leugenachtige vrouwen (onderzoek)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

leugenachtige vrouwen (onderzoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-02 21:09

(Bron: Starters, 14 juni 2002)

En wéér wordt een oude volkswijsheid door de wetenschap bevestigd. Vrouwen, zo ontdekte de universiteit van het Schotse Edinburgh, zijn namelijk stukken betere leugenaars dan mannen. Onder de druk van het liegen aarzelen mannen veel meer tijdens het spreken, aldus de onderzoekers. Daardoor vallen mannen makkelijker door de mand. 'Wie liegt moet nadenken over wat er gezegd wordt', licht onderzoeker Robin Lickley toe. 'En dat kan leiden tot aarzeling.' Of het liegen bij vrouwen aangeboren is of een kwestie van opvoeding, dat laten de wetenschappers wijselijk in het midden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:28

Dat wist ik ook al zonder onderzoek dat vrouwen goed kunnen liegen, its me! het levende bewijs

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:49

kun je zien wie de valsen zijn. Hoe onbetrouwbaar ze kunne zijn.

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:09

hehehe ach.. een leugentje op zijn tijd is toch wel oke Tong uitsteken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:46

Between the lies and the rumours, there is a world of mystery...
(Alannah Myles, Lies and rumours op Rockinghorse.)

Er zijn ook heeel veel onderzoeken over wat leugens teweeg brengen bij mensen. Best interessant hoor en reden te meer om gewoon eerlijk te zijn.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:16

Ja dat klinkt ook wel interessant Lov, plaats er eens een leuke als je die tegenkomt. Ach, vrouwen zijn nou eenmaal beter dan mannen, tis alleen jammer dat ze daarvoor nog steeds wetenschappelijk bewijs nodig hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:24

Orri, heb boeken vol met dat soort dingen, nog van mijn studie.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 00:32

Ja mijn man ook, maar dan in 't engels, dus als je eens studie materiaal wilt vergelijken Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 09:28

Topper van de eeuw is "Half the human experience" , dikke aanrader hoor!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 09:36

Zouden ze hebben onderzocht om wat voor leugens het gaat? heeft het te maken met lijfsbehoud (leugentje om eigen bestwil), of leugentjes om de ander niet te kwetsen (waarheid wil niet altijd gehoord worden en vrouwen voelen dat vaak wel beter aan dan mannen), of gaat het hier kom keihard liegen bijvoorbeeld om vreemdgaan.
Het is namelijk wel bekend dat mannen meer vreemdgaan dan vrouwen, dus daar gaan de leugens van vrouwen meestal niet over. en ik denk dat mannen die vreemdgaan ook liegen, want anders hoeven ze niet meer thuis te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:00

Je hebt leugens en leugens inderdaad. Als je het mij vraagt gaat het hier wel om een vervalsing van de waarheid die het niveau van een leugentje om bestwil overstijgt.
Wat de kunst van het liegen betreft, hangt het er ook nog maar net vanaf wat de importantie is van de leugen voor de leugenaar. Oftewel hoe belangrijk is het om geloofd te worden? Iemand die vreemdgaat en echt niet ontdekt wil worden, zal er misschien meer denkwerk aan besteden om zijn leugen zorgvuldig af te timmeren dmv alibies enzovoort. Een leugentje om bestwil is vaak alleen in de situatie en veel minder belangrijk op een later tijdstip.
De aard en het doel van de leugen zijn beiden erg belangrijk voor het slagen van de leugen. Het is nu eenmaal zo dat vrouwen beter zijn in het doordenken van het complot dan mannen, dat staat vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:10

Vrouwen zijn gewoon veel valser in veel dingen, hetzal wel te maken hebben met het feit dat vrouwen met hun linker en rechterhersenhelft te gelijk kunnen denken en mannen niet. Daarbij zijn mannen toch ook nog licht autistisch!! Haha!

Mannen zijn gewoon niet vals en gehaaid genoeg voor dingen. Als je merkt hoe vrouwen worden als het om mannen gaat, werkelijk niet normaal. Heb op mijn werk nog een voorbeeldje ervan. Mannen worden boos, meppen elkaar neer, maar vrouwen, zijn ontzettend achterbaks in dat soort dingen. Ook hierbij geld natuurlijk Uitzonderingen bevestigen de regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:13

Mannen kunnen dingen gewoon niet zo goed onopvallende doen omdat ze altijd en eeuwig de aandacht moeten hebben, daardoor nemen ze nooit de tijd om iets goed door te denken.
Het is wel waar dat mannen niet 2 of meer dingen tegelijk kunnen doen omdat ze maar 1 hersenhelft at the time kunnen gebruiken, klopt hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:14

MAar je hebt ook nog mensen die ontzettend kunnen zwetsen. Die de werkelijkheid omhullen met een hoop fantasie. Ik zou bijvoorbeeld kunnen beweren dat er iedere keer op wedstrijd mensen komen bieden op Paddy omdat ze zo vreselijk mooi en goed is, of, dat ik iedere keer te horen krijg dat ik zo veel talent heb en weet ik veel meer. (dat doe ik dus niet maar ik ken mensen die zulke dingen doen).
zo is er iemand bij ons op stal die beweert dat hij zijn paard heeft verzekerd voor f 25.000,-, nou, als je dat beest ziet lopen, is er geen verzekeringsmaatschappij die hem ook maar voor de slachtprijs zou opnemen, hij loopt namelijk zo slecht. MAar dit is zo'n voorbeeld. Ik denk overigens dat dit meer een eigenschap is van mannen dan vrouwen, de dingen mooier doen voorstellen dan ze zijn. Vrouwen liegen meer in de zin van complotten denk ik. Wie niet sterk is moet slim zijn. De evolutie zal ze wel zo gemaakt hebben denk ik. Vrouwen hadden niets in te brengen, waren niet zo sterk, dus moesten ze wel vindingrijk zijn als ze iets wilden bewerkstelligen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:26

ER zijn natuurlijk een heleboel mensen die lopen te zwetsen, pff, ken er ook eentje, die zijn tegen mij, er is 60.000 gld geboden voor mijn paard. Toen zij ik direct, zo lintje erom heen en snel op de trailer gezet??, nee, want ik denk dat ie veel meer waard is. Tuurlijk!!!!

Ik denk inderdaad ook dat vrouwen meer complotgericht zijn, puur omdat je slim moet zijn als je niet gewoon sterk bent. En mannen zijn daar niet vals genoeg voor

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:28

Pipo schreef:
Ik denk inderdaad ook dat vrouwen meer complotgericht zijn, puur omdat je slim moet zijn als je niet gewoon sterk bent. En mannen zijn daar niet vals genoeg voor

Maar dan zouden vrouwen dus vals gemaakt zijn door de omstandigheden, opgelegd door mannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 10:31

Tja, zo zou je het kunnen zien ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:12

Pure manipulatie!! En dat komt door......?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:17

manipuleren doen vrouwen omdat mannen ze geen andere keus geven. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:35

Hahaha, ben benieuwd wanneer de heren in actie komen op dit forum!!!

Maar ben het met je eens hoor desiree, we moeten wel manipuleren. Maar sommige vrouwen gaan echt heel ver hoor. Heb een collega die haar boezem altijd vol in een van de mannelijke collega zijn gezicht duwt, heel anders begint te praten, en ranzig. Nou zoiets hoeft van mij ook niet. KRijg bij haar altijd zo'n pinupgirl gevoel. Blehh........

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:38

Pipo schreef:

Maar ben het met je eens hoor desiree, we moeten wel manipuleren. Maar sommige vrouwen gaan echt heel ver hoor. Heb een collega die haar boezem altijd vol in een van de mannelijke collega zijn gezicht duwt, heel anders begint te praten, en ranzig. Nou zoiets hoeft van mij ook niet. KRijg bij haar altijd zo'n pinupgirl gevoel. Blehh........

WHAHAHAHAHA< maar het is toch ook verschrikkelijk zwak van mannen dat ze zich daar tegen niet kunnen verweren! Tja, zelf ben ik te direct (ik ben waarschijnlijk directer dan de gemiddelde vrouw) om zoiets te doen. Kom op heren, waar blijven jullie met je commentaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 11:55

De heren houden zich van de d.o.m.m.e.

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:16

Pipo schreef:
Maar ben het met je eens hoor desiree, we moeten wel manipuleren.
Laatst bijgewerkt door Erik34 op 02-07-02 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:27

Erik34"]
[quote="Pipo"]Maar ben het met je eens hoor desiree, we moeten wel manipuleren.
[/quote]

Vertel...... Schijnheilig
[/quote]

[quote="Desiree schreef:
Vrouwen liegen meer in de zin van complotten denk ik. Wie niet sterk is moet slim zijn. De evolutie zal ze wel zo gemaakt hebben denk ik. Vrouwen hadden niets in te brengen, waren niet zo sterk, dus moesten ze wel vindingrijk zijn als ze iets wilden bewerkstelligen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:43

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:

WHAHAHAHAHA< maar het is toch ook verschrikkelijk zwak van mannen dat ze zich daar tegen niet kunnen verweren! Tja, zelf ben ik te direct (ik ben waarschijnlijk directer dan de gemiddelde vrouw) om zoiets te doen. Kom op heren, waar blijven jullie met je commentaar?
[/quote]

Dat directe herken ik, zeg altijd wat ik denk. Niet altijd even handig trouwens!!!

En erik, ik hoef toch niet alles voor te zeggen, denk na Haha!