Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

BartVB schreef:Simpel.. De schuine zijde is geen schuine zijde.. MAW, het is geen driehoek..
De donkergroene driehoek heeft een verhouding van 5/2 = 2.5 De rode driehoek heeft een verhouding van 8/3 = 2.66
Kijk maar eens goed naar die schuine lijn, die loopt niet hetzelfde bij de twee verschillende configuraties.
BartVB schreef:Simpel.. De schuine zijde is geen schuine zijde.. MAW, het is geen driehoek..
De donkergroene driehoek heeft een verhouding van 5/2 = 2.5 De rode driehoek heeft een verhouding van 8/3 = 2.66
Kijk maar eens goed naar die schuine lijn, die loopt niet hetzelfde bij de twee verschillende configuraties.

Sypheron schreef:Ik snap er helemaal niets meer van, die schuine zijde loopt toch van hetzelfde punt naar hetzelfde punt???
Citaat:Klopt, maar als je goed kijkt is de schuine zijde geen rechte lijn meer, er zit in het 'grotere' driehoek, ten opzichte van de andere, een klein knikje naar boven in, daar waar het groene en rode driehoek elkaar raken
Sjimmy schreef:De onderste schuine lijn is niet recht. Zo sprokkelt hij overal een klein stukje bij aan die kant. en kan hij onderaan een vakje overhouden.
Maar Syph, je wiskunde som in je onderschrift is makkelijker.

Sypheron schreef:
euh ik zal er maar niet meer naar kijken want voor mij is die schuine lijn toch echt schuin
enne ja dat onderschrift is easier he
Marjolein"]
[quote="Sypheron schreef:
euh ik zal er maar niet meer naar kijken want voor mij is die schuine lijn toch echt schuin
enne ja dat onderschrift is easier he
maar ik snap er nog steeds niets van, dat kan toch niet aan zo'n klein hoekje liggen?
*BartVB schreef:Simpel.. De schuine zijde is geen schuine zijde.. MAW, het is geen driehoek..