Maar friet slaat op de bereidingswijze : frituren en patat op het materiaal : tis een ander woord voor aardappel.
Beide vertellen dus een half verhaal! Dus is het enige correcte: patat friet !
Koia
Geplaatst: 15-08-16 12:47
patat of friet ligt er volgens mij ook net aan welke streek je woont. waar ik vandaan kom zegt iedereen patat, waar ik nu woon is het friet (of 'frut' op z'n vlaams ). Als ze hier patat zeggen bedoelen ze een aardappel.
Laatst bijgewerkt door Koia op 15-08-16 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Franciee
Geplaatst: 15-08-16 12:47
Mijn vriendin werkt in een cafe/cafetaria en daar vroeg iemand ooit eens: "Hebben jullie ook patat?" Toen ze antwoordde: "Nee alleen friet" zijn die klanten weggegaan Dat mocht ze niet meer zeggen van de baas
Hier is het allebei. Ik zeg eigenlijk vaker friet, maar schrijf het het liefste als frites.
Fenrir
Geplaatst: 15-08-16 12:50
Ik zeg ook patat. Heel af en toe friet, maar meestal patat
Natascha
Geplaatst: 15-08-16 12:58
ontdooien inderdaad Wij noemen dat thuis gewoon heel eigenwijs ontvriezen. Maar zo zijn er meer. Ontwaken bijvoorbeeld. Ook zo'n achterlijk word. Dat zou logischerwijs "ontslapen" moeten zijn En ook "gijzelaar". Zo iemand zou eigenlijk "gegijzelde" moeten heten. Want een metselaar die metselt, een mekkeraar die mekkert en een gijzelaar...... die wordt gegijzeld. Onlogisch.