Dat bedoel ik (en Love_Swing denk ik) een beetje. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat bedoel ik (en Love_Swing denk ik) een beetje.
Sammy_xxs schreef:Ja dat is waar, maar mensen zijn net schapen vind de een het discriminerend dan volgt de rest ook ineens![]()
Ik vond het ook een leuk grapje van Gordon, snapte ook de hele ophef niet
Vooral al die 'We gaan eten, je moet naar huis' dingen, bij de reacties ook
En dat verjaardagsfeest, haha. Sammy_xxs schreef:Doanique schreef:Maar ik snap het niet, wat is er dan mis met kaas en worst op verjaardagen... Lekker toch?
Het verschil is, dat je alleen maar dat krijgt, bij buitenlanders krijg je altijd een hele maaltijd, pasteitjes en een heleboel andere snacks ( daar sloven ze zich de hele dag uit in de keuken voor een verjaardag)
En kaas en worst e.d.d is gewoon echt typisch nederlands
Toppunt van Nederlandse burgerlijkheid/luiheid, moet altijd m'n lach inhouden als ik die dingen moet vullen.

Fairytales schreef:Ik voel me nu ontzettend oud.. pas halverwege dit topic ben ik erachter gekomen wat het woord 'tata's' betekend, maar ik snap nog de helft van die plaatjes niet.. of nouja, ik snap ze wel maar bij sommige zie ik de humor er niet in?
lifaya schreef:Fairytales schreef:Ik voel me nu ontzettend oud.. pas halverwege dit topic ben ik erachter gekomen wat het woord 'tata's' betekend, maar ik snap nog de helft van die plaatjes niet.. of nouja, ik snap ze wel maar bij sommige zie ik de humor er niet in?
Heeft niks met je leeftijd te maken. Wel met het feit dat je bijvoorbeeld niet met andere culturen in aanraking komt. Ik ken al die woorden al 10 jaar
. Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.
Het zal de droogheid wel zijn. TammyVN schreef:Het heeft ook niets te maken met of je omgaat met mensen uit andere culturen. Ik ga met genoeg culturen om maar kende het woord Tatta ook niet. Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.
Ik vind sommige nog wel grappig, maar meer dan een glimlach komt er bij mij niet af. Deze humor is mij te droog denk ik..

Love_Swing schreef:Ik voel me niet beledigd ofzo, maar ik heb wel zoiets van, gekleurden(laat ik het zo maar noemen, want ik heb heel snel het idee dat dat ook niet goed is maar ik noem het dus even zo) voelen zich snel gediscrimineerd door bijvoorbeeld zwartepiet, maar dan krijgen wij dit, dat snap ik dan even niet.
lifaya schreef:TammyVN schreef:Het heeft ook niets te maken met of je omgaat met mensen uit andere culturen. Ik ga met genoeg culturen om maar kende het woord Tatta ook niet. Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.
Ik vind sommige nog wel grappig, maar meer dan een glimlach komt er bij mij niet af. Deze humor is mij te droog denk ik..
Misschien dat het ook te maken kan hebben met het feit dat ik in de randstad woon. Gok dat er dan sowieso anders word gesproken dan bijvoorbeeld in Limburg :p
en zo dacht ik dus ook weer waarom dan niet gewoon ''bitches be like..'' maar goed 

lifaya schreef:TammyVN schreef:Het heeft ook niets te maken met of je omgaat met mensen uit andere culturen. Ik ga met genoeg culturen om maar kende het woord Tatta ook niet. Nu inmiddels wel, maar zie het als straattaal. Heeft imo weinig met cultuur te maken, tenzij je het over 'straatcultuur' hebt.
Misschien dat het ook te maken kan hebben met het feit dat ik in de randstad woon. Gok dat er dan sowieso anders word gesproken dan bijvoorbeeld in Limburg :p