Dus ook pony's die er maar tijdelijk staan en alle ruinen/hengsten. Anders heeft het enten ook geen zin.

Zou je een paard eerder kopen als die al verzekerd is?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:19

ik kan me zowiezo geen paard veroorloven denk ik. maar ik denk niet dat het veel verschil maakt, het gaat tenslotte om het karakter en evt uiterlijk van het paard.

wie is er al bruin geworden van de zon??????? (en degenen die op vakantie zijn geweest tellen niet mee!!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:20

Nee, of hij al verzekerd is, dat maakt me niets uit. Ik laat sowieso altijd keuren. Er kan na ingang van de verzekering zo ontzettend veel gebeuren waardoor een paard onbruikbaar wordt voor mijn doeleinden. Bovendien geloof ik niet zo in de verzekeringen, ze zullen altijd een reden willen vinden om niet uit te hoeven betalen. En het verdriet dat je hebt als je je eenmaal aan het dier hebt gehecht en hij zou om een of andere reden wegmoeten, zou ik mezelf niet willen aandoen.

Dus beter laten keuren. En dan zou het afhangen van het resultaat van de keuring, het prijskaartje dat eraan hangt en wat ik met dat paard zou willen doen of ik hem zou kopen of niet.

Maar ik vind het een goede vraag en geef hem door: zouden jullie een paard eerder kopen omdat hij al verzekerd is?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:23

maar waar is ie dan tegen verzekerd enzo?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:26

Ik merk het soms wel als ik een paard verkoop. Als die al verzekerd is, doen ze veel minder moeilijk over allerlei keuringen.

Ik wil aan het eind van het seizoen een merrie verkopen en zit op dit moment ook te kijken om de merrie's en hengst toch weer te gaan verzekeren. En nu twijfel ik dus of ik merrie die eruit gaat ook laat verzekeren of niet.

Waar baseer je de verzekerde waarde op? Ik kan van de meeste niet uitgaan van het aankoopbedrag, ze zijn of zelf gefokt of heel jong gekocht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:28

hoe zit dat nou met die verzekering? waar is ie dan voor verzekerd Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:51

Tja, waar baseer je de waarde voor de verzekering eigenlijk op? Als het dier nog niets heeft gepresteerd is het erg moeilijk om er een prijskaartje op te plakken. Was je nog van plan geweest om aan keuringen mee te doen of zo?

Voor de rest zijn er verzekeringen die alleen even naar je paard komen kijken en er verder geen keuringen bij vragen. Foto's zijn ook alleen maar nodig boven een bepaald bedrag.

Persoonlijk zou ik de merrie niet meer verzekeren, en als ze moeilijk doen over keuren en zo, desnoods de kosten voor de klinische keuring dragen. Dan ben je geloof ik hetzelfde kwijt.

Bij welke verzekering ben je aangesloten, en waar wilde je ze voor verzekeren?

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:02

Ik heb mijn paard wel verzekerd bij een onderlinge verzekering die paarden verzekerd in de omgeving.

Wie wil er ook dat het al vrijdag is?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:08

iedere dag van de week wens ik dat het vrijdag is.

Wie kijkt er in het weekend altijd uit naar de dag dat hij of zij weer mag werken? Frusty

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:15

Wat denk je Cassidy Lips are sealed

Wie weet de LD-50 waarde van koper? Ik kan het niet vinden Huilen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:22

* Ellen * schreef:
...Wie wil er ook dat het al vrijdag is?

Nou, ik niet persé, dan viert nl. m´n zoon z´n verjaardagsfeestje en heb ik in het totaal 8 van die schreeuwende, joelende kinderen in m´n huis Scheve mond !
Ik verheug me wel heel erg op de zaterdag.... Knipoog !

(Even voor de statestieken Knipoog : Ik heb een Käsekuchen gebakken en een aardbeientaart gemaakt Vingers aflikken !)

Mijn bijrijdster heb ik net aan de tel., ze is van mening dat er bij Dikke 2 wervels in z´n rug uitgesprongen zijn Verdrietig , wat zal ik doen, gelijk de osteopate/ DA opbellen of eerst een dagje afwachten?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:24

Euh...het ligt op het puntje van mijn tong.....

Geintje: kan je er helaas niet aan helpen.

Wat is LD-50 van Koper?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:38

LD-50 van koper? kan je geen hint geven? ik heb geen idee waar het over gaat Haha!

Cassidy, ik zal de verzekeringvraagjes even via PB doen, gaat iets makkelijker...

Tja, ik was even gaan stemmen, lig er nu een beetje uit wat vragen betreft...

Wie stemt er niet? (niet omdat je te jong bent)

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:42

Ik ben idd te jong om te stemmen (sorry)
Maar we zijn er erg mee bezig op school. We hebben ook moeten stemmen via school (in alle 3e klassen).

Waar stemmen jullie op?

Ik had op de VVD gestemt. Was ik het met de meeste ideeen wel mee eens.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:03

Ik ben ook te jong om te stemmen, en zou het eerlijk gezegd, na de dood van Fortuyn niet meer weten...

Heb jij al gestemd?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:06

Ja ik ben vanmorgen om half 8 geweest (was als 3e van 't durp Haha! ) Ik heb op de ChristenUnie gestemd

Gaan jullie nog stemmen?