[TEK] In galop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

[TEK] In galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:54

Hallo Knipoog

Ik was aan het twijfelen of ik hem nu zou plaatsen of niet,maar ga het toch doen.
Ik ben bezig aan een tekening voor een vriendin van me,in Augustus gaan we,zoals in elke vakantie,meeten,en telkens maak ik dan een tekening voor haar,gewoon omdat ik het leuk vind en haar paarden zo goed op de foto staan Tong uitsteken

Zo was hij enkele dagen geleden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo is hij nu :

Afbeelding

Afbeelding

Eigen Commentaar :

- Slechte kwaliteit omdat het met GSM getrokken is,in het echt ziet de tekening er vele beter uit,zo ziet hij er een beetje anders uit Knipoog
- Dit is de eerste keer dat ik er een ruiter bij tekenen,ook sowieso de 1ste keer dat ik een mens teken,dus wees daar a.u.b niet te streng op Knipoog (zoals de hand & het hoofd v/d ruiter moeten nog verbeterd worden)
- Normaal schets ik alleen maar,dus kleur het nooit in,ik ben daar sinds kort mee begonnen en gaat al aardig,maar ik vind het vaak nog niet goed genoeg,ik moet nog oefenen op schaduwen enz..
- Het hoofd vind ik niet helemaal geslaagd,ik ga zien wat ik eraan kan doen,maar ga het zo laten denk ik,aangezien ik het nog meer ga verprutsen als ik het nu ga uitgummen enz..
- Ik ben redelijk tevreden over de benen,aangezien dat altijd een ramp bij mij was
- Ik vind dat de benen een beetje te kort zijn tegenover de originele foto,en dat het paard een zware bouw heeft gekregen
- Verder vind ik hem redelijk goed,voor mijn doen toch,ik teken al redelijk lang,maar ben nog niet zo lang bezig (nog maar 1 jaar ofzo) aan detailtekenen,en zoals ik al zijn,nog helemaal niet zo lang met het 'inkleuren' van tekeningen.
- De tekening is dus nog NIET af ! Hij moet nog verbeterd & meer afgewerkt worden

Opbouwende commentaar & tips zijn natuurlijk welkom !
Wat ik liever niet wil is afkrakende commentaar,want daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan Knipoog

Ik ben geen professionele tekenaar,maar ik probeer erg m'n best te doen aan mijn tekeningen,en vind dat deze tekening 1 van mijn beste is Knipoog

Angelaa2

Re: [TEK] In galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:34

ik vind hem mooi, erg goed gedaan Ja en zoals je zelf al zegt het hoofd van de ruiter is een beetje apart als je vanaf onze kant zeg maar kijkt loopt ie in een 'punt' naar rechts. En ik mis bij de hand alleen een pink of hoort dat zo Clown?
Heb je misschien de foto waar je deze tekening van hebt gemaakt Lachen?

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 09:24

Ja,de hand ga ik even uitgummen,en het hoofd ga ik ook eens opnieuw proberen Knipoog

Ja,even zoeken de foto..

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 09:26

Nu ik zo zie,vind ik de neus/neusgaten van het paard ook te groot getekend in vergelijking met de foto :

Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:11

Je kan proberen de neusgaten iets meer naar binnen te tekenen.
En bij die hand kun je proberen zeg maar die 'bobbel' van de pink erook bij te tekenen Ja
Verder heb ik niet echt tips meer