Doorvraag topic?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 00:00

Wat is een PNH snuffelavond?

Is dit gelijk de nieuwe vraag Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 00:03

Geen idee wat dat is. Ik ga er iig niet naar toe, beetje uit de richting Knipoog

Wie gaat er ook voorlopig nog niet naar bed?
Ik moet voor morgenochtend nog een advertentie in elkaar zetten, dat wordt weer nachtwerk...
Dus even niet bokken enz. Huilen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 00:06

PNH betekend Parelli Natural Horsemanship. Het is een methode van omgaan met paarden, ontwikkeld door een Amerikaan Pat Parelli. Echt de moeite waard. Je zult PAt niet persoonlijk tegenkomen, maar wel een van zijn instructeurs in Duitsland Namens Birger Gieseke en de eerste Nederlandse instructeur Eddy Modde. Vooral Birger kan erg droog uit de hoek komen (Pat Parelli trouwens ook) en reken maar op een entertainende avond. En als je ziet hoe zij met hun paarden omgaan, daar gaat een wereld voor je open.

Zijn er meer mensen die nog nooit van Pat Parelli en Parelli Natural Horsemanship hebben gehoord?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 03:03

Aha, nu snap ik PNH Lachen
Ik kon de afkorting even niet plaatsen.
Wel van gehoord, maar ergens ver weg. Ik ben niet zo thuis in NH...

Wie heeft ook weer veel te lang achter die pc gezeten?
Ik ga nu toch maar m'n bed opzoeken Slapen

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:05

Ja inderdaad je hebt weer veel te lang gebokt Haha! Moet foeivingertje maar even tegen je op steken;)

Wie is er ook niet duf? En gaan jullie vandaag allemaal stemmen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:12

Ik ben niet duf, heb al weer gevoerd, gedoucht en ben er al helemaal klaar voor (waarvoor??)

Ik ga wel stemmen straks. Even op de fiets naar het dorp Lachen

Wie gaat er nog wat leuks doen vandaag?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:37

Ik niet, dan viert mijn pa en mijn broertje zijn verjaardag. Ik ben overdag waarschijnlijk wel in houten (leren rijlaarzen ophalen Haha! )

Wie ergert zich ook weleens groen en geel aan opdrachtgevers die fouten maken, en die fouten op jou proberen af te schuiven.?

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:03

Heb ik niet echt last van, maar ik zou me er wel aan ergeren

wie is er nu ook hard aan het werk?? Schijnheilig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:19

Helaas kan ik niet naar de snuffelavond komen Knipoog , maar.... ik ben er al bij ons naar toe geweest en voor de twijfelaars onder ons: Ga er lekker heen, het is ontzettend leuk en zet je aan het denken Lachen !

Sorry, zie net dat Berdientjes vraag de laatste was, dus die vraag beantwoord ik hier: Ik ben hard aan het bokken, geldt dat ook Pling ??!

Ik ben gisteravond naar een "snuffelavond" van Peter Pfister geweest (die man met dat baretje op z´n kop). Érg interessant ook. Hij woont (vanaf NL. gezien Knipoog ) 100 km voor Frankfurt en geeft de laatste week van Juli weer een cursus waar ik me ook voor interesseer. Mijn vriendin heeft zich al aangemeld. Het probleem is alleen, dat de kinderen hier dan nog 2 dagen naar school moeten (het is een week cursus met kamperen voor/met de hele familie Cool )en vooral dat ik het nog steeds niet goed aan durf om met Dikke in de Trailer te gaan (350-400 km) Scheve mond . Dat betekent dat we morgen weer gaan verladen en dat ik dan ook zal proberen *bibber,bibber* te gaan rijden!

Wie geeft mij een tip, wat voor taart ik zo zal gaan bakken? (m´n beide kids zijn vandaag jarig Knipoog !)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:26

Gefeliciteerd Sterre!!!
En wat voor taart... tsjaaa monchoutaart doet het altijd wel erg goed bij mij!

Is er iemand al wezen stemmen? Ik ben om half 8 gelijk gegaan, was de derde op dorp die stemde. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:28

Käsekuchen doet het altijd goed bij kinderen. Dat is ook een van mijn favoriete taarten geweest dat ik nog in Duitsland woonde. Bienenstich vind ik ook erg lekker, maar dat is geen verjaardagstaart.

Ik ben vanochtend heel vroeg al wezen stemmen. Ik dacht dat het zwart zou zien van de mensen, maar dat viel mee. Een vervangende stemkaart was geen probleem, daar had ik eigenlijk nog de meeste zorgen over.

Mijn ouders zijn op vakantie maar zij hebben per post gestemd. Knaloranje enveloppen zijn het. Doet gewoon zeer aan je ogen.

Hebben jullie wel eens per post gestemd?

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:41

Nee ik heb nog nooit per post gestemd.

Ik moet ook nog stemmen maar Yootha wilde ook graag mee en moest vanwege tentamens al vroeg op school zijn dus we doen het even rond zevenen als ik uit de winkel kom.

Gaan jullie vanavond ook naar de verkiezingsuitslagen kijken. Ben heel benieuwd dit jaar.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:42

SchwarzwalderKirschtorte Haha!

Heel lekker, maar ik heb hem nog nooit lukkend gekregen *LOL*
De bodem blijft te dun kan hem niet door midden snijden ....

Ik haal nu meestal gewoon een fruitvlaai in 2 verschillende smaken.
Bij de vlaaienshop.

Wie helpt mee hopen op morgen heeeeeel mooi weer?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:43

Ik ga niet kijken want ik heb paardrijles vanavond Haha! Maar ik ben wel benieuwd, ik kijk wel ff snel op teletekst, dan ben ik binnen 5 minuten klaar.

Wie gaat er ook zo lekker taart eten? (een van mijn bazen is jarig Haha! )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:49

He getsie, iedereen heeft het over taart vanochtend. Zou er spontaan trek in krijgen.

De file viel vanmorgen heel erg mee. Ik denk dat er een heleboel vanmorgen al hebben gestemd. Ik was in no-time op mijn werk.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen tölt en telgang? (ik weet het wel, maar ik moet toch een vraag stellen Schijnheilig )

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:03

Telgang; benen worden niet diagonaal gelijktijdig opgenomen en voortbewogen zoals in draf, maar lateraal; linksvoor+linksachter, zweefmoment, rechtsvoor +rechtachter, zweefmoment.

Heb ik het goed Cassidy. Tolt ik weet hel wel maar kan het niet zo goed uitleggen Haha!

Wie kan de tolt goed uitleggen?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:32

Ik niet, of ik zou er een boek bij moeten pakken.

Wie heeft er ook een broodje in de oven zitten? Vork

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:38

Eerst hebben we het over taart en nu over broodjes in de oven...jullie zijn wel heel erg gemeen hoor!

De beschrijving van de telgang is goed hoor, Greetje.
De tölt is een gang waar er altijd één voet contact met de grond heeft, een soort draf zonder zweefmoment.
Ik zal even kijken of ik wat foto's kan vinden.

Gevonden: De Tölt

Afbeelding
Afbeelding

Maar nu moet ik weer een vraag verzinnen. Frusty

Wat is jullie favoriet merk fotorolletje? Ik vind Fuji hele goede resultaten geven, Agfa vind ik wat minder.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:43

Sinds ik de digi van m'n ouders heb ontvoerd, heb ik eigenlijk geen gewone foto's meer gemaakt.
Moet ik eigenlijk toch wel weer een keer doen, ik heb nu van 4 pony's die hier lopen geen 1 echte foto...

Om Cassidy te pesten }> : wie is ook gek op warme broodjes met kersenjam?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:49

Doe mij maar een warm pizzatje Vork Vingers aflikken

}>

Wat lust je absoluut niet?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:09

Ik ben niet zo weg van gebakken lever (om het afgezwakt uit te drukken) ...Misselijk

Zuurkool vin ik ook minder, maar zuurkoolschotel daarentegen weer heel lekker (met gehakt, ananas en rozijnen onderop, laagje zuurkool, en laagje aardappelpuree. Kaas erover en in de oven)

En toen hadden we het wéér over het eten. Frusty

De nieuwe Star Wars is in premiere gegaan hoorde ik vanochtend op de radio. Wie heeft de vorige gezien, en wie wil deze gaan bekijken?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:17

Ik hou niet zo van SF films. Heb eigenlijk geen enkele Star Wars aflevering gezien.......

Vergeten jullie je fototoestel niet de 25e? Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:26

Ik zal mijn digitale camera meenemen. Ik zal er zeker zijn. Tot nog toe heeft mijn baas niets verzonnen dat ik dat weekend ergens anders heen moet.

Wie heeft er hier een poppenhuis? Of heeft/kent iemand in zijn omgeving die een poppenhuis heeft?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:41

Vroeger had ik wel een poppenhuis.
3 jaar geleden kwam ik hem met de verhuizing tegen op zolder en is ie naar mijn vriendin gegaan. Nu spelen haar kids ermee Lachen

Wie heeft ook een ontstoken vinger?
Een groot deel is rood/paars en zeer dat het doet Huilen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:46

Hoe kom je aan die ontstoken vinger? Kijk je wel uit, straks is het nog iets ernstigs.

Dat brengt me direct op de volgende vraag: hoe secuur zijn jullie met het bijhouden van jullie Tetanusinjecties? Voor jezelf dat he, niet voor de paarden. Die van mij is 5 jaar geleden opgefrist omdat ik naar Thailand op vakantie ging. Maar het lijkt me erg belangrijk om dat in de gaten te houden. Helemaal omdat we bijna allemaal veel contact met paarden hebben.