Dat maakt deze soort (zowel de Jolanthe als de Piet variant, bij deze kaboutervariant zijn de vrouwtjes zeer duidelijk herkenbaar) zo moeilijk te bestrijden, aangezien ze door aandacht gesterkt worden. Evacuatie van mens en paard is vaak het laatste redmiddel. Gelukkig is deze soort meestal niet honkvast, zolang ze nog aan het migreren zijn is het het beste om ze zo veel mogelijk te negeren (dan trekken ze namelijk verder).
Ik heb zo'n twintig jaar op Ponyhof rondgelopen, dus Ruby en Isabel ken ik wel ja Als je wat wil weten, pb maar even
Poeh zeg... Wat een nare variant is dat dan. Kan de zogenoemde "bolbestrijding" hier niet van dienst zijn? (hierbij plaatst men een grote bol over de kolonie waardoor deze afgesloten wordt van de buitenwereld)
Traiectum
Geplaatst: 02-09-12 14:33
Dat is idd een optie ze zijn helaas wel heel reislustig, dus je moet echt het goede moment afwachten.
Is er ook een manier om kabouters van je lijf af te houden....? Ik denk, nu ik dit zo allemaal lees dat ik last heb van kabouters die op mijn schouders zitten als ik mijn merrie van t land ga halen, die blijft maar van me wegrennen de laatste 2 weken.... En dat deed ze nooit eerder, dus ik vrees dat er ergens toch kabouters meeliften...
Ik ben laatst trouwnes nog slachtoffer geworden van kabouterwraak... Ik had net die week schriktraining gegeven, dat heeft deze uitbarsting waarschijnlijk ontketend.. We waren op een rustig bosritje toen er opeens een grote clan kabouters op de billen van mijn arme paard sprong. Mijn paard schrok zich natuurlijk een (kabouter)hoedje en probeerde ze af te schudden met behulp van wat aardige bokken die mij helaas ook in het stof deden bijten... Wees dus gewaarschuwd! De kabouters zijn wraakzuchtig! Op het moment vrees ik voor mijn leven. Wie weet wat ze de volgende keer bedenken?
Goed ideetje rien!!, als nederland massaal aan de paddo´s gaat zijn die prutsmutsjes binnen de kortste keren dakloos!! en mocht er dan toch één volhoudertje de winter van 2012 overleven dan stoort niemand zich daar aan omdat je stoned alle problemen door een rose bril ziet!!