[VER] titelloos!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[VER] titelloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 12:31

Ik ben een verhaaltje aan het schrijven.
Ik hoop dat het genoeg tekens heeft!
Ik schrijf zowiezo door, Maar mochten jullie het niks vinden, dan houd ik het voor me!
Nou, genoeg gepraat hier komt het verhaal

-------------------------------------------------------------------------------------

Nog geen titel!

Handig bukte ik om het papiertje dat zojuist op mijn tafel gegooid was, op te rapen. Wat hadden ze nu weer over mij geschreven? Ik griste het papiertje van de grond en legde het recht voor me op tafel. Ik streek het papiertje recht, zodat ik kon zien wat er opstond. Heei, Heb je vanmiddag wat te doen? Ik keek achterom. Ik keek nog eens naar het papiertje. Het was in keurige blokletters geschreven. Er was maar één iemand die zo netjes kon schrijven. Ik begon terug te schrijven. Nee, Wat dan? Meer wist ik zogauw niet te vertellen. Dus vouwde ik het briefje weer terug. Toen de docent Engels eindelijk iets op het bord schreef, greep ik mijn kans. Ik draaide me om en gooide het briefje terug de klas in.

‘Halo, Kom je nou nog? Of blijf je hier de rest van de dag zitten?’ riep Esther geërgerd.
Ik schrok op uit mijn gedachten. ‘Huh, wat is er?’ Ik begon mijn boeken op te stapelen, om ze later in mijn tas te doen. Samen met Esther fietste ik naar Ali. De baas op de plaatselijke kinderboerderij. Wij kwamen daar vaak na schooltijd. Vooral als we vroeg vrij waren. Voor het erf stond een groot houten hek. Automatisch ging het hek open. Aan beide kanten van de oprijd laan, stonden hoge bomen. Aan het eind stond Ali ons al op te wachten. ‘Hee dames, hoe is het ermee? Je kan je omkleden in het schuurtje’ riep hij ons toe. Dus fietsten we maar door.

‘Kan dit echt wel?’ riep Esther uit, toen ze in de spiegel keek. Ze had een oud blauw truitje aan, met daarop ‘Sexy’. Ze droeg een blauwe spijkerbroek, Met een groot gat op de knie. Ik kwam achter haar staan. Ook ik had een blauwe broek aan, met een rood shirtje. Ik gooide mijn lange bruine haren over mijn schouder, en ging bij Esther staan. Samen keken we nog even in de spiegel. Uiteindelijk waren we er uit dat het wel kon. En rende dus maar naar het geitenhok.

‘O wat lief!!’ riep ik naar Esther, Die nog bij de drinkbakken stond. In het kleine weilandje voor hen stond een grote geit met daarnaast een baby geitje. Vertederd keken we even toe hoe het kleine geitje gulzig bij zijn moeder begon te drinken. Blaffend kwam Teuntje aan gerent. Geschrokken keek ik om. Teuntje kwam hard aangerent. Een paar meter voor mij, ging hij op de noodrem. Achter mij lag Esther op de grond van het lachen. Verbaasd keek ik haar aan. Wat was er nou zo lollig? Weer sprong Teuntje tegen mij op. Wat was er toch? Ik keek om mij heen, en zag dat ook Ali was komen kijken.
Want normaal begon Teuntje nooit te blaffen tegen mij. Inmiddels was Esther ook weer opgekrabbeld.
Nu stond ook zij verbaasd te kijken.

‘Hee wat moet dat?’ Werd er vanaf de konijnenverblijven geschreeuwd. Esther en ik renden allebei snel naar de konijnen toe. Bij het hek zagen we een man weg rennen, met iets onder zijn arm. Het dier begon luid te mekkeren. Nu wist ook ik zeker dat het kleine geitje gestolen was. Nu renden we met z’n drieën achter de man aan. Ali, Esther en ik. Na 5 minuten rende alleen ik nog. Maar na 10 minuten had ook ik het opgegeven. Hijgend begon ik aan de terugreis naar de boerderij.

‘en heb je hem?’ vroeg Esther opgewonden toen ik eindelijk terug was gekomen. Teleurgesteld keek ik haar aan. ‘Wat wil hij met Gijsje?’ Op die vraag wisten we geen van beide een antwoord. TRINNGG Snel haalde ik mijn mobiel uit mijn zak. Op het klepje kwam ‘thuis’ te staan. ‘Hallo, met Lisa’ ‘Ja, Met je moeder, Kom je zo naar huis? We moeten vanavond weg weet je nog? Je zou om 5 uur al thuis zijn en het is nu half 6. Dus ik zou maar opschieten jonge dame’ ‘Ja mam, Maar er was een inbreker en die heeft Gijsje gestolen.’ Eigenlijk wou ik in huilen uitbarsten, maar ik hield me toch in. Wat zou ze anders wel niet denken? ‘We hebben het er thuis wel over, kom nou maar naar huis’ begon mijn moeder weer. Altijd hetzelfde, Altijd de baas over mij spelen, maar ze begreep nooit waarom ik dingen deed. ‘Jahaa, Jij begrijpt mij nooit he?! Begon ik boos.’ Maar ik wist dat het geen zin zou hebben om nu boos te worden. Dus liep ik maar weer naar het schuurtje om me weer om te kleden.

‘Ik ben thuis’ riep ik door het grote lege huis heen. Uit de woonkamer kwam een reactie. ‘hallo meid, Waarom ben je zo laat?’ Vroeg mijn vader belangstellend. Dat was echt mijn vader! Hij was altijd geïnteresseerd in wat ik deed. Ik begon het hele verhaal te vertellen over Gijsje. De hele tijd bleef hij geïnteresseerd luisteren. ‘En nu zijn we hem kwijt, en we weten nog niet waarom hij hem mee wou nemen’ besloot ik mijn verhaal. Weer wou ik beginnen met huilen. Maar nu kon ik het niet in houden. Wat gebeurde er de laatste tijd? Gijsje, opa, en Daisy. Snikkend ging ik bij mijn vader op schoot zitten. Hij sloeg een hand om me heen. ‘meisje toch! Huil maar schat’ ‘héhe, Je bent er eindelijk. Kunnen we eindelijk eten’ Mijn moeder kwam binnen gelopen. Met betraande ogen keek ik haar aan. Wat bedoelde ze daarmee? Zag ze dan niet dan ze zich niet goed voelde? ‘Hallo, wat doe je daar nu nog? Kom aan tafel zitten, dan kan ik eindelijk eten. O nee, ik bedoel we, we kunnen beginnen met eten.’
‘Slaap lekker, tot morgen’ zei mijn vader. En hij gaf mij een kus op mijn wang. Toen hij de deur achter zich dicht trok draaide ik me om. Ik kon niet slapen. Ik moest de hele tijd aan Gijsje denken. Waar was hij nu? En wat wilde die man met hem. Zouden we hem ooit nog weer zien? Ik kreeg medelijden met de moeder van Gijsje. Wat zou zij nu denken? Vast niets, Want het was maar een geit. Maar wel de moeder van een gestolen geitje. Zou zij haar kind niet missen?Misschien hield ze wel helemaal niet van Gijsje. En deed ze alleen maar aardig omdat dat zo hoorde. Net als mijn eigen moeder. Een uur later viel ik eindelijk in slaap. Ik droomde over Gijsje. Dat hij gestolen was door een jonge man die dacht dat het een koninklijk geitje was. Die miljoenen waard was. En die dus om losgeld vroeg. Toen ze dat niet gaven, omdat ze het geld gewoon niet hadden, werd hij woedend en nam mij mee. Toen werd ik gillend wakker. Het was nog maar 6 uur. Nog anderhalf uur voor ik naar school moest. Dus draaide ik me weer om, om weer in slaap te vallen.

Tuut Tuut! Nijdig sloeg ik op de wekker, die metteen stopte met piepen. Was het nu al half acht? Dat kon toch niet. Tien minuten geleden was het nog maar 6 uur. Ik keek naar het schermpje van de wekker. Het was echt half acht. Ik stapte uit bed en kleedde me om. Mijn moeder zat al beneden. ‘Is papa al weg?’ vroeg ik toen ik zag dat ze alleen zat. ‘Ja, eet je eten nu maar op. Anders kom je te laat.’ Ik zou echt niet te laat komen. Ik zat nu al in de 2e maar was nog nooit te laat in een les gekomen. Rustig pakte ik een broodje, en begon er boter op te smeren. ‘Heb je lekker geslapen?’ mijn moeder probeerde een gesprek te beginnen. ‘Niet echt, Ik had een hele erge nachtmerrie over Gijsje. En dat ik toen ook ontvoerd werd omdat we geen losgeld wouden betalen.’ Mijn moeder begon te zuchten. ‘Hou eens op over die geit. Hallo! Het is maar een geit hoor!’ Weer begreep mijn moeder mij niet. Dus ik hield er maar over op. Voordat er echt ruzie kwam.

‘Dat kan beter he?!’ zei Meneer Sprins toen hij mij mijn rapport overhandigde. Snel keek ik alle cijfers over. Op Frans was ik achter uitgegaan. Eigenlijk op bijna alles was ik achteruit gegaan. Alleen op tekenen stond ik nu een acht. Een beetje teleurgesteld stopte ik het gele papiertje in mijn tas. Opgewonden kwam Esther naar mij toe gelopen. ‘Hee ik heb zo’n goed rapport. Heb ik toch niet voor niets zo geblokt vorige week’ Ze was echt heel blij. ‘Goedzo’ Dat was het enige wat ik kon zeggen. ‘En jij dan?’ Vroeg Esther nog steeds opgewonden. Mijn gezicht betrok. Het was niet meer zeker of ik nog wel over kon. Maar dat wist zij niet. ‘Ja best wel goed!’ zei ik. Ook al wist ik dat dat niet zo was. ‘Gaan we vanmiddag weer naar Gijsje? Misschien kunnen we hem gaan zoeken’ zei ik snel om van onderwerp te veranderen. Esther was het er mee eens. En toen de laatste les ook eindelijk was afgelopen. Gingen we snel op weg naar Ali.

‘oliebol oliebol oliebol’ vloekend kwam ik terug op het erf. Teuntje kwam kwispelend naar me toe gerend. Hij was blijkbaar wel blij om mij te zien. Even later kwamen ook Ali en Esther er aan gerent. ‘En? Hebben ze iets gezien?’ ‘Nee niets! Helemaal niemand in het dorp. Ik heb voor de zekerheid maar wat posters opgehangen.’ Ik hield een poster op met daarop Gezocht: Ons babygeitje Gijsje. Er stond ook een foto op, die wij een tijdje geleden hadden gemaakt.

LeonieL

Re: [VER] titelloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 18:12

nobody?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:31

Het is leuk geschreven, maar een beetje tja lastig te beschrijven maar goed.. het is nogal kinderlijk soort van pennyverhaal ben daarom oo erg benieuwd hoe het gaat aflopen.
Tip: haak niet te snel af als er iets gebeurt de ene keer praat je over wat er nu gebeurt en dan gebeurt er weer wat anders, houd het even vast en ga dan weer verder.
zo beschrijf je gelijk meer details.
groetjes,
PS ik vindt het wel een leuk verhaal Haha! en ben benieuwd naar meer Lachen

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:31

twistermahoi schreef:
Het is leuk geschreven, maar een beetje tja lastig te beschrijven maar goed.. het is nogal kinderlijk soort van pennyverhaal ben daarom oo erg benieuwd hoe het gaat aflopen.
Tip: haak niet te snel af als er iets gebeurt de ene keer praat je over wat er nu gebeurt en dan gebeurt er weer wat anders, houd het even vast en ga dan weer verder.
zo beschrijf je gelijk meer details.
groetjes,
PS ik vindt het wel een leuk verhaal Haha! en ben benieuwd naar meer Lachen

ohke, eeen pennyverhaal zonder paarden xd

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:05

haha ja een penny verhaal zonder peerden jeppo Haha!
maar ik bedoel natuurlijk xd de schrijfstijl, het begint leuk, dan gebeurt er iets ergs en dan happy ending..
daarom ben ik benieuwd hoe het eindigd Haha!
groetjes Lachen