paarden namen waarvan je denkt *kots*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 16:33

He maar joost wat bedoel jij dan bij de stalnaam weglaten ??
Als amulet ergens ingeschreven moet worden gebruik ik echt wel z'n hele officiele naam (amaril van de heksenketel).
maar ik ga niet in elk berichtje waar ik het over amu heb z'n hele naam neerzetten. Verward

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 21:18

Amulet! Die volledige naam vind ik echt super sympathiek *LOL* .

Ik vind Rocky een Misselijk -naam, maar Rocky heet nu eenmaal zo en daarom houd ik niet minder van hem...
Mira heet eigenlijk Marina, maar dat is zo Jonny en Marina (in Nederland is dat naar't schijnt 'Anita' of heb ik het verkeerd?????????)

Maya vind ik mooi, maar dat heb ik zelf gekozen. Ik vond 'Maya' een naam voor een heel lief verlegen paardje, maar dat is ze dus mooi niet. Ze is erg ondeugend (= jeugdig Knipoog ) en speels (=initiatief nemend Knipoog ), maar als je zo een paar keer: 'Maya, kom uit die poetsdoos' hebt geroepen, klink 'Maya' al heel anders *LOL* . Het is eigenlijk een naam voor een heel ondeugend paardje geworden!!! *LOL*

Ik vind eigenlijk Nikita niet zo'n mooie naam (die naam viel me toevallig nogal op, heb niet al de berichtjes gelzen), omdat dat me altijd doet denken aan 'Anna, Bannana, NIKITA, olé-olé' , wat een vrij aanstekelijk idioot en vetrslavend liedje is...
Maar ja, wat doet een naam er toe??? Verward

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 21:22

Mijn paardje heet Robin Hood van Graaf Janshof, maar op z'n startkaart staat gewoon Robin Verdrietig Jammer genoeg.. maarja.. wat maakt t uit Party!!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:47

Een van mijn paarden heet officieel Platina van lange Weeren. Ik vond dat niet zo geslaagd, dus ze heet nu: Practical Magic. Dat vind ik wel ietsiepietsie beter...toch???

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 21:14

Ik hou niet van die hele simpele naampjes. Namen die bv. op een -y eindigen zoals Happy, Smokey, Misty en ga zo maar door.

Mijn verzorgpaard heet Dancer. Dat vind ik echt een inhoudsloze naam. Het zal wel komen dat hij (of eigenlijk zij) een beetje een draaikont is.

Maar nog veel erger vind ik Wanda!!!! Een paard bij ons op de manege heet zo. Nou 3 maal raden wat voor soort paard het is. Het klinkt al log en sloom!

Ik heb ooit eens in de Penny plus gestaan voor penvriendinnen. Een meisje had mij geschreven dat haar pony Ruben heette. Dat vind ik dus ook helemaal niet passen bij een paard. Mensennamen vind ik sowieso al niet bij een paard passen (op enkele uitzonderingen na dan).

Er zijn vaak van die namen die ik absoluut niet mooi vind maar die wel bij het paard passen. Maar goed....

Ik weet nog wel een heeeeele stomme naam: Blokkendoos Fifi!
Zo hebben ze een pony op mijn vorige manege genoemd omdat ze Lucky te afgezaagd vonden!!

En op de manege waar ik nu rijdt zijn dit de namen van de paarden en een aantal pony's:

Wanda,
Amor,
Idool,
Omega,
Laguna,
Bentley,
Floortje,
Dancer,
Raja (klinkt zeurderig...Raaaaijjjjjaa!),
Arielle,
Darco,
Camee K,
Gino,
Maqua,
Smokey,
Gorby,
Liberty,
Hunter,
Tatra,
Bonny,
Jordan (voor een fjord).

Omega, Bentley, Maqua vind ik het leukst klinken.

De allerstomste die ik op deze site heb gehoord is wel Worst!! Hoe kan je een paard nou zo'n naam geven...Hoe heet de rest van de paarden...koteletje, hamlap, gehaktbal, slavink, saucijs....enz enz.. Maar mijn verhaal wordt nu wel errug lang...groetjesss!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jessica op 2001-07-30 21:15 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jessica op 2001-07-30 22:39 ]</font>

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 21:00

Foxy Misselijk Oke, het is de naam van mijn pony, maar ik vind hem niet zo mooi. Gelukkig hebben namen geen invloed op het karakter Haha! . Tsjah, het was hem al gegeven en hij was er al aan gewend. Gewoon een makkelijk naampje, want hij zou toch op de markt of bij de slacht belanden...... Verdrietig Maar gelukkig heb ik um gekregen voor mijn verjaardag!!! Anders was ie er nu misschien niet meer, Huilen en dan kan zo'n rotnaam me ook nix meer schelen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 21:47

ik vind het wel erg sneu voor me zelf (geintje) dat de naam Bella in het begin vaak werd genoemd, ik kreeg namelijk een pony op mn 12e zonder naam, dus we moesten een naam verzinnen, ik kon er geen bedenken, maar mn moeder bedacht de naam Vira-Bella en ik noemde haar thuis altijd Bella, later vond ik die naam zelf ook niet meer zo mooi maar ze had die naam nu eenmaal (de naam alleen Bella lijkt wel een beetje erg koeiennaam maar ok).
later hoorde ik dat ze door een meisje dat haar verzorgde Essie werd genoemd.

tja, ik heb wat met namen van mn paardjes, want raad maar hoe de eerste heette.
jahoor, Beauty.
maarja, die naam had ik bedacht als kind van een jaar of 10/11.

en mijn paardje van nu heet volgens het stamboek Kristalroos, jahoor, weer zo'n naam, maar van de moeders kant heten alle merries op het eind Roos.
toen ik haar naam voor het eerst hoorde dacht ik dat het anders geschreven werd, nl Chrystalrose, op de engelse manier geschreven dus.
ik was toen al van plan de naam af te korten naar Chrystal, toen de naam anders bleek geschreven te worden, bleef de naam zo.
tja, en ik vond beide namen niet passen op een wedstrijd dus werd dat maar Miss Rose.

bloopers zijn bloopers, maar van deze paardennamenbloopers heb ik absoluut geen spijt, want een naam zegt niets over iemand of iets.
want van alle 3 paardjes ben ik gaan houden ongeacht hun naam.

tja, we hebben ook katten met rare namen gehad, bijv Pimmie of Pukkie, een pikzwarte kat die we Spikkel noemden, Droopy, Vlekje.
allemaal eigenlijk best wel afgezakte namen dus.
en dan nog een paar van onze hondennamen.
Max, Rex, Iwan (die namen hadden ze al), Wodan (kweet niet hoe ze aan die naam kwamen) maar de naam Gizmo van de hond van nu vind ik wel erg mooi, als puppie deed ie mij denken aan de Gremlins en dan vooral aan die lieve, die zachte leuke lieve geluidjes maakte hij. en tja Iwan zou een politiehond worden, maar hij was te zachtaardig en voor veel dingen bang, en bij Iwan verwacht je toch echt wel een stoere hond, uiterlijk is ie misschien dat ook wel, maar innerlijk echt niet dus.

wat ik dus echt afgezakte namen vind, die zo heel gewoon zijn, zoals mensen namen, die geef je toch niet aan een dier.
en namen die je overal hoort, dus weinig originele
dasar kun je een hele lijst van opsommen, maar dat is het mij niet waard.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 22:24

Beauty is zo walgelijk!!! Mijn nichtjes eerste pony heette zo. Zij dus naambordje op de deur ed gekocht....werd de pony ingeruild voor een ander. Noemden ze het arme beestje ook maar Beauty, aangezien overal die naam op stond!!! Dat is pas AAAGGGHHHHH!!!!!!! Arme pon.... Deze pony is er dus één van Almé. Noem dat beetsje dan Almée ofzo... Maar Beauty???? Neh...drie keer nix. Wedstrijdnaam nu dus: Beauty Almé. jak. Ilona
ps. Moet toegeven dat ik JURGA de eerste keer ook een walgelijke naam vond...nu ik eraan gewend ben en verslaafd ben aan Jur, wil ik zelfs haar naam dragen!!!! Knipoog

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 00:17

Nee dit vind ik ook zo vreselijk en te erg voor woorden....JUS D'ORANGE!!! Wat bezielt mensen een paard zo te noemen. En het staat zelfs bij lijsten met van die paarden namen.....tja de mijne zou ik zo nooit noemen.....

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 10:43

Iwanda zo heette de pony van fam. van der eijk (helen) ook niet echt wat je zegt waaaw maarja.
en amber vind ik echt een Misselijk naam gewoon mensennamen en teveel met y ook niet. foxy, misty, dolly, polly, rocky, flocky, jaimy, noem maar op
maar een paar met y maakt niet uit

charity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 11:11

Ik ken ook een pony en die heet
doeterniettoe Haha!
Ik moet zeggen het is wel een grappige naam.
Maar ik zou mijn pony echt niet zo noemen
doeterniettoe hahahahahaha *LOL*

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 22:31

De officiële naam van Mika dan.....

(schrik niet!)

Cindieke van het tabakspijpje (!!!) Misselijk Misselijk

We hebben ook gelijk op de terugweg in de auto een andere naam zitten te bedenken want ik wilde voordat ik thuis zou zijn met 'r een nieuwe naam hebben...Het scheelt dat we daar ruim 4 uur de tijd voor hadden! Haha!

Ik weet ook niet wie als stalnaam "van het tabakspijpje" heeft bedacht, maar ik denk dan toch meer in de richting van een hasjpijpje.. *LOL*

Ach, nou ja, smaken verschillen nou eenmaal en dat is soms maar goed ook...Er zullen onder jullie ook wel verschillende mensen zijn die bij de naam Mika aan Misselijk denken...

vroeger op de manege moest ik altijd op sonja rijden....balen want iedereen lachte zich rot, Sonja op Sonja, dat vond iedereen toch wel errug leuk! (behalve ik! Extreme duivel )

Gerjanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:33

Ik vindt het luek als namen ook echt passen bij paarden. bij ons in de buurt staat een shet die willem heet, hij is ook super sloom het is echt zo'n wiluuuuummmmm.
maar ik walg van paarden met ellen lange namen die je niet uit kunt sprek of van die kak namen, tosca en zo.
nee, maar wanneer een naam echt past bij het beestje dan maakt het mij niet uit hoe hij heet, of een naam met een verhaal vindt ik ook leuk, zoals die ijsco op pagina 1.
ons Tinker veulen (hengst, tinker komen uit Ierland) hette Dublin en ik vindt het nu jammer dat ik hem heb verkocht, om de naam dan.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 16:38

ff offtopic
ik vind mika erg leuk hoor! (speerk je toch uit als mieka? ik iig wel maar ik spreek heel veel namen verkeerd uit Haha!)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 00:03

Wat erg... sommige namen...
Ironique heeft nix te klagen vind ik zelf, hoewel ik daar ook aan moest wennen.

Een fokker krijgt 3 hengstveulens in 1 jaar: Lorenzo, Lorenz en Laurens. Op zich vallen die namen nog wel mee, maar die paarden staan nog steeds bij elkaar op stal...

Namen van paarden die ik ken die ik Misselijk vind:
  • Cindy
  • Jolanda
  • Roxy
  • Normanda
etc etc Slapen Slapen

Een aantal namen die ik WEL mooi vind:
  • Charoon (spreek uit als Sjaroen)
  • Soraya
  • Pjotr
  • Ginger
  • Minco

Het verschilt natuurlijk per paard wat er bij past... En ach, ieder z'n eigen he Dromen

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 18:18

Oke ik zal even de namen typen van mijn paarden en pony's en hun roepnaam (achter het - is de roepnaam)

2 paarden:
Macilda - Cilly
Biretta - Biret of Biretje

De pony's
Sundancer Orinoco Flow - Joris of Majoor
Barracks Full Monty - Monty of kleine crimineel
Carolinas Gilded Lily - Lily of Lillebil
Sundancer Lily- Muppie
Carolinas Mistletoe - Toeter (na een erge verkoudheid)
Sundancer Enya - Enya
Sunwillow Zabaglione - Zabby of Zabster
Sunwillow Zing - Zing
Sundancer Hygeia - Hygeia
Sundancer Hardy - Booboo
Barracks Spice dream - Spice
Sunwillow Saasfee- Saas , Saasie of DE SAASHAAS
Cotebrook Floella - Floella of Floeltje

Verder nog wat namen van onze oude pony's en paarden:
Sundancer Silver Glory - Henkie
Sundancer Chess - Tazzie
Sundancer Ready to Fly - Bertus
Sundancer Sue - Zoef de haas
Koe Clown

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 01:18

[quote]
De allerstomste die ik op deze site heb gehoord is wel Worst!! Hoe kan je een paard nou zo'n naam geven...Hoe heet de rest van de paarden...koteletje, hamlap, gehaktbal, slavink, saucijs....enz enz..

Ho Ho Ho Ho Ho Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Nu wil ik ff het volgende rechtzetten: vroeger toen Lies Beuker nog op haar boerderij les gaf, heeft MASCOTTE een meter worstjes (je weet wel een stuk of tien aan elkaar) van de huishoudster gepikt Haha! . Sindsdien heet deze onwijsgave Fjord dus Worst, maar eigenlijk Mascotte en dat vind ik een PRACHTIGE naam Pling !
Verder hadden de manegepaarden namen als:
Almazora
Suleika (arabisch voor schoonheid)
Libelle
Oestara
Shasta
Zampano
Gitane
Djazfar
Ladanka

Helemaal zo gek nog niet dus.
Mijn twee honden by the way, heten:
The Thembisa Thafari en The Thembisa Thanova, mooier heb ik nog nooit gehoord Bloos . The Thembisa is Afrikaans voor 'de belofte' Lachen

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 11:15

want denken jullie van pieta mijn vriendin heeft sinds april een fjord die zo heet

pieta (broodje) Misselijk Misselijk Misselijk

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:05

Ik ken een naam voor een fjord: hij heet uno. Vind ik niet leuk klinken. Niet dat nappy zo lekker klinkt (mijn paard), maar dat is kort voor Napoleon

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 18:42

Mijn paardjes hadden ook al een naam.
Cora noemen wij koordje.
Sonja is zonnetje
Christy is crispie of crispel.
Ze luisteren ook echt naar die namen dus waarom zou ik dat nog gaan veranderen. Maar om nou te zeggen goh wat origineel, nee

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 18:33

wat vinden jullie van Keltic ó Ryan? Haha!
Ik vind mensennamen voor paarden echt Gaaaap Verward Frusty
voorderest ook zoiets als vlekje en blacky Frusty

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 18:42

Zusje van Fleur heet Jacky S van de Haandpaol. Klinkt net als Jackass. Ook Betsy (vd Haandpaol) en Greta zijn vreselijk.. Godzijdank heet Fleur gewoon Fleur (blijft een rotnaam, maar is beter dan de rest)

Beetje aparte namen vind ik wel leuk, maar het moet ook echt bij het paard passen.. (maar goed, dan had Fleur 'Arrogante Trut' moeten heten, en das toch minder Knipoog )

Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 18:45

ik was eerst op een manege en daar hete die lesse beesten:
-twix
-bounty
-mars
-snickers
-dove
-m&m
-dove
-bros

allemaal van dat soort namen, dez heb ik nog onthouden.
hoe bedoel je ik ben slecht in namen verzinnen, ik snap ook niet hoe ze er met die letters zijn uitgekomen, maar er waren ook wel normale namen bij hoor.

maar op het begin toen z'n vorige eigenares lyrik net had dacht ik ook van wat is dit voor domme naam??!! maar je raakt er aan gewend