Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Peerke_ schreef:Gezien het racisme debat nu ook op Bokt is begonnen, is het belangrijk om dit forum breed te bekijken, nadat ik een paar minuten goed heb rondgekeken op Bokt kwam ik tot de conclusie dat Bokt een extreem rasistich forum is, gebruikters van het forum uiten niet alleen hun sterke voorkeuren voor een bepaald ras, maar ik herken ook ernstige vormen van leeftijdsdiscriminatie en geslachtsdiscriminatie. Op grote schaal maken gebruikers zich schuldig aan etnisch profileren, en ik denk dat het tijd is dat het beheer van Bokt zegt: Nu is het genoeg.
Omdat het beheer het heel druk heeft, en dit toch wel een belangrijke kwestie betreft, heb ik een voorstel geschreven met nieuwe regels. Ik weet dat het misschien even kan duren voordat het beheer deze heeft goedgekeurd.. (iets met prioriteiten stellen) maar ik hoop dat gebruikers toch alvast rekening willen houden met de volgende beleidswijzigingen. De belangrijkste heb ik hier op een rijtje gezet.
Belangrijkste wijzigingen:
- Het hele forumdeel rassenpraat inclusief alle subforums zullen verwijderd moeten worden. Het is sowieso merkwaardig te noemen dat rassen zoals de Dølahest, Galiceno en Pottok geen eigen forum hebben.
- Op de markt moeten enkele filters worden verwijderd onder het deel 'paarden en pony's' te weten: Leeftijd, Geslacht, Stokmaat, Ras en Kleur.
- Het vernoemen van leeftijd, geslacht, stokmaat, ras en kleur in een advertentie op de markt is ook niet langer wenselijk, het plaatsen van een foto is op de markt niet langer noodzakelijk, iedereen gelijke kansen! Een paard anoniem aanbieden zal het nieuwe normaal worden. (hieronder volgt een voorbeeld advertentie)
Te koop: Paard.
Braaf genderneutraal paard, gereden in diverse disciplines (nergens succesvol.)
Paard kan overweg met diverse soorten ruiters en/of amazones, voorkeur gaat uit naar een niet te zware ruiter. In overleg kunnen enkele toebehoren zoals een longeerbit stukje worden overgnomen. Enkele bijzonderheden: Paard heeft een merkwaardige hoorn op het voorhoofd, tijdens het rijden heb je hier geen last van.
- Geen onderscheid meer in paarden en pony's, ze vallen allemaal onder de familie Equidae, en ik stal dan ook voor om het forum ook open te stellen voor eigenaren van andere paardachtigen, kortom iedere ezel mag voortaan lid worden van Bokt.
- Het noemen van rasistische paarden namen zal vanaf heden leiden tot een Officiele Waarschuwing (OW). Enkele namen welke dus niet meer genoemd mogen worden: Blacky, Black Beauty, Witje, Blondie, enz, enz... Gebruikers met een gebruikersnaam waar (gedeeltelijk) deze namen in voor komen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun naam aan te passen. Na een overgangsperiode zal hier strenger op gemodereerd worden.
- Een ander belangrijk punt zijn de smileys, er is uitsluitend een wit paard, ook hier moet meer variatie in komen, of misschien een regenboog paard.
Wellicht vergeet ik nog enkele belangrijke punten, ik stel voor dat andere gebruikers ook even hun input hieronder posten, zodat we de lijst compleet kunnen maken.
Bedankt voor het lezen, en geen haat reacties posten.
Citaat:- Een ander belangrijk punt zijn de smileys, er is uitsluitend een wit paard, ook hier moet meer variatie in komen, of misschien een regenboog paard.

Citaat:Te koop: Paard.
Braaf genderneutraal paard