Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:pjotrg schreef:Bedoel je een McClellan saddle? Dat wordt dan wel goed mikken met lichtrijden
Die zijn overigens "matig comfortabel.
En dan kan je een variant hiervan overkomen; https://www.google.is/search?q=squirrel ... 5u_HEM_ypM:
Shirley schreef:Ze willen ons graag doen geloven geloven dat hun "Oe-oe-oe-oe" een strijdkreet is, maarre....
Ailill schreef:Daar zeg je wel iets, zonder zadel rijdt eigenlijk fijner dan met, althans, als de schoft niet té extreem is
Frummels schreef:Kuggur schreef:
Niet; Europeanen introduceerden paarden in Amerika. En uiteraard zadels ook.
Wat heeft dat te maken met het zonder zadel rijden?
superpony schreef:Ik denk dat het wel mee valt hoor. Ik vind de vraag echt totaal niet gênant, sterker nog best een verademing tussen al de menstruatie/sport bh/zwanger tijdens het rijden topics die er hier al zijn.Best jammer dat het topic deze wending heeft genomen. Ik snap de lol hoor. Maar iemand stelt een vraag die blijkbaar vrij genant is en wordt het amper serieus genomen.
Lol is leuk, maar TS is er niet mee geholpen. Als een man wil rijden en er last van heeft, is via internet vragen misschien makkelijker dan op een manege of aan de instructie.
TS, ik raad je echt aan om bij een mannelijke western trainer wat zitles te gaan volgen. Staat los van het western rijden, maar dan kun je een priveles nemen en dit gewoon bespreken. Wat je daar met je zit leert, kun je daarna goed gebruiken.
Western ruiters zitten over het algemeen, mits ze goed les krijgem goed stil en doen alleen wat nodig is. Doorzitten hoeft helemaal niet vervelender of moeilijker te zijn dan lichtrijden. Helemaal niet zelfs, want lichtrijden kan best veel problemen geven zoals ernstig onrustige handen, neerbonken op de rug etc.
Ailill schreef:superpony schreef:Ik denk dat het wel mee valt hoor. Ik vind de vraag echt totaal niet gênant, sterker nog best een verademing tussen al de menstruatie/sport bh/zwanger tijdens het rijden topics die er hier al zijn.Best jammer dat het topic deze wending heeft genomen. Ik snap de lol hoor. Maar iemand stelt een vraag die blijkbaar vrij genant is en wordt het amper serieus genomen.
Lol is leuk, maar TS is er niet mee geholpen. Als een man wil rijden en er last van heeft, is via internet vragen misschien makkelijker dan op een manege of aan de instructie.
TS, ik raad je echt aan om bij een mannelijke western trainer wat zitles te gaan volgen. Staat los van het western rijden, maar dan kun je een priveles nemen en dit gewoon bespreken. Wat je daar met je zit leert, kun je daarna goed gebruiken.
Western ruiters zitten over het algemeen, mits ze goed les krijgem goed stil en doen alleen wat nodig is. Doorzitten hoeft helemaal niet vervelender of moeilijker te zijn dan lichtrijden. Helemaal niet zelfs, want lichtrijden kan best veel problemen geven zoals ernstig onrustige handen, neerbonken op de rug etc.
Er zijn erg goede tips voorbij gekomen, door meer mensen en ik gok zomaar dat TS ook nog wat contact heeft via pb.
Je punt wat betreft online iets vragen snap ik en zo had ik het nog niet bekeken.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je steeds terug komt bij western(zadels). In zo'n zadel krijg je een stuk minder steun, je zit heel anders dan in een Engels zadel en juist die laatste zijn nog altijd meer gangbaar én zorgen voor de problemen.
Kadankovitch schreef:Of western ruiters wel of niet lichtrijden, is in deze discussie, indien u die serieus wilt voeren, weinig relevant. Net zo min als dat een slechte zit onrustige handen veroorzaakt. Tot zover; stating the obvious. Alsof in het westernrijden het doorzitten of het lichtrijden is uitgevonden.
De eventueel bruikbare tips voor de TS zijn gegeven. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde zitlessen in de manier die u voorstelt. Op z'n best wordt daar het probleem alleen mee omzeild.