Sterkte voor de nabestaande(n)?!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:19

superlotje schreef:
Appeltaart=fruit=gezond. Ik ben voor!

Beter dan uitvaartcake iig.

Uitvaartcake is zó 2017.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:19

Chocopasta schreef:
Ohh dit topic gaat straks op slot en weg.

Dan wil ik wel een condoleancetopic voor het ter ziele gaan van dit topic. Gelukkig is er maar één nabestaande. Dan is het voor de meesten niet zo moeilijk. :P

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:21

safina schreef:
Chocopasta schreef:

Dan wil ik wel een condoleancetopic voor het ter ziele gaan van dit topic. Gelukkig is er maar één nabestaande. Dan is het voor de meesten niet zo moeilijk. :P

:') _O-

Murthul

Re: Sterkte voor de nabestaande(n)?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:22

Gezien dit topic inmiddels meer een grappig topic is geworden verplaats ik dit topic van [LZP] Het leven zonder paarden naar [KH] 't Kippenhok waar jullie verder kunnen kletsen, wel wil ik jullie vragen respectvol naar elkaar te blijven.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:22

safina schreef:
Chocopasta schreef:

Jammer dan, hier is er nog 1. :D
Ik vind het ook altijd heel bijzonder, als ik het zie, denk ik ook dat er maar 1 nabestaande is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:36

Danku mod!

Wie regeld de uitvaartkaart?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:52

Amy schreef:
Danku mod!

Hier issie!
Afbeelding
Wel even zelf printen en op de achterkant je eigen adres schrijven

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 01:37

Afbeelding

Love ya guys

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:18

safina schreef:
Ik lees deze tekst steeds vaker in verdrietige topics:

'Sterkte voor de nabestaande'

Hoe zit dat? Denken zoveel mensen op Bokt dat een overledene doorgaans slechts één nabestaande heeft? :+

Het is natuurlijk maar een detail, maar voor wie graag in correct Nederlands condoleert:
Het is 'één nabestaande' en 'twee nabestaanden'.

Tot zover deze proefles nederlands. En goed voor een gezellig topic.:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:50

nynke55 schreef:
Jammer dan, hier is er nog 1. :D
Ik vind het ook altijd heel bijzonder, als ik het zie, denk ik ook dat er maar 1 nabestaande is.

Ja, das toch bijzonder he? Heel soms scroll ik in hevige verwarring (ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zoiets simpels verkeerd schrijft) terug naar boven om te kijken of het betreffende nieuwsbericht aanleiding geeft om te denken dat er maar één nabestaande is. Je weet maar nooit tenslotte. :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:56

Telpeva schreef:
Amy schreef:
Danku mod!

Hier issie!
[ Afbeelding ]
Wel even zelf printen en op de achterkant je eigen adres schrijven

Veeg mij maar op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:23

Brainless schreef:
safina schreef:
RIP is geen condoleance, dat is een belediging. :j

Hoezo is dat een belediging?
Het betekend: Moge hij/zij in vrede rusten.

Joh! :')

RIP is voor meisjes die Sharona heten, in 2 VMBO-basis zitten en door hun haperende prefrontale pubercortex qua inlevensvermogen nog niet veel verder komen dan een nietszeggende drieletterige afkorting.

De rest van de RIPpers zijn vermoedelijk mensen die wel willen condoleren, maar die te beroerd zijn om ook maar een poging te doen om een pakkende tekst te verzinnen en het teveel werk vinden om woorden voluit te schrijven.

Ik vind RIP wel kunnen als het een overlijden van een goudvis betreft trouwens....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:37

Dat betekent (ja, met een t aan het eind graag) vast dat we nu de goudvis een respectvol einde gaan laten beleven.

Ouderwets door de WC spoelen en snel een andere halen voor de kinderen (nee, niet ‘kids’) uit school komen?

Rust zacht ... plons _/-\o_

Goudvis op rug = dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:20

Wat is het ztil hier...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:04

safina schreef:
RIP is voor meisjes die Sharona heten, in 2 VMBO-basis zitten en door hun haperende prefrontale pubercortex qua inlevensvermogen nog niet veel verder komen dan een nietszeggende drieletterige afkorting.

De rest van de RIPpers zijn vermoedelijk mensen die wel willen condoleren, maar die te beroerd zijn om ook maar een poging te doen om een pakkende tekst te verzinnen en het teveel werk vinden om woorden voluit te schrijven. No

Ik vind RIP wel kunnen als het een overlijden van een goudvis betreft trouwens....

Bijzonder beledigend, de eerste alinea. En nee.... Ik heet geen Sharona en mijn opleidingsniveau is geen VMBO, dat bestond toen niet eens. :D
Maar ik begrijp nu wel, je OP ;)

nieuws/binnenland/wijs-jij-anderen-op-spelfouten-dan-ben-je-een-onaangenaam-mens

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:22

Goed, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat dit voorbeeld met name storend is omdat de schrijver daarmee iets anders zegt dan hij of zij bedoelt. Persoonlijk vind ik alle taalfouten storend maar van een d/t-fout lig ik, de hemel zij dank, niet wakker.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:23

Precies Electra63

TS
Blijkbaar heb ik beroerde vrienden; maar ik was echt al blij met een simpele RIP.
Gaf mij toch het gevoel dat ze aan mij dachten.
Maar blijkbaar hapert er wat aan hun inlevingsvermogen dat ze niet een pakkende tekst konden verzinnen.
En nee; het was niet mijn goudvis die dood was.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:28

Brainless schreef:
Maar blijkbaar hapert er wat aan hun inlevingsvermogen dat ze niet een pakkende tekst konden verzinnen.

Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:29

Brainless schreef:
Precies Electra63

TS
Blijkbaar heb ik beroerde vrienden; maar ik was echt al blij met een simpele RIP.
Gaf mij toch het gevoel dat ze aan mij dachten.
En nee; het was niet mijn goudvis die dood was.

Same for me.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:37

Hilary schreef:
Brainless schreef:

Terwijl RIP op Engelstalige grafstenen volgens mij heel normaal is... Toch l*llig voor de overledenen dat al hun nabestaande(n) dan geen inlevingsvermogen hadden :(:)

Ook in Nederland zie je regelmatig RIP op een grafsteen staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:42

mysa schreef:
Goed, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat dit voorbeeld met name storend is omdat de schrijver daarmee iets anders zegt dan hij of zij bedoelt. Persoonlijk vind ik alle taalfouten storend maar van een d/t-fout lig ik, de hemel zij dank, niet wakker.

Ja, dat is het inderdaad. Precies dat. Een spelfout maakt mij echt niets uit, maar het is toch best een beetje maf om maar één nabestaande sterkte te wensen, terwijl doorgaans aannemelijk is dat er meerdere nabestaanden zijn. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:53

Hilary schreef:
Brainless schreef:

Op een grafsteen vind ik het best kunnen hoor. Op een rouwkrans ook wel, al is zo'n tekst niet mijn persoonlijke smaak.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:31

Hilary schreef:

Requiescat In Pace is toch ook niet ongewoon op Nederlandse stenen?

@Electra63, Sharona hoeft natuurlijk niet per se. Dergelijke types kunnen ook best Kimberly, Priscilla, Shaniqua of iets vergelijkbaars heten. Ze hoeven ook echt niet per se én een scooter én een nagel-/zonnestudio te hebben én te roken. Of of kan natuurlijk ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:10

oomens schreef:
Hilary schreef:

@Electra63, Sharona hoeft natuurlijk niet per se. Dergelijke types kunnen ook best Kimberly, Priscilla, Shaniqua of iets vergelijkbaars heten. Ze hoeven ook echt niet per se én een scooter én een nagel-/zonnestudio te hebben én te roken. Of of kan natuurlijk ook.

Ik vind zulke vooroordelen erger dan een taalvoutje ;)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:26

oomens schreef:
Hilary schreef:

:') :') :')