Ik heb ook n Inco samen met een vriendin! Alwin (IncoxNienke) is nu 3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KZ83UM6U
Toen dacht ik nog dat je afstamming weergaf met vaderxmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boygirl schreef:http://www.dreamhorses.nl van n@t@zz (geen bokker-->maar wel heel erg leuk)
Citaat:Ik begrijp wel wat je bedoeld..
maar ik denk niet dat ik zo kan zeggen of dat problemen gaat geven..het voor elke pony weer anders.
Ik heb mijn pony pas op haar 8ste omgeschoold..en dat is heel goed gegaan..maar of dat voor jou ook geldt weet ik niet...
Maar het ios het proberen waard toch
Citaat:HAaaaaai! ik ben dus Mandy en ik ben nieuw hier op deze site, ik ben op zoek naar een eigen paard en nou zou ik het liefst een shire willen kopen. Nu is mijn probleem dat ik tot nu toe niet echt ergens info los krijg over de aanschaf en onderhoudskosten, ook weet ik nog vrij weinig over hoe het met zadels/hoofstellen/chabrakken e.d. zit ik heb namelijk wel aardig wat paardenspullen maat full/x full voor een 1.74 hoge kwpn-er maar ik weet niet of ik daar iets van kan gebruiken voor een shire.
Ook wil ik graag meer weten over de stalling en voeding, ik vermoed dat een shire op zich dag en nacht op het land kan staan, maar in dat geval zijn er dan dekens verkrijgbaar voor een shire?
Ik wil zeker weten dat ik een juiste keuze maak, ik ben namelijk van plan m'n paardje zijn/haar hele leven bij me te houden.
Dus voor iedereen die tips/info of wat dan ook heeft REAGEER ALSJEBLIEFT!!!!
Ik ga dit berichtje ook op allerlei andere forums plaatsen, het zou dus kunnen dat jullie dit vaker gaan lezen
ciaooo!!!!!! X
floor__ schreef:Mijn verzorgshetje doet dat ook steeds.. Ik heb echt vanalles geprobeerd.. maar ze blijft het maar doen![]()
Ik heb het aan veel mensen gevraagd, en die zeggen dat ze een spelletje speelt, wie het het langst vol houd... maar ik vind het gewoon niet leuk meer..
Nouja.. Ik weet niet echt een oplossing.. maar misschien speelt jou pony ook een spelletje...![]()
veel suc6 verder hoor![]()
![]()
Andante (30-06-07, 22:17) schreef:Ik kon nergens anders in het forum een goede plek vinden, vandaar dat ik het hier plaats. Ik heb even een vraag over de kleurgeneticaLastig onderwerp, maargoed, voor diegenen die hier wat verstand van hebben*. Mijn vraag is als volgt. Haflingers, dat zijn flaxen vossen (ook wel "zweetvos" genoemd). Voor flaxen is wel een gen, maar bepaald niet de basiskleur van een vos. Vossen hebben een basisgenetica, die kan er als volgt uitzien:
eeaa
eeAa
eeAA
(e is het recessieve vosgen, A is het bruine gen)
Wat voor een "basisgenetica" zal een rasechte haflinger hebben? Misschien een domme vraagEn verder zijn andere kleurgenetica opmerkingen eigenlijk ook wel welkom
In elk geval bedankt voor het lezen!
![]()
*Ik weet niet of het mag, maar hier is een website met een korte uitleg over kleurgenetica:
http://www.degroenkamp.nl/g_kleurenleer.htm
Citaat:Halloow iedereen,,
K wil graag wat meer wten over De ponykamp/Manege De treek hoeve... Weet iemadn daar wat over of heeft er een goeie/slechte ervaring meej.....
Zouw eer graa meer over willen weten ....
Dikke natttte smakerd vanmij
Sita_ schreef:18 Oktober 2005
Te koop;
Origineel Disneyzadeldekje. Maat Full.
Het dekje past onder een veelzijdigheidszadel.
Kobaltblauw met rode biesjes. Met klittebandsluiting op de plaatsen waar de singel zit. Dus makkelijk los te halen en te verwisselen. Met leuke Minnie Mouse print.
Het dekje is in zeer goede staat. Is weinig mee gereden ongeveer een stuk of 5 keer. Het ligt meer in de kast dan dat het gebruikt wordt. Wegens overstap naar dressuurzadel en westernzadel.
Nieuwprijs ligt rond de €40,--. Ik wil er zeker € 25 euro voor hebben aangezien het een duur dekje is en er niks aan is. alle stiksels zijn nog heel en er zitten geen haperingen of wat dan ook aan.
Eventueel ruilen tegen een babyblauw of turquoise dressuurdekje (liefstv Leather feel pad)
Voor duidelijkere foto (deze is nl. verkleind), stuur ff PB met je email. Dan krijg je ze!
Chubby schreef:Hoi,
ben net nieuw hier op het Forum, ziet er allemaal gezellig uit!![]()
Meteen even voorstellen: mijn naam is Jacqueline. In november 2001 heb ik dan eindelijk mijn eigen paardje gekocht. Aangezien 't de bedoeling was om enkel recreatief te rijden viel mijn keuze op een heerlijke Tinkermerrie van 2 jaar, totaal onbeleerd.
We zijn nu anderhalf jaar verder en inmiddels is ze ingereden en struinen we regelmatig door de bossen en de straten van ons kleine stadje. Daarnaast train ik haar (op een rustige manier) dressuurmatig. En eigenlijk is dat toch ook wel erg leuk! Als je ziet wat een verschil het is tussen een jaar geleden en nu![]()
Anyway... Ik wil toch gaan proberen om volgend indoor-seizoen te starten in het B. Ik heb echter absoluut geen wedstrijd-ervaring (ben wel enkele keren met een concours-rijdende vriendin meegeweest) dus nu ben ik benieuwd naar jullie mening over het volgende: wat vinden jullie van mensen met een Tinker, Haf, Fjord oid. die wedstrijden rijden? Zie je dat vaak op concoursen? Hoe doen zij (jullie?) dat met bijv. het invlechten van de manen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Jacqueline en Chubby
Citaat:Ontspannen en vastberaden doorrijden, net voor het punt waarop je paard opspant een oefening vragen waar hij zich goed voor moet concentreren zodat hij geen tijd heeft om te gaan flauwekullen, er in schouderbinnenwaarts langs...?
Citaat:sorry moderator, ik heb eerst gepost en toen pas gelezen![]()
nu krijg ik het topic niet aangepast .... sorry!