superlotje schreef:Appeltaart=fruit=gezond. Ik ben voor!
Beter dan uitvaartcake iig.
Uitvaartcake is zó 2017.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Chocopasta schreef:Ohh dit topic gaat straks op slot en weg.
Dan wil ik wel een condoleancetopic voor het ter ziele gaan van dit topic. Gelukkig is er maar één nabestaande. Dan is het voor de meesten niet zo moeilijk.
safina schreef:Ik lees deze tekst steeds vaker in verdrietige topics:
'Sterkte voor de nabestaande'
Hoe zit dat? Denken zoveel mensen op Bokt dat een overledene doorgaans slechts één nabestaande heeft?![]()
Het is natuurlijk maar een detail, maar voor wie graag in correct Nederlands condoleert:
Het is 'één nabestaande' en 'twee nabestaanden'.
nynke55 schreef:Jammer dan, hier is er nog 1.![]()
Ik vind het ook altijd heel bijzonder, als ik het zie, denk ik ook dat er maar 1 nabestaande is.
Telpeva schreef:Amy schreef:Danku mod!
Wie regeld de uitvaartkaart?
Hier issie!
[ Afbeelding ]
Wel even zelf printen en op de achterkant je eigen adres schrijven
Brainless schreef:safina schreef:RIP is geen condoleance, dat is een belediging.
Hoezo is dat een belediging?
Het betekend: Moge hij/zij in vrede rusten.
safina schreef:RIP is voor meisjes die Sharona heten, in 2 VMBO-basis zitten en door hun haperende prefrontale pubercortex qua inlevensvermogen nog niet veel verder komen dan een nietszeggende drieletterige afkorting.
De rest van de RIPpers zijn vermoedelijk mensen die wel willen condoleren, maar die te beroerd zijn om ook maar een poging te doen om een pakkende tekst te verzinnen en het teveel werk vinden om woorden voluit te schrijven. No
Ik vind RIP wel kunnen als het een overlijden van een goudvis betreft trouwens....
Brainless schreef:Precies Electra63
TS
Blijkbaar heb ik beroerde vrienden; maar ik was echt al blij met een simpele RIP.
Gaf mij toch het gevoel dat ze aan mij dachten.
Maar blijkbaar hapert er wat aan hun inlevingsvermogen dat ze niet een pakkende tekst konden verzinnen.
En nee; het was niet mijn goudvis die dood was.
Hilary schreef:Brainless schreef:Maar blijkbaar hapert er wat aan hun inlevingsvermogen dat ze niet een pakkende tekst konden verzinnen.
Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden
mysa schreef:Goed, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat dit voorbeeld met name storend is omdat de schrijver daarmee iets anders zegt dan hij of zij bedoelt. Persoonlijk vind ik alle taalfouten storend maar van een d/t-fout lig ik, de hemel zij dank, niet wakker.
Hilary schreef:Brainless schreef:Maar blijkbaar hapert er wat aan hun inlevingsvermogen dat ze niet een pakkende tekst konden verzinnen.
Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden
Hilary schreef:Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden
oomens schreef:Hilary schreef:Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden
Requiescat In Pace is toch ook niet ongewoon op Nederlandse stenen?
@Electra63, Sharona hoeft natuurlijk niet per se. Dergelijke types kunnen ook best Kimberly, Priscilla, Shaniqua of iets vergelijkbaars heten. Ze hoeven ook echt niet per se én een scooter én een nagel-/zonnestudio te hebben én te roken. Of of kan natuurlijk ook.
oomens schreef:Hilary schreef:Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden
Requiescat In Pace is toch ook niet ongewoon op Nederlandse stenen?
@Electra63, Sharona hoeft natuurlijk niet per se. Dergelijke types kunnen ook best Kimberly, Priscilla, Shaniqua of iets vergelijkbaars heten. Ze hoeven ook echt niet per se én een scooter én een nagel-/zonnestudio te hebben én te roken. Of of kan natuurlijk ook.