Tattas be like

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Tattas be like

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:51

Ik wil niet off-topic gaan maar nog 1 reactie dan, Gordon's 39 grapje met die Chinees, dat vond iedereen discriminatie. Ik vind het een leuk grapje, maar de helft van de rest van de wereld...? :+ Dat bedoel ik (en Love_Swing denk ik) een beetje.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:53

Ja dat is waar, maar mensen zijn net schapen vind de een het discriminerend dan volgt de rest ook ineens :+
Ik vond het ook een leuk grapje van Gordon, snapte ook de hele ophef niet :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:56

Ik vind het geen discriminatie, zie de lol er wel van in.
Maar zodra wij iets over blakka's zeggen is het gelijk discriminatie, dat snap ik dan weer niet.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 00:57

^ precies... xD irritant gewoon. Maar goed, laten wij maar doorgaan met lachen om ons zelf. Dat brengt veel meer vreugde :+

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:01

Volgens mij is driekwart van de bedenkers van de memes zelf Nederlands :')

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:02

Natuurlijk, daarom is het ook zelfspot.

Edit: als we al niet meer om zelfspot kunnen lachen... Je kunt ook in alles discriminatie zien. Vind je het niet grappig kijk je er niet naar, simpel.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:27

Sammy_xxs schreef:
Ja dat is waar, maar mensen zijn net schapen vind de een het discriminerend dan volgt de rest ook ineens :+
Ik vond het ook een leuk grapje van Gordon, snapte ook de hele ophef niet :')

de rolverdeling was niet eerlijk. Hij was in een hele andere positie. Iedereen kent hem en hij zat daar zelfverzekerd. Die Chinees stond daar onbekend en onzeker, zich kwetsbaar op te stellen.
De opmerking zelf was niet zo erg nee. Het hele gebeuren ook niet, maar niet helemaal eerlijk vond ik.

Ik snap die met die donkere vader niet, help!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:35

Ik lig in een deuk! Die van dat pleepapier moet ik aan mn vriend laten zien :')
Ik kende alleen de nigga's be like... Maar dit is ook leuk :D Beetje zelfspot moet kunnen. Alleen jammer dat de tweede helft steeds in het Nederlands is, ze moeten ze gewoon helemaal Engels maken, leest veel makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:22

Ge-wel-dig _O- Vooral al die 'We gaan eten, je moet naar huis' dingen, bij de reacties ook :') En dat verjaardagsfeest, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 02:28

Sammy_xxs schreef:
Doanique schreef:
Maar ik snap het niet, wat is er dan mis met kaas en worst op verjaardagen... Lekker toch?

Het verschil is, dat je alleen maar dat krijgt, bij buitenlanders krijg je altijd een hele maaltijd, pasteitjes en een heleboel andere snacks ( daar sloven ze zich de hele dag uit in de keuken voor een verjaardag)
En kaas en worst e.d.d is gewoon echt typisch nederlands :D

Ik werk bij Albert Heijn en daar verkopen we plakjes grillworst, plakjes leverworst en van die blokjes zaanse snijder, in zo'n bakje :') Toppunt van Nederlandse burgerlijkheid/luiheid, moet altijd m'n lach inhouden als ik die dingen moet vullen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 08:39

Zelfspot is leuk, ik mag aannemen dat de meeste Nederlanders wel weten wat 'typisch' Nederlands is.
De grap is in mijn ogen dat waarschijnlijk heel veel Bokkertjes mensen uit (bijvoorbeeld) het oosten of noorden van het land, die dialect spreken, 'boeren' noemen, maar zelf willen klinken als een 3de hands Vanilla Ice uit een criminele achterstandswijk in New York. Men kan niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven, d's en t's en me/mijn, na/naar is het moeilijkste wat er is, maar klinken als een Amerikaan uit een buurt waar de gemiddelde bokker niets van af weet is dan wel cool :? :? :?

springt weer over generatiekloof terug naar eigen kant….

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:04

Tata's is trouwens afgeleid van potatoes. Wij HOllanders zijn natuurlijk echte aardappeleters ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:17

Ik voel me nu ontzettend oud.. pas halverwege dit topic ben ik erachter gekomen wat het woord 'tata's' betekend, maar ik snap nog de helft van die plaatjes niet.. of nouja, ik snap ze wel maar bij sommige zie ik de humor er niet in? :o?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:26

De makers van deze plaatjes lachen zich dood als ze deze discussie lezen _O-
Ik vind ze ook wel leuk gevonden. Voel me ook niet beledigd. Er is een groot verschil tussen racisme en een grapje. En dit vind ik best lollig :)
Als je hierdoor al bent beledigd moet je misschien je definitie van rasicme even evalueren :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:59

Fairytales schreef:
Ik voel me nu ontzettend oud.. pas halverwege dit topic ben ik erachter gekomen wat het woord 'tata's' betekend, maar ik snap nog de helft van die plaatjes niet.. of nouja, ik snap ze wel maar bij sommige zie ik de humor er niet in? :o?

Heeft niks met je leeftijd te maken. Wel met het feit dat je bijvoorbeeld niet met andere culturen in aanraking komt. Ik ken al die woorden al 10 jaar ;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:28

lifaya schreef:
Fairytales schreef:

Heeft niks met je leeftijd te maken. Wel met het feit dat je bijvoorbeeld niet met andere culturen in aanraking komt. Ik ken al die woorden al 10 jaar ;)

Het heeft ook niets te maken met of je omgaat met mensen uit andere culturen. Ik ga met genoeg culturen om maar kende het woord Tatta ook niet :). Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.

Ik vind sommige nog wel grappig, maar meer dan een glimlach komt er bij mij niet af. Deze humor is mij te droog denk ik..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:37

Ik lig hier echt helemaal gevouwen en waarom, want zo grappig is het niet :') Het zal de droogheid wel zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:39

TammyVN schreef:
Het heeft ook niets te maken met of je omgaat met mensen uit andere culturen. Ik ga met genoeg culturen om maar kende het woord Tatta ook niet :). Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.

Ik vind sommige nog wel grappig, maar meer dan een glimlach komt er bij mij niet af. Deze humor is mij te droog denk ik..

Misschien dat het ook te maken kan hebben met het feit dat ik in de randstad woon. Gok dat er dan sowieso anders word gesproken dan bijvoorbeeld in Limburg :p

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:43

Ik vindt het geweldig.
Echt galgenhumor.

Heb zelf een Afrikaanse vriend en die zegt zo vaak. Precies voor jou mop.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:48

Love_Swing schreef:
Ik voel me niet beledigd ofzo, maar ik heb wel zoiets van, gekleurden(laat ik het zo maar noemen, want ik heb heel snel het idee dat dat ook niet goed is maar ik noem het dus even zo) voelen zich snel gediscrimineerd door bijvoorbeeld zwartepiet, maar dan krijgen wij dit, dat snap ik dan even niet.

Das echt maar een klein groepje.
Ken heel veel donkere mensen.
En die hebben er allemaal geen probleem mee. Die noemen elkaar ook jonguh of kerel maar geen nigga ofzo.
Mensen die zich er druk om maken zijn 9/10 Surinamers.
Heb zelf heel wat Afrikaanse vrienden ( zelf ook Afrikaanse vriend) die hoor je der niet eens over.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:52

lifaya schreef:
TammyVN schreef:

Misschien dat het ook te maken kan hebben met het feit dat ik in de randstad woon. Gok dat er dan sowieso anders word gesproken dan bijvoorbeeld in Limburg :p

Ik woonde tot voor kort ook in de randstad (en nu woon ik daar nog in de vakanties en weekenden) :D

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:31

Ik kende het hele woord tatta's niet.. dacht eigenlijk dat het tieten betekende dus ik dacht dat het vrouwen spot was :') en zo dacht ik dus ook weer waarom dan niet gewoon ''bitches be like..'' maar goed :')
Kan je wel merken dat dit stukje (of grotendeel) van Zeeland geen/weinig straattaal kent :')
Daarnaast, vind ik het woord tatta's ook echt niet grappig, de grapjes zelf kan ik dan wel meer lachen. Vervang het word ''tatta's'' in mijn hoofd nu al automatisch naar: ''dutch people be like'' :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:08

lifaya schreef:
TammyVN schreef:

Ik woon en werk ook in in de randstad, maar dit was toch echt nieuw voor me. Ken een hoop mensen uit andere culturen, maar dit lijkt meer op straattaal dan cultuurverschil. :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:12

Vind dit alleen maar een irritante hype die mijn facebook wall volspamt.

En niet omdat het discriminerend is of racistisch, want zo zie ik dit absoluut niet.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:18

Nederlanders hebben het vaak over een dikke kont, en veel buitenlanders vinden dikke konten juist mooi xd.