troi schreef:Oh ja mensen die septisch zeggen terwijl sCeptisch bedoelen. Lekker kritisch gedesinfecteerd denk ik dan maar..
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/s ... kep-of-sep
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Oh ja mensen die septisch zeggen terwijl sCeptisch bedoelen. Lekker kritisch gedesinfecteerd denk ik dan maar..
Indy_Mouse_9 schreef:Er zijn al een heleboel genoemd waar ik ook slecht tegen kan... Een paar pagina's terug kwam ik 'genieten' tegen, afschuwelijk populair gebruik daarvan tegenwoordig. Sowieso dat het kennelijk altijd moet, je mag het niet meer gewoon leuk hebben maar je moet genieten. En dat het dan door mensen als commentaar op iets in gebiedende wijs word gebruikt: 'En nu lekker genieten!'![]()
Mijn man heeft ook een paar ergerlijke uitspraken opgepikt:
'x is leuk, maar je moet er wel iets bij te slobberen hebben.'Slobberen? Nee.
'Dat is best goed / niet te nassen.' Echt, nassen?
En op enig moment begon 'flabbergasted' ineens overal op te duiken. Dat mag als je daadwerkelijk Brits danwel Engelstalig bent, maar als je Nederlands bent is dat stom. Zo.
Ohja, en 'Alpenquarter' kwam ik vandaag voor het eerst tegen. Quarter is toch een Amerikaanse afkorting voor Quarter Horse, die beesten die het goed deden op de kwart mijl rennen? HOE is die term toepasbaar op Haflingers?
Indy_Mouse_9 schreef:En op enig moment begon 'flabbergasted' ineens overal op te duiken. Dat mag als je daadwerkelijk Brits danwel Engelstalig bent, maar als je Nederlands bent is dat stom. Zo.
Ohja, en 'Alpenquarter' kwam ik vandaag voor het eerst tegen. Quarter is toch een Amerikaanse afkorting voor Quarter Horse, die beesten die het goed deden op de kwart mijl rennen? HOE is die term toepasbaar op Haflingers?