Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Natascha schreef:En ook "gijzelaar". Zo iemand zou eigenlijk "gegijzelde" moeten heten. Want een metselaar die metselt, een mekkeraar die mekkert en een gijzelaar...... die wordt gegijzeld. Onlogisch.
Nies_ schreef:Daar geef ik je gelijk in, Winged.
"Nachtbraker" vind ik ook niet logisch. Logisch zou zijn dat dat iemand is die 's nachts kotst.
Natascha schreef:ontdooien inderdaad![]()
Wij noemen dat thuis gewoon heel eigenwijs ontvriezen.
Maar zo zijn er meer. Ontwaken bijvoorbeeld. Ook zo'n achterlijk word. Dat zou logischerwijs "ontslapen" moeten zijn![]()
En ook "gijzelaar". Zo iemand zou eigenlijk "gegijzelde" moeten heten. Want een metselaar die metselt, een mekkeraar die mekkert en een gijzelaar...... die wordt gegijzeld. Onlogisch.
Fish_n_Chips schreef:Natascha schreef:ontdooien inderdaad![]()
Wij noemen dat thuis gewoon heel eigenwijs ontvriezen.
Maar zo zijn er meer. Ontwaken bijvoorbeeld. Ook zo'n achterlijk word. Dat zou logischerwijs "ontslapen" moeten zijn![]()
En ook "gijzelaar". Zo iemand zou eigenlijk "gegijzelde" moeten heten. Want een metselaar die metselt, een mekkeraar die mekkert en een gijzelaar...... die wordt gegijzeld. Onlogisch.
Een martelaar martelt ook niet.
liedje89 schreef:Ik heb zelf echt een hekel aan verkleinwoorden gebruiken voor dingen die niet klein zijn. Als iemand paardje zegt verwacht ik een minipaard, geen beest van 1.70m