Rot kaasschaaf.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chrico

Rot kaasschaaf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 13:51

Er is een ding wat ik schijnbaar niet normaal kan. De kaaschaaf hanteren. Ik krijg het gewoon voor elkaar om of mijn nagel eraf te schaven of mijn vel mee te nemen. Wij hebben er nu al verschillende gehad en met allemaal is het raak. Net ook weer een stuk vel. Grrr. Ik haat die dingen!!!!!
Hebben jullie dat ook?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 13:54

ja dat heb ik dus ook!!
Met de kaasschaaf van Brabantia heb ik de minste problemen Haha!

Ik kan bijv. ook geen pistoletjes met een broodmes in stukjes snijden,
geheid dat ik dan weer in mijn vinger snijd Bloos
en dan ben ik nog niet eens blond Haha!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 14:00

Hahaha wat ben ik blij dat ik niet de enige ben. Als ik het aan iemand vertel dat mij dit dus geoon keer op eer gebeurd dan staan ze mij aan te kijken of zij water zien branden. Wordt dus gewoon ter plekke voor gek uitgemaakt }> .

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:00

hahaha gelukkig ben je dus niet de enige gek op de wereld Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:02

haha heb ik ook zo vaak, maar ik heb het zelfs met mijn scheermesje als ik mijn benen scheer dan scheer ik mijn nagels op een een of andere manier mee, allemaal haakjes is het gevolg.

Ik heb altijd met de kaasschaaf als ik een stuk vel geschaafd heb nooit door dat het gebeurd is. Zie ik opeens een zootje bloed op de kaas Haha! en dan als je het wondje pas ziet dan doet het pas zeer. *LOL*

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:05

ben ik even blij dat ik geen kaas lust!! hoef ik t ook niet te snijden/schaven. scheelt weer een hoop gedoe als ik t zo hoor Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:20

Kaas is lekker! schaven gaat wel... alleen ik kan het niet zo goed... schaaf nooit in mn vinger.. maar krijg altijd van die halve plakjes of plakjes die heel dun zijn en helemaal gebobbeld... Kunnen ze niet een cursus gaan geven!??! hoe leer ik kaasschaven?!?!

Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:34

ik lust ook geen kaas ,heb ik ook geen problemen met schaafwonden van de kaaschaaf Haha! !!

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 14:37

Hahaha dan hebben ze denk ik al 4 inschrijvingen voor die cursus, wie weet komt er dan een vervolgopleiding. Kaasschaven voor half, gevorderd en ver gevorderd. Lachen man. Zie ons al staan, schaaf in de ene hand en de kaas in de ander, verbandtrommel links en plakband om die kleine rotstukkies aan elkaar te plakken op de tafel. Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:42

Hahahaha, zo heeft een kaasschaaf ervoor gezorgt dat ik geen volleybal toernooi kon spelen...(middelbare school, sportdag)
Nou is volleybal echt een van mijn minst favoriet sport, dus heel erg vond ik het niet om dan maar omroepster te worden Knipoog

Ik had mijn duimnagel er dubbel naar achteren mee geklapt...auw, dat wel!

Ik heb de strijd opgegeven qua kaasschaaf, koop kaas die voorgesneden is in plakjes....bij voorkeur (groene) maaslander Haha!
Met haast scheelt het ook een hoop!

Ik heb van die chirurgische scalpels om inkt mee te verwijderen van kalkblad, als je knoeit uitschiet etc. nu schijn ik het talent te hebben om ook filterdunne stukjes huid ermee te verwijderen tijdens het gebruik...
huid van mijn vinger dus... gelukkig maar dat je van veelvuldig pen gebruik wat eelt hebt zitten, anders ook erg auw volgens mij!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:45

Waarom kopen jullie dan geen voorgesneden kaas?
Of is dat alleen service van de beste supermarkt van het jaar? Tong uitsteken (waar ik toevallig werk Party!! Haha! )

Maud_82

uhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:46

EEEEKK herkenbaar !!

Ik heb het ook wel eens en de enige echte geniale oplossing is : je vriend de kaas laten schaven Schijnheilig of voorgesneden kaas kopen !!

Als je dit te duur vind of geen vriend hebt die het voor je wil doen, dan moet je zorgen dat je je vingers niet in de buurt van het mes laat komen.

succes ermee!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 14:50

voorgesneden kaas vind ik dus niet lekker Koe

Gewoon een stuk jonge kaas en maar lekker schaven
tot je een stuk vel mee schaaft Huilen Haha!

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:55

aargghh verschikkelijk wat een ondingen. Heb een jaar of 2 geleden er een keer een stukje van m'n duim mee verwijderd (nee, was niet de bedoeling Knipoog ) Een week of 2 m'n duim dik in het verband, gelukkig zie je er niks meer van maar toch... Frusty Frusty Frusty

Heel herkenbaar dus Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:59

voorgesneden is niet lekker!
Ik wil een cursus!!!!!!!!!!!!!!

Go voor de kaasschaafcursus...

misschien is het wel handig als we het doen naast het lokaal van de EHBO cursus.. kunnen die ons verbinden......

CURSUS CURSUS CURSUS!!!!!!!!!!!

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 16:02

hmmm, nooit last van Haha!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:10

Ik heb het vooral bij oude kaas, als ik kracht moet zetten. Dan schiet ik altijd uit, gelukkig heb ik meestal m'n duim zeg maar onder de rand, dan gebeurd er verder dus niets.

Mijn advies: jong belegen kaas kopen en bewuster kaasschaven waarbij je je linkerduim zo houdt dat als je uitschiet je hem niet raakt, of raken jullie andere vingers???

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:12

Plakjes snijden van de kaas red ik nog wel, maar hoe krijgen jullie die korst van de kaas af Verward Verward
Dat kost mij namelijk nog wel eens een stuk vel Haha!

Tegenwoordig roep ik mijn man er bij, maar ja die is niet zo vlot en roept altijd: ik zal het zo voor je doen.
Nou, zoveel geduld heb ik dus niet ,dus begin ik zelf vast te hakken met alle gevolgen van dien Haha!

Echtgenoot hevig verontwaardigd, want hij had toch gezegd dat ie het zo zou doen }>

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:14

Eet nagenoeg geen kaas, maar als ik het eet, heb ik ook moeite met kaasschaven Lachen Ik veroorzaak gelukkig geen ongelukken, maar krijg altijd van die zielige scharminkeltjes van plakjes...Heel dun, of maar een stukje, of bobbelig. En bij jonge kaas scheurt het blok kaas altijd in tweeën... Frusty Voorgesneden kaas vind ik ook niet alles, dan krijg je van die donkere dikke harde randjes eraan... Misselijk

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:22

irene schreef:
Plakjes snijden van de kaas red ik nog wel, maar hoe krijgen jullie die korst van de kaas af Verward Verward

Ook met de kaasschaaf, dat veroorzaakt bij mij minder ongelukken dan met een mes Schijnheilig
Meestal doe ik het een beetje schuin, eerst van rechts naar links tot over de helft en het laatste stukje vanaf de linkerkant.
Als ik het helemaal vertikaal doe hak ik geheid met de kaasschaaf in m'n hand Haha! .
Oh ja, en als Vinz in de buurt is vraag ik het altijd met een lief stemmetje aan hem, kaasschaven is nu eenmaal eigenlijk mannenwerk Knipoog

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:40

Waarom eten jullie dan geen blokjes kaas??

Ik heb in ieder geval nooit plakjes van een kaas afgesneden hoor... dat deed mn moeder altijd en het lijkt me niet zo lekker eten als je kaas gaat eten met een stukje van je nagel of huid ertussen... Eetsmakelijk Haha!

Het is dus inderdaad het beste voor jullie dat jullie op een cursus gaan.

* Beginners: Die er helemaal niet mee om kunnen gaan en het nog nooit gedaan hebben, zoals ik Lips are sealed
* Half gevorderd: Mensen die het heel weinig gedaan hebben maar steeds weer een stukje vel of nagel mee krijgen te eten als ze de kaas eten
* Gevorderd: Mensen die het zo vaak gedaan hebben die geen vingers mee over hebben!!
* Ver gevorderd: Mensen die geen hand meer over hebben van de kaasschaaf!!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:55

Haha ik heb precies hetzelfde probleem. Op mijn duim zit nog steeds een blijvend litteken. Pokkedingen die kaasschaven!!! Of zou het aan mij liggen?? Haha!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:04

jaaa kaas schaven is mannenwerk!!!
waarom heeft hij er nooit last van en ben ik
tot bloedens toe aan het schaven??
En hij heeft nog wel veel grotere en dikkere vingers
dan ik!!
Wat doe ik dan verkeer?? Verward
Laatst bijgewerkt door Barb op 27-03-02 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:29

Dat heb ik nou noooooit Schijnheilig

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 21:11

Kunnen we niet kijken of we het kunnen laten opnemen in het cao voor vrouwen. Alleen na het behalen van het diploma kaasschafen en de vervolgcurcussen mogen de mannen blijven zitten. Geen diploma .... geen geschaafde kaas.