Wat zijn de ultieme hockeynamen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:47

Karma schreef:
Staat mijn naam er al op? O:) Margot?!

Oh en Marie-Louise kan ook toegevoegd worden.

Wij hebben toch geen hockey naam? :+ (Mede Margot)

Frederik
Laurens
Diederik
Jan-Willem
Lodewijk

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:50

Haha ik herken veel van mijn familie hier. Ik kom dan ook echt uit een hockey familie.
Zelfs mijn eigen naam, Lidewij, ben ik hier tegen gekomen terwijl je die niet zoveel hoort.

Ik weet niet of ik er overheen gelezen heb maar ik vind Norbert, Boudewijn en Bram er toch ook wel bij horen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:53

Storm schreef:
Annabel schreef:
Ja ik hockey. O:)

Ach, paardensport is ook een kaksport (soms letterlijk)

Hoezo is hockey een kaksport? Zeker nog nooit op een hockeyclub geweest of zelf op het veld gestaan. Ik hockey, maar ben eerder een boer dan een kakker.
Dan vind ik de paardensport nog meer een kaksport. :')

Wat betreft hockeynamen kan ik ook niets bedenken dat typisch hockey zou zijn. Over het algemeen genomen zijn het gewoon heel Nederlandse namen. Van Stef tot Luuk. En ja, ook Jordy's en Geoffrey's hockeyen. Evenals meisjesnamen, van Fleur tot Djameya.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:54

Het is alsof ik weer op t vwo zit van 20 jaar geleden...

Lieke, ellemieke, Roderick, peter jan, didier, Diederick, lisa Anne, Eveliene, Brigitte, Claire,...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:46

Haha paardensport vind ik al helemaal geen kaksport, als er ergens veel tokkies rondlopen :')

Die zitten ongetwijfeld niet op Bokt ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:47

Tiggs schreef:
Haha paardensport vind ik al helemaal geen kaksport, als er ergens veel tokkies rondlopen :')

Die zitten ongetwijfeld niet op Bokt ;)

Nou inderdaad. Toen de "bling bling-roze lak parade" kwam was het gedaan. :D

liedjuh2

Re: Wat zijn de ultieme hockeynamen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:53

Paardensport heeft inderdaad allang de status van elite sport verloren. Maar geld voor hockey net zo.
Dan zou je terug moeten gaan voor de millenniumwisseling. Toen hield dat nog meer stand.
Ik zat met de charlotte's, julia's, Anne-Fleurs, annebels enzo in het hockeyteam.

Neemt niet weg dat het nog wel als typisch hockey/paardrij namen wordt gezien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:20

Julia schreef:
Hoezo is hockey een kaksport? Zeker nog nooit op een hockeyclub geweest of zelf op het veld gestaan. Ik hockey, maar ben eerder een boer dan een kakker.
Dan vind ik de paardensport nog meer een kaksport. :')

Wat betreft hockeynamen kan ik ook niets bedenken dat typisch hockey zou zijn. Over het algemeen genomen zijn het gewoon heel Nederlandse namen. Van Stef tot Luuk. En ja, ook Jordy's en Geoffrey's hockeyen. Evenals meisjesnamen, van Fleur tot Djameya.

Jij bent geen boer Juul >;)

Mijn volledige naam Liselotte schijnt ook vrij kak te zijn. Ben er zelf wel erg blij mee, je hoort hem heel weinig :)
Had voor mijn zoontje ook meer hockeynamen op het lijstje staan, vind ik toch mooier

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:28

Nou ik woon hier zo ongeveer de Hockey hoofdstad van Nederland.(Campong zit hier ongeveer om de hoek)

Eens denken...wat hoor ik hier zo al:

Lodewijk
Pieter-Jelle
Philippe
Casper
Noortje
Maddelief
Lorien
Anne-Roos
Roemer
Julliete
Pleun
Rein

Das wat hier zo ongeveer over de vloer komt. Zit allemaal op Hockey. Ben er vast een paar vergeten..

Mijn kinderen overigens niet op Hockey.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:33

Ik heb al een heleboel namen zien langskomen die ook op mijn lijstje staan, maar ik moet Brechtje daar nog even aan toevoegen.

Wel grappig dat ik blijkbaar toch de hockey namen prefereer boven de Tokkie namen. Toen ik in verwachting was heb ik een lijstje namen gemaakt voor de baby en daar stond onder meer Madeleine, Madelon, Julia, Frederique, Rogier en Diederik op. Uiteindelijk is haar naam Lisanne Maria Yulia geworden, niet Tokkie en ook niet hockey haha

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:39

Phileine vind ik er ook nog bij passen. :j

Meeste hockey namen vind ik overigens wel heel leuk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:46

ik was nog maar op pagina 2 en ben mn eigen naam al tegengekomen, die van mijn zus, een flink aantal neven en wat klasgenoten _O-

ze zijn vast al genoemd maar Olivia (vind ik overigens een hele mooie naam) en Jan-Maarten passen ook wel in het topic.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:02

nvdm schreef:
Bernard
Loulou
Veerle
Karlijn
Alles met Anne ervoor
Laurens
Mariette

Bedankt! :j

Olympia96

Whahahaha hilarisch dit.

Ik kom blijkbaar uit een hockeymilieu (héb onder dwang ook gehockeyd en m'n zusje doet het nog).

Mijn tweede naam is Willemijn, m'n zusjes tweede naam Cathelijne, m'n nichtje heet Veerle en mijn paard is omgedoopt naar Floor. Vergeet ik mn zwager: Valentijn :-D

Ik voel me er prima bij. :-p Heb ook weinig mensen met Tokkie-namen in mijn directe omgeving/vriendenkring bedenk ik me nu.

Onderzoek (Ehm.... wie wat waar weet ik ff niet) had aangetoond dat kinderen van lager opgeleide ouders vaak namen krijgen eindigend op een A. Zelfde geldt voor de Engelse namen.

De hockeynamen (-mijn, eindigend op een E en nog zo wat) werden gegeven door hogeropgeleiden.

Was wel aantal jaar geleden. Misschien inmiddels nieuwe resultaten?;-)
Laatst bijgewerkt door Olympia96 op 06-01-17 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Kaatastrof

Mijn vader heet Jean-Marie en zijn broer Jean-Pierre..

Ook lekker origineel geweest :=

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:15

Jackytje schreef:
Mijn vader heet Jean-Marie en zijn broer Jean-Pierre..

Ook lekker origineel geweest :=

Oh, Jean-Pierre! Goede herinneringen aan die naam. Mijn moeder hamerde erop dat ik met mes en vork zou eten, want als ik een vriendje genaamd Jean-Pierre zou hebben moest ik wel netjes eten :j

Jean- of -Jean vind ik trouwens nog een stapje meer hockey dan Jan- of -Jan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:00

Olympia96 schreef:
Whahahaha hilarisch dit.

Ik kom blijkbaar uit een hockeymilieu (héb onder dwang ook gehockeyd en m'n zusje doet het nog).

Mijn tweede naam is Willemijn, m'n zusjes tweede naam Cathelijne, m'n nichtje heet Veerle en mijn paard is omgedoopt naar Floor. Vergeet ik mn zwager: Valentijn :-D

Ik voel me er prima bij. :-p Heb ook weinig mensen met Tokkie-namen in mijn directe omgeving/vriendenkring bedenk ik me nu.

Onderzoek (Ehm.... wie wat waar weet ik ff niet) had aangetoond dat kinderen van lager opgeleide ouders vaak namen krijgen eindigend op een A. Zelfde geldt voor de Engelse namen.

De hockeynamen (-mijn, eindigend op een E en nog zo wat) werden gegeven door hogeropgeleiden.

Was wel aantal jaar geleden. Misschien inmiddels nieuwe resultaten?;-)

Dat onderzoek ging niet om de eindletters, maar om de beginletters van namen en complete namen volgens mij. het bleek vooral selffulfilling proffecy te zijn.

uit dat onderzoek kwam naar voren dat kinderen met naam beginnend met een A, B, of C hoger scoorden gemiddeld dan kinderen met een letter die veel verderop lag, bijvoorbeeld S, T, V. De oorzaak zat in het feit dat kinderen in de klas vaak alfabetisch benaderd werden, zowel in beurten als in 'oproepen'. waardoor dus de kinderen met een naam laat in het alfabet altijd 'achteraan kwamen' en ongemerkt ook iets lager scoorden (iets minder aandacht). Ook opsommingen van namen in publicaties gaan in alfabetische volgorde en ongemerkt kijken we altijd naar de top van een lijstje als de 'beste'.. in de lange loop der tijd zou dat een kleine invloed hebben.

ook zat er een een verband tussen uiterst vrouwelijke namen en uiterst vrouwelijke beroepen. En the sound of success, met andere woorden als je een naam draagt van iemand die uiterst succesvol is, dan is er een iets grotere kans dat je zelf ook succesvol bent.. Deze twee waren uitkomsten waren dan echter weer vooral aan de ouders te wijten.. die kozen een naam met een bepaald onbewust toekomst beeld en voeden hun kinderen ook op met dat beeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:09

Hier een hockeyfamilie. Lisanne Maaike. Mijn broers hebben namen uit hetzelfde kaliber. Op zaterdag had ik hockeywedstrijden en op zondag laadde ik mijn pony op de trailer voor wedstrijden. Nu weten jullie alles van me.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:10

lieveli schreef:
Hier een hockeyfamilie. Lisanne Maaike. Mijn broers hebben namen uit hetzelfde kaliber. Op zaterdag had ik hockeywedstrijden en op zondag laadde ik mijn pony op de trailer voor wedstrijden. Nu weten jullie alles van me.

Behalve je pincode -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:11

0000

Vlekkie. }>

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:13

lieveli schreef:
0000

Vlekkie. }>

Oh die onthoud ik wel! :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:15

Carmen-Pascalle.
Als je dan toch een samengestelde naam moet hebben.. :7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:16

Iemand had het hier trouwens over Margot, maar ik had een Margeaux in mijn team. En een Rosalie, een Julie, Anne-Fleur, Anne-Sophie. Verder trouwens hele normale namen, maar wij speelden 2e klasse en wij waren niet zo elitair als de 1e klasse.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:31

Verbaasd me dat Babeth nog niet genoemd is, vind ik echt een hockey naam :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:34

Britt *\%/*