Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:28

Madonna, Milli Vanilli, Paula Abdul, Janet en Michael Jackson, Gerard Joling Misselijk
En de ministars!!! Kennen jullie dat kinderprogramma nog, met allemaal van die leuke liedjes en dansjes enzo? We hadden een ministars-bijeenkomst met ons buurmeisje zodat we altijd samen konden kijken.
En uiteraard kinderen voor kinderen, dat jeugdsentiment is tijdens een meeting geloof ik al eens uitgebreid ten gehore gebracht? *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:29

Jura schreef:
En dat wij onze eerste videorecorder kochten. Die had al een afstandsbediening, maar met een snoer naar de video en je moest je vinger op het knopje houden tijdens het vooruitspoelen, want dat kon ie nog niet zelf. Haha!

Haha, ik zal maar niet vertellen hoe vaak ik wel niet op mijn bek ben gegaan doordat ik over dat snoer struikelde! Wij hadden ook zo'n onhandig apparaat, maar eigenlijk waren we allang blij dat we eindelijk een videorecorder hadden! Cool

Mijn eerste singletje (zo'n 5 piek, VINYL!) was 'Take on me' van A-ha, 1985 was dat.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:33

Bontje Blauw niet te vergeten Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:37

De familie knots met Hetty Heytink, die vond ik echt kei en kei leuk! Nu nog steeds. Die ouwe oma die altijd zeurde en dan lispelde die opa "HE MENS, HOU NU TOCH EENS OP!" en hij had een speelgoed st. bernard als hond.
"Een kloddertje roze hier, een kloddertje roze daar............."

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:44

De familie Knots ja, die wordt toch zeker wel elke twee jaar herhaald en ze blijven leuk! Neef Herbert heeft het daar altijd over 'speledingetjes', prachtig woord vind ik dat, ik gebruik het zelf ook erg vaak! *LOL*

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:46

Theo en Thea (hoewel ik denk dat die van de '90-er jaren zijn?)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:49

Cody schreef:
Theo en Thea (hoewel ik denk dat die van de '90-er jaren zijn?)

Nee, halverwege jaren '80 want ik kan me herinneren dat ik op de basisschool samen met een klasgenootje altijd van die hazetandjes van papier maakte. Moet rond '85 geweest zijn.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:53

ik kom dan uit 1981 maar weet ook veel dingen komt misschien omdat ik een oudere zus en broer heb die dus al die dingen nog beter weten....ik had altijd veel lol met die lolo bal ...je kon er echt niks mee alleen maar beetje rondspringen en mee vallen *auw*

en de mini-stars hahaha geweldig....die vond ik veeel leuker dan kinderen voor kinderen...!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:00

En van die armbandjes die recht kon trekken, die je dan om je arm moest slaan die dan om je arm klemden.

noran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:04

Echt geweldig als je dit zo terug leest!! Ik lag me weer helemaal krom om al die dingen. Haha! Haha!

Maar even op schoenen en kleding terug te komen, droegen jullie ook die zwarte karate schoentjes met sportsokken erin?? Misselijk Misselijk
En dan met een net te korte broek??

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:08

Cody schreef:
En van die armbandjes die recht kon trekken, die je dan om je arm moest slaan die dan om je arm klemden.

ahhhh ja.... En als íe het dan niet meer deed Huilen

Of zo'n ding (weet niet meer hoe dat heet) , een half rubber balletje, dat moest je omvouwen, op glad iets leggen en dan sprong het een meter of 4 de lucht in.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:20

Karin schreef:
Maar in '83 mocht ik eindelijk op paardrijles, dat was wel weer een goed punt! Cool

He, strafpunten grote zus! Je bent iets heel belangrijks vergeten....
De geboorte van je LIEFSTE ZUSJE!!!!!! Schijnheilig Haha!

Nou, als ik dit topic zo lees, dan blijk ik toch ook wel oud te zijn. Scheve mond
Tja, of ik heb gewoon OUDE zussen, waardoor ik alles weet van de blauw met gele rolschaatsen (geerfd van de grote zussen Haha! ), de tv zonder afstandsbediening, de Raider (ipv Twix) en de Houtje-Touwtje-jas (heb er zelf een gehad in velle kleuren). Lips are sealed Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:36

Oh jee, er schiet me net weer iets vreselijks te binnen Bloos

Het was 1981 en er waren witte lange jassen in de mode van die pluizige Teddy-stof. Je was net een soort gigantische knuffelbeer in die dingen maar goed, ik vond hem mooi en had er één gekocht.

Het was voorjaar en ik had een baantje bij een zeer ouderwets assurantie-kantoor. In de pauze wilde ik over het Binnenhof teruglopen maar verstapte me op het stoepje en daar ging ik me toch onderuit. Ik zat opeens in een plas, helaas was die plas nogal olie-achtig waardoor mijn witte jas volledig zwart was aan de achterkant Haha!

Ik heb mijn jas maar uitgetrokken maar het was behoorlijk koud. Met jas "nonchalant" over de arm geslagen zodat vlek niet zichtbaar was wandelde ik over het Binnenhof. Iedereen keek me aan of ik gek geworden was Clown
Aangekomen op kantoor kon ik het kreng op geen enkele manier zo hangen dat vlek niet zichbaar was en bovendien steeg er uit de garderobe opeens een olie-lucht op waardoor mijn actie helaas niet ongemerkt bleef die middag *LOL*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:37

Over Raider gesproken, ik noem de huidige gekleurde M&M's met nootjes er in nog steeds Treets!
Treets zat in hetzelfde gele zakje, alleen was alles gewoon bruin en niet gekleurd.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:39

Treets is wel heel lang geleden. Dat ben ik allang vergeten. Ja, nu je het zegt, Desiree, komt er weer iets bekends naar boven.
Ik noem M&M's gewoon M&M's en Raider noem ik gewoon Twix.

Btw, heb je dat lijstje vanochtend gehoord op 3FM?

Aha. Ja dus. Karin, bedankt dat je 'm ff gepost hebt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:43

Nope niet gehoord, maar wel per email gekregen. Ik zeg nog altijd raider en treets omdat ik dat nu eenmaal gewend ben.
Wat balen van die jas Percy, grinnik! Heb je hem uit kunnen wassen? Bepaalde dingen uit de mode uit de 80's komen terug maar van mij hoeft het meeste niet hoor. Die haardrachten van toen waren wel zo super ordi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:14

Barbapapa, Kinderen voor Kinderen, Ponyclub, vachtjassen, de Holly Hobby van mijn zus. Loco hadden we op school, maar dan moest je mazzel hebben. Ook leuk was dokter bibber. Weet iemand zich de opmaakpoppen nog te herinneren? De satijnen cirkelrok? En dat Oilily nog Olly heette? Pinkeltje was toen toch anders en Winnie de Poeh ook om Paddington nog maar te zwijgen.
Atari had ik en later ook een C64, die trouwens nog steeds bij paps op zolder staat...
In de bus kocht je een kaartje, de strippenkaart was enorm wennen.
De A2 na Den Bosch bestond nog niet en de ring A10 nog minder.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:26

Nu moet ik ineens aan het programma van Ome Willem denken...
Keek ik ook altijd.

En Pinkeltje in de Libelle (of Margriet)

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:40

dit is zo geweldig!!!

Vrouwtje Theelepel...
Danny de Munk die met een helicopter in De Film van Ome Willem kwam... (is dat wel echt gebeurd??)
Oma Fladder....

En mn (oudere) buurmeisje mocht Dirty Dancing kijken, ik was zo bloednieuwsgierig!!! 1

Groom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:42

Geweldig dit topic.
Ik heb in 82 eindexamen gedaan ... voel me nu ineens toch wel heel erg oud }>
Er komen wel heel veel herinneringen boven. Wie kent nog Swiebertje? Of De film van Ome Willem met zijn broodje poep? En wat denk je van broeken die zo strak waren dat je plat op je rug moest gaan liggen om ze dicht te krijgen? Modekleuren: oranje, bruin en groen. Verward Verward
En oh ja, de knikkebokkers ofzo. Dat waren van die broeken tot net onder je knie met een riempje. Of je liep rond in een legging met een lange (nou ja, lang ...) trui (wel een gestreepte) erover. Haha! Haha!
In het begin hadden wij zelfs nog geen telefoon thuis. In een blok huizen was maar 1 gezin met een telefoon en daar mochten wij zo af en toe wel bellen.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:49

ome willem:
deze vuist op deze vuist.... en zo klim ik naar boven....

diepe tekst trouwens!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:50

En dan het liefst van die truien met vleermuis mouwen *LOL*
Mijn moeder deed toen mijn truien breien en werd gek van de rot mouwen...
Van schrik heeft ze niet lang daarna de breinaalden met het grofvuil op laten halen...
Ook zat daarbij de chemie doos van m'n broer... waar hij half het huis al zowat mee had laten ontploffen }>

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:53

O, wat voel ik me nu oud....
die kleding van toen Bloos veels te wijde ribbroeken (Trader geloof ik), met van die ballerinaschoentjes er onder, heeeeele grote tuinpakken met All stars, of van die skateboardschoenen (kan even niet meer op het merk komen). Brommerrijden (tja kan je nagaan als je in de jaren 80 brommer mag rijden hoe oud je nu bent ??) peugeotje en dan een bepaald type, oliebol hersens werken niet meer helemaal goed geloof ik!
Ray-ban zonnebrillen! Zo'n zwarte van Miami -vice (hij ligt tot ergernis van mijn man nog steeds in mijn auto).
Zo ontzettend leuk die tijd! Vooral de muziek van toen vind ik nu nog steeds geweldig!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:22

Ja, Miami Vice was erg "hot" in the eighties. (zeiden we toen niet zo Lachen )
Ik heb ook nog ergens zo'n M.V. zonnebril

En de populairste diskjockey was Adam Curry en zijn radioprogramma Curry en Van Inkel natuurlijk. Luisterde ik elke vrijdagavond.
TMF bestond nog niet. Toen had je Countdown (wederom van Curry) en Toppop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:29

Von"]
Brommerrijden (tja kan je nagaan als je in de jaren 80 brommer mag rijden hoe oud je nu bent ??) peugeotje en dan een bepaald type, oliebol hersens werken niet meer helemaal goed geloof ik!
[/quote]
De 103 was dat, heb ik er 4 van versleten!

[quote="Von schreef:
Ray-ban zonnebrillen! Zo'n zwarte van Miami -vice (hij ligt tot ergernis van mijn man nog steeds in mijn auto).

Ray Ban Wayfarer is dat, nog steeds te koop hoor Haha!.