Op school hebben we 4 workshops van 4 weken gehad.
Mijn vriendin en ik hadden toevallig precies hetzelfde;
1. Urban dance
2. Tekenen of muziek
3. Flyers maken
4. Creatief schrijven
Voor de laatste moesten we dus een opdracht uitwerken.
Samen met Enya, Lisa en Silvia heb ik een verhaal gemaakt.
Het moest op 1 A4, dus het is niet echt lang ofzo.
Het is ook niet perfect, want je kan natuurlijk niet super schrijven na
1 zo'n workshop.
Hier is het dan:
Shannon, Lisa, Silvia en Enya. Ha1e
Triumph galoppeert op de hindernis af. In een flits ziet Melissa het ongeluk van haar moeder weer voor haar, de zenuwen schieten door haar heen. Toen werd het zwart voor haar ogen..
Zwetend wordt ze wakker, weer die droom! Ze zag op haar nachtkastje de foto staan van haar moeder en haar paard. Ze mist haar moeder zo! Dat stomme ongeluk ook, het is haar dood geworden! Ze kijkt de kamer rond. O nee, vanmiddag is die grote wedstrijd! Melissa is zo zenuwachtig, als het maar goed gaat! Ze kijkt op de klok, oliebol, over twee uur moet ze al rijden! Ze schiet in haar wedstrijdtenue, eet een boterham, en fietst naar de manege.
Triumph hinnikt luid als Melissa aan komt lopen. Roos, de verzorger van Triumph, was al aan het zadelen. Opeens ziet ze haar moeder voor de stal staan, ze schrikt, maar het was maar een verbeelding. “Gaat het? ”, vraagt Roos als ze ziet dat Melissa’s gezicht wit wegtrekt. “Ja, het zijn de zenuwen maar”verzint ze even snel. “Melissa en Triumph naar de bak komen”galmt er over het manegeterrein. De zenuwen stijgen, ze houdt het niet meer! Ze wordt duizelig en alles draait. Dan voelt ze een klap, en daarna niets meer..
Ze opent haar ogen en ziet een hele witte kamer, haar moeder zit naast haar en houdt haar hand stevig vast. “Het ging fout vandaag, maar ik weet dat je het kunt, ik heb er alle vertrouwen in. Ik houd van je!” Plotseling gaat de deur van de kamer open en er komt een zuster binnenlopen, ze wil naar haar moeder kijken, maar die is al weer weg.. De zuster verteld wat er gebeurd was. “Maar je mag morgen weer naar huis”zegt ze. “Het was geen harde klap, maar de zenuwen”.
3 weken later staat ze weer in haar wedstrijdkleren; vandaag is de grote dag, het moet lukken denkt ze. Het is weer precies hetzelfde, maar nu weet ze dat ze het kan, door haar moeder! De woorden galmen door haar hoofd”Ik weet dat je het kan, ik heb er alle vertrouwen. Ik houd van je! Ze wordt al wat zekerder van zichzelf. Ze moet het doen, voor haar moeder. Triumph was klaar en ze konden beginnen met inrijden. Ze stapte op en stapte aan. Tijdens het inrijden dacht ze steeds weer aan de woorden van haar moeder. Ze moest nu haar angst overwinnen. “Melissa en Triumph naar de ring komen”werd er omgeroepen. Nu zal het gebeuren! Ze stapte de ring in en galoppeerde aan. “Begin maar”zei de jury. Daar was het hindernis één, dit lukte haar wel, maar tot hindernis twaalf. Maar hindernis dertien, die stomme hindernis die voor haar moeder de dood heeft betekend! Triumph deed goed zijn best en ze waren nu al foutloos over hindernis elf. En daar vlogen ze weer, over de twaalfde hindernis. En nu moest ze doorzetten! De woorden van haar moeder galmden weer door haar hoofd heen” Ik weet dat je het kan, ik heb er alle vertrouwen. Ik houd van je! “ Triumph zette af en sprong over de hindernis heen. Het leek eeuwen te duren voordat ze landden. Toen landden ze! Melissa is nog nooit zo gelukkig geweest! Het is gelukt! Haar vader en Roos stonden vanaf de zijkant te klappen en te juichen. Er verscheen een grote glimlach op haar gezicht. ,Melissa klopte Triumph op zijn hals. “Super gedaan jongen, zonder jou had ik het ook niet gekund”. Ze stapte de ring uit en steeg af. Roos en haar vader kwamen op haar afgerend en omhelsden elkaar. “Geweldig gedaan, foutloos”! Melissa liep met Triumph terug naar stal terwijl Roos en haar vader wat te drinken gingen halen. Ze zadelde af en haalde de knotjes uit zijn manen. Ze bleef nog een tijdje in Triumph’s stal. Toen kwamen Roos en haar vader naar haar toe. Nu was de prijsuitreiking! Ze liepen samen naar de kantine, waar de prijsuitreiking was. Ze gingen zitten en de jury kwam binnen met de bekers. Oké, stilte allemaal. We vinden dat jullie allemaal goed je best hebben gedaan. Maar laten we jullie niet langer in spanning houden en de prijzen uitreiken. We beginnen vanaf de 3e plaats.
Op de derde plaats: Ginger en haar paard Beauty. Er kwam een meisje vrolijk aanlopen en nam haar prijs in ontvangst. Op de tweede plaats: Esther en haar pony Diablo’s pride. Het meisje kwam aanlopen en ook zij nam haar prijs in ontvangst. En nu, op de eerste plaats.. Melissa en haar paard Triumph! Melissa juichte en iedereen klapte. Ze sprong van haar stoel en nam haar prijs in ontvangst; een grote beker en een oranje lintje. Ze liep naar buiten en iedereen feliciteerde haar. Ze leip naar Triumph z’n stal en omhelsde hem. Ze was zó gelukkig! Ze bleven nog even in de kantine zitten en dronken wat. Aan het eind van de middag was het toch wel weer tijd om naar huis te gaan. Ze nam afscheid van Triumph en stapte in de auto. Ze reden naar huis en thuis zette Melissa de beker, het lintje en een foto van haar op Triumph op het nachtkastje neer, naast de foto van haar moeder. Ze maakte zich klaar om naar bed te gaan en ging slapen. Wat een geweldige dag! Ze ging slapen.
De volgende ochtend werd ze wakker. En ja hoor, die verschrikkelijke nachtmerrie, die was voorbij! Eindelijk!
Laatst bijgewerkt door Shoshanna op 29-06-08 21:24, in het totaal 3 keer bewerkt