Ik had het er van de week over met een vriendin dat ik nog steeds vrijgezel ben (2 jaar alweer ofzo) daar zit ik op zich niet mee (nee dit is geen contactadvertentie jongens
) maar nou zei die vriendin iets dat mij aan het denken zette. Ze zei nl, dat er zo weinig mannen in aanmerking komen op dit moment, omdat ik als 'hoogopgeleide vrouw' te keiskeurig ben qua intellect. Niet dat ik erg hoogopgeleid ben oid, ook maar VWO diplomaatje en facility management study (die ik ga beginnen
) maar toch, ik wil ook graag een leuke carriere. Ze zei, dat ik onbewust op zoek ben naar een man op hetzelfde niveau.. en nou komt ie...
dat de mannen óp dat niveau (naar woord eigenlijk) juist niet op mij als hoogopgeleide vrouw zitten te wachten. Want het schijnt dat dat juist mannen afschrikt. Mannen willen geen vrouw waar ze op hetzelfde niveau mee zitten, waar ze gelijke mee zijn qua baan of zelfs ondergeschikt. Dat schijnen ze bedreigend te vinden. Daarnaast in mijn geval, ben ik ook nog eens zelfverzekerd, niet op mn mondje gevallen en heel zelfstandig... aiaiaia..

Dat eerste (dat ik liever een vent met hersens heb) klopt volkomen. Na mijn laatste relatie met een loodgieter die wilde trouwen en kinderen krijgen en mijn carriere niet zag zitten (hallo ik was pas 16...!)
ben ik idd goed genezen wat dat betreft. Nog niet eens daarom.. maar gewoon het feit dat hij 'Blade' en moóie film vond en het dan ook nog uitsprak als blaahduh
en nog wel meer van dat soort dingen
Maar mannen.... schuilt er een kern van waarheid in de stelling van mijn vriendin dat mannen liever geen carriere/hoogopgeleide vrouw willen?
Dat zou dan wel eens heel lastig worden voor mij

dat kunnen veel jongens niet zo waarderen, die willen graag de meerdere zijn ofzoiets, ik weet het niet.
)
Nee dat was mn bedoeling niet. Vind het zelf nou ook niet bijster ofzo hoor, ik bedoel, niks negatiefs over Havo of mavo oid.
ben (toch? Mensen??

.