Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joostvangestel schreef:We gaan toch ook niet zomaar het volkslied van Brabant en Limburg veranderen?
flubke schreef:het spijt me zeer dat ik het zeggen moet maar ik ken het wilhelmus eigenlijk helemaal niet![]()
En dan nog sommige stukjes tussendoor uit de andere coupletten. Maar ik ken het wel, de melodie dan
Heb het Wilhemus de laatste tijd vaak genoeg gehoord bij de Olympische Spelen.
) is dit dus geen goed antwoord

Ludo schreef:Dat is dus die van Drenthe en Drenthe heeft toevallig wel wat meer dan 75 inwoners hoor. Dit lied moet ik van mn moeder elke avond voor het eten zingen, anders krijg ik niks...
Durfde er niet in te rijden.
Nu wel dus. Als dank zou ik je graag die Buckskin geven, maar ik heb geen Buckie.
Ik hoefde om mijn eten te krijgen gelukkig nooit het volkslied te zingen }> Maar het was bij ons op school wel verplichte kost. Het enige wat ik erg vind is als het al te langzaam en gedragen wordt gezongen. Kan best een klein beetje sneller, dan valt het wel mee. Ik stem voor het behoud van ons volkslied, van provincie-eigen volksliederen, want die hebben best een goede tekst en van ons gehucht-eigen volkslied, dat minimaal 3 x per jaar verplicht wordt gezongen op de nieuwjaarsvisite, het mei feest en de bbq aan het eind van de zomer }> . Ik vind het prima hier. Alleen de gemeente eiken langs de kant van de weg voor het huis gaan bij iedere windstoot steeds schuiner. Nog één stormpje en dan vliegt dat ding in mijn dak.