[VER] Op trektocht gaan en dan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] Op trektocht gaan en dan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:54

Hallo Allemaal,
Dit is mijn eerste verhaal. Het zijn niet 1500 woorden.
Anders kwam ik niet uit met de hoofdstukken. De volgende zijn wel 1500 woorden.
Als niemand het iets aan vind. Dan ga ik niet verder. Maar begin met een ander verhaal.
Je mag altijd verbeteren en/of tips geven Haha!
Veel plezier met lezen!!

Groetjes Chelly12

Citaat:
H1

Oké, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Eva en ik ben 16 jaar. Ik heb een paard.
Het is een mooie zwart Fries. Zijn naam is Black Ride, maar ik noem hem gewoon Black.
Daarnaar heb ik 3 vriendinnen, waarmee ik veel buitenritten maak.
Ik zal ze even voorstellen. Vriendin nummer 1 heet Samira. Ze is net als mij ook 16 jaar. Ze heeft een Haflinger, genaamd: Bikkel.
Vriendin nummer 2 heet Mirjam. Zij is 15 jaar, bijna 16. Zij heeft een stoere IJslander. Hij heet Water Ice. Maar ze noemt hem gewoon Ice.
En tenslotte vriendin nummer 3. Zij heet Kyara. Zij is 17 jaar. En haar ouders zijn erg rijk. Zij heeft een mooie Arabieren hengst, Hij is helemaal zwart. Zijn naam is Anouar.
Ik heb de laatste tijd veel spannende dingen meegemaakt. Hier is mijn verhaal:

De bel ging. Ik en mijn vriendinnen vlogen naar buiten. We hadden eindelijk zomervakantie! 8 weken lang. We gingen gezamenlijk op vakantie, beter gezegd op trektocht met onze paarden. 2 weken lang. Maar eerst de plannen nog maken waar we langs gaan. En de adressen bellen om te vragen of de daar mogen overnachten. Helaas moet ik mijn vriendje Yari die weken wel missen. Maar daarnaar kan ik nog 6 weken bij hem zijn. En genieten van zijn mooie blauwe ogen.

´s Avonds.
Kom op, wie het laatst zijn paard opzadelen is een loser en moet volgende week trakteren roept Kyara. Ik win en zit al op Black. Daarnaar is Mirjam en als 3de Samira. Kyara zit als laatste op Anouer. En we roepen keihard met zijn drieën dat zij volgende week moet trakteren. En galopperen hard weg, de bos in. We hebben meer dan 3 uur gereden en kwamen tegen half 9 terug. Toen hebben we de paarden afgespoeld en de vliegendeken opgedaan. Na dat alles klaar was, gingen we bij Kyara de plannen maken.

Als we nou door de Drentse bossen gaan? Vroeg Mirjam. Daar zijn we nog nooit geweest. We vonden dat natuurlijk een super goed idee. Daarnaar gingen we opzoek naar de adressen waar we dan ´s nachts kunnen blijven overnachten. Die gingen we dan die andere dag opbellen. Want het was nu al half 12. En dus ging ook iedereen naar huis. We gingen morgenvroeg weer verder en daarnaar paardrijden.

Zaterdag.
We kwamen weer bijeen bij Kyara. En zouden om de beurten bellen. Ik eerst en daarnaar Kyara en toen Samira en Mirjam.
Iedereen zei gelukkig dat het kon en zagen wel wanneer we zouden aankomen. Ook hadden we een paar extra adressen opgeschreven. Voor als er iets gebeurde onderweg.
Vandaag hadden we ook les. 2 uur lang. We gingen springen. Wat niet erg goed ging. Ice gooide alle balken eraf. En Anouer die weigerde steeds. En Bikkel maakte er een show, na elke sprong gaf hij een rodeoshow weg. En Black. Dat was alles bij elkaar. Dus de les liep niet erg lekker. Daarnaar gingen we bij mij nog een even wat drinken. We waren gigantisch zenuwachtig, want morgen zouden we vertrekken. We hadden de spullen snel ingepakt naar het rijden, dan konden we dan ook gelijk vertrekken. Intussen was het al bijna half 5. Zo druk waren we aan het kletsen. Dus ging iedereen naar huis. We hadden elkaar beloofd om vroeg naar bed te gaan en half 8 verzamelen bij mij. En dan naar de stallen te gaan. Kyara´s zou de bagage brengen tegen half 9. Zodat we de paarden eerst konden verzorgen en opzadelen.

Zondag.

Hey Mirjam, Zij kwam als eerste al snel volgde Kyara en Eva ook. We dronken nog wat en vertrekte naar de paarden. Maar daar eenmaal aangekomen was Anouer weg. En Ice en Black die waren er gewoon nog. Kyara begon te huilen, omdat haar Anouer weg was. Zo lang had ze hem nog niet. We probeerde haar te troosten en gingen op onderzoek uit. De staldeur was dicht, dus hij was niet ontsnapt. We gingen buiten verder kijken naar sporen. En zagen wielsporen, maar eerst onze ouders bellen. En dan de spoor volgen. Gelukkig stonden de paarden aan een hele lange zandweg. Dus konden we de spoor heel goed volgen. We kwamen heel ver, maar toen hield de zandpad op en kwamen niet verder. We gingen terug naar de stallen om Ice en Black te poetsen en gingen daarnaar terug naar huis, om de politie te bellen. Maar toen we bij de stallen kwamen, vlogen van alle zijde fotografen op ons af. We hadden geen flauw idee waarom ze hier waren. Toen zagen we de politie en liepen er naar toe.
We vroegen aan hun waarom het hier zo druk was. Ze zeiden dat het komt omdat Anour die enigste zwarte Arabier van Nederland was en daarom was het belangrijk dat ze zo snel erachter kwamen waar hij zich bevond.

YMJArabians

Re: [VER] Op trektocht gaan en dan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:21

Ik vind het eerlijk gezegt niet zo. Er zitten veel spelfouten in, je gebruikt vrijwel geen leestekens als komma's etc.. Ook vind ik het een klein beetje 'penny' geschreven, dit trekt wat oudere lezers niet echt aan.
Je schrijft het ook te snel, probeer meer details te verwerken in je verhaal, en schrijf meer beeldend, dat leest fijner, en de lezer krijgt een beeld voor zich Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:29

Bonjoy schreef:
Ik vind het eerlijk gezegt niet zo. Er zitten veel spelfouten in, je gebruikt vrijwel geen leestekens als komma's etc.. Ook vind ik het een klein beetje 'penny' geschreven, dit trekt wat oudere lezers niet echt aan.
Je schrijft het ook te snel, probeer meer details te verwerken in je verhaal, en schrijf meer beeldend, dat leest fijner, en de lezer krijgt een beeld voor zich Knipoog

oke.Dan verzin ik wel een ander verhaal

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:30

Je hoeft niet gelijk je verhaal te stoppen, omdat ik mijn mening geef Knipoog. Je kunt ook even wachten op andere reacties, en dan een conclusie trekken. Je moet wel een beetje tegen kritiek kunnen, anders mooi voor jezelf houden.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:36

Bonjoy schreef:

Ik sluit me aan bij Bonjoy, maar dat betekent niet dat je meteen moet stoppen met schrijven, alleen dingen aanpassen. En een aantal dingen 'kloppen' gewoon niet. Je kan niet meteen weggalopperen. Nouja, het kan wel maar het is slecht. En de springles, ik ken niemand die 2 uur springles heeft... Maar dat betekent dus niet dat je moet stoppen, maar echt dingen aanpassen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:45

nee weet ik. maar achteraf vind ik het niet echt een super verhaal.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:14

dit is meer een opsomming, probeer iets uitvoerderiger te dingen te beschrijven,
succes met je volgende verhaal