[FOTO] Portfolio ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

[FOTO] Portfolio ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:42

Hallo Doei!
mijn vraag was, hoe vinden jullie deze foto's voor in mijn portfolio ??
Deze foto's zijn gemaakt met een Kodak z710
Foto 3 en 5 zijn door mijn overburen op canvas af laten drukken Haha!
Ik wil er graaag commentaar op Haha! wil later iets met fotografie gaan doen Haha!
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
Groetjes dominique
Laatst bijgewerkt door Mireille op 04-09-08 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Mireille

Re: [FOTO] Portfolio ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:05

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

capopjekop

Re: Portfolio ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:08

Foto 1: Hij is nergens echt scherp, daardoor kijkt de foto erg onrustig. Dus in het vervolg een punt nemen waar je op scherpstelt.
Foto 2: Opzich een leuk idee. Alleen heb je geflitst? Ik vind het mooier als de bladeren donker zijn, een siluet dus.
Foto 3: Een leuke foto, al vind ik dat je erg weinig ruimte onder en boven het hoofd hebt. De houding van het jongetje is nu erg geposeert. Bij kinder fotos vind ik het juist leuk als je spontane foto's hebt.
Foto 4: Het kind staat hier erg centraal, niet echt spannend dus. Als je iets meer inzoomt en het kind iets van het midden hebt, kijkt dat spannender. Ook is hij hier overbelicht (kan aan mijn scherm liggen).
Foto 5: Hier heb je onder al meer ruimte Ja Alleen boven zie ik liever nog wat meer ruimte. Persoonlijk had ik liever een iets donkerdere achtergrond gezien, nu 'knalt' het jongetje er niet echt uit.
Foto 6: Deze foto doet me niks. Hij is onscherp en er zit ruis op.
Foto 7: Ook deze foto is niet helemaal scherp en de het contrast mag omhoog van mij.
Foto 8: Ook hier weer een centrale plek voor je object. Niet echt spannend dus.
Foto 9: Deze foto is erg donker en ook niet scherp. Je hebt wel het goede moment te pakken.

Hopelijk heb je wat aan het commentaar Lachen Ik persoonlijk zou ze niet in je portofolio zetten, maar nog even dooroefenen tot ze wat beter zijn, maar dat is mijn bescheiden mening Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:30

Ik vind ze niet echt iets voor in een protfolio. Daarvoor zijn ze imo nog niet geod genoeg, sorry. capopjekop heeft al veel goed commentaar gegeven, probeer daar aan te werken.

Wil je professionele shoots gaan doen dan?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:28

ja, ik heb nu nog best een simpele camera, maar ik ben aan het sparen voor een veel betere , dus dan wacht ik nog even met portfolio Tong uitsteken