Lieve Creabea's ik heb jullie hulp nodig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xintippa

Lieve Creabea's ik heb jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:39

Alvorens ik m'n uitleg ga doen;
Moderators mijn excuses als dit topic verkeerd geplaatst is; wist niet goed waar ik het anders moest zetten Vork

Maar goed ik zal m'n verhaal bij het begin beginnen Knipoog
Ik ben Fauve, 17 jaar wonende in België.
Op de manege waar ik rijd(die is gelegen in St.- Laureins, een heel erg 'lui' en rustig boerendorp),
is me gevraagd of ik van 18 tot 22 augustus een ponykamp wilde geven.
Nou en of ik dat wilde!

Goed; zo'n ponykamp geven houdt in dat je dat je een stel koters, tussen de 6 t.e.m 14 les geeft in het paardrijden: figuren leren rijden, de beginnertjes leren draven en zorgen dat ze niet om de haverklap van hun pony afdonderen, theorie etc. dat soort dingen.
Natuurlijk zijn ze(de kinderen) verdeeld in leeftijdscategoriën en volgens niveau(wat ook maar logisch is eigenlijk)
Zoals ik al zei, zal ik ze dus les moeten geven maar dat is LANG NIET alles;

Ik moet hen ook nog een hele namiddag kunnen bezighouden met spelletjes en ook nog eens enkele KNUTSELACTIVITEITEN.
Nou hier komt het;
Ik heb momenteel erg weinig inspiratie en ik moet enkele eenvoudige knutsel activiteiten organiseren die;

1. leuk zijn voor kinderen
2. eenvoudig zijn(voor de kinderen) maar ook qua materiaal en maken
3. iets met paarden te maken hebben(ze zitten tenslotte op een ponykamp Vork )
4. en het mag absoluut niks met tekenen of schilderen zijn want dat doen ze al drie jaar weetje Vork

Goed mijn vraag is nu; zijn er hier enkele Creabeas die mij zouden kunnen helpen met het bedenken van eenvoudige, leuke, 'paardige' knutselactiviteiten!
En als jullie zelf al knutsel activiteiten weten of ooit zelf hebben gedaan met kinderen;
ik hoor het graag Knipoog

alvast SUPER bedankt!

arans

Re: Lieve Creabea's ik heb jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:42

Hmm Misschien kun je ze leren ene touwhalster te knopen? Dat deden wij op Ponykamp. Of een foto lijstje van een hoefijzer, en dan kunnen ze daar later het paard van hun ponykamp inplakken?

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:45

Dat is nog een leuk idee eigenlijk ^^
bedankt voor de tip; ga m'n eigen touwhalster even uit elkaar knopen en proberen of ik hem weer zelf in elkaar krijg Gestoord

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:37

Het is ook wel schilderen maarkom:
Bij ons op de manege liggen altijd wel losse delen van hoofdstellen te slingeren , die schilderden wij dan (je kan ook iets met parels ffzo) en dan reden we ermee (vb. de naam van de pony erop geschreven..)

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 11:40

Lijkt me ook super leuk;
maar de oudere onderdelen van hoofdstellen worden steeds weggegooid bij ons, als ze niet meer te repareren vallen. Maar misschien dat ik eens navraag kan doen bij de zadelmaker; wie weet heeft die nog iets liggen.
Bedankt voor de tip !

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:42

brooddeeg of kleien, en dan kunnen ze zelf weten wat ze maken. als het droog is kan je het laten schilderen en vernissen.

Goedkope witte t'shirts kopen, of zelf mee laten nemen en deze met textielstiften versieren.

Of gewoon van kosteloos materiaal in groepjes iets laten knutselen wat met paarden te maken heeft.

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 11:58

Dat van dat brooddeeg lijkt me idd wel iets leuks; denk alleen dat het een vieze bedoening gaat worden haha Tong uitsteken
En dat van die t-shirts ga ik zeker voorleggen aan de bazin; zoveel zal zo'n t-shirt niet kosten toch?
heel erg bedankt, kan alweer een stuk verder Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:02

Bij ons hebben ze wel eens oude hoefijzers beschilderd, das ook leuk!

En tja, tekenen... Een vriendin van mij knutselt veel, en die heeft dus haar poetskoffer opgevrolijkt door hem met tekeningen te beplakken.

Ik had ooit een leuk boekje, met leuke tips, maar drie keer raden waar het kwijtgeraakt is.
Op de manege, ze hadden ideën nodig voor ponykamp. Clown

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:24

hey, ik heb een aantal jaar geleden ook een paardenkamp van een week gegeven voor mn leskinderen.

het is onmogelijk dit alleen te doen!
ons schema ging als volgt:
start om 9.30u: groep 1 opzadelen en een uurtje les. groep 2 deed ondertussen iets van klusjes (stallen doen, materiaal schoonmaken ed...) en zadelde eventueel samen nog ponies op voor hun les .
Dan reden zij een uurtje les en tenslotte ruimden we samen alles op en gingen de paarden naar de weide brengen.

de gevorderden reden bij ons eerst, zodat we, terwijl de gevorderden reden, de beginners rustig konden leren goed borstelen, hoeven doen en opzadelen. Die klusjes stelden trouwens niet veel voor.k wilde gewoon dat ze ook eens zagen dat een paard een schone stal moet hebben, dat je de wei moet schoonmaken enz.

12-13 u: middag eten en pause
13-17u
de namiddagen verschilden wat. de ene keer hebben we een grote paardenquiz gedaan (maar dan met een hindernissenparcours bij, zodat je eerst overal onder en door moest kruipen om dan aan het belletje te trekken en te antwoorden), paardjes maken in papier maché hebben we ook eens gedaan. ponygames, de paarden wassen was zelfs een keer een namiddagactiviteit en tenslotte een keer een wandeling te paard ( en ook dit kan je best splitsen in 2 groepen, want voor de beginners heb je begleiders op de grond nodig)

de laatste dag hebben we afgesloten met een mini springparcoursje en een simpel dressuurproefje. alle ouders waren dan uitgenodigd om te komen kijken. tenslotte deelden we dan nog een souveniertje uit (was een vriendenboekje met paardenfoto op de voorkant ofzo) en achteraf kregen ze ook een cdtje met foto's

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:58

Ik ga dit jaar ook met een ponykamp helpen, en ik verzorg daar ook de knutselmiddag Lachen. Ik ga showhalstertjes maken!

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:09

Bonjoy schreef:
Ik ga dit jaar ook met een ponykamp helpen, en ik verzorg daar ook de knutselmiddag Lachen. Ik ga showhalstertjes maken!

Ja zat er ook aan te denken Knipoog

xintippa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:10

kynshiri schreef:
hey, ik heb een aantal jaar geleden ook een paardenkamp van een week gegeven voor mn leskinderen.

het is onmogelijk dit alleen te doen!
ons schema ging als volgt:
start om 9.30u: groep 1 opzadelen en een uurtje les. groep 2 deed ondertussen iets van klusjes (stallen doen, materiaal schoonmaken ed...) en zadelde eventueel samen nog ponies op voor hun les .
Dan reden zij een uurtje les en tenslotte ruimden we samen alles op en gingen de paarden naar de weide brengen.

de gevorderden reden bij ons eerst, zodat we, terwijl de gevorderden reden, de beginners rustig konden leren goed borstelen, hoeven doen en opzadelen. Die klusjes stelden trouwens niet veel voor.k wilde gewoon dat ze ook eens zagen dat een paard een schone stal moet hebben, dat je de wei moet schoonmaken enz.

12-13 u: middag eten en pause
13-17u
de namiddagen verschilden wat. de ene keer hebben we een grote paardenquiz gedaan (maar dan met een hindernissenparcours bij, zodat je eerst overal onder en door moest kruipen om dan aan het belletje te trekken en te antwoorden), paardjes maken in papier maché hebben we ook eens gedaan. ponygames, de paarden wassen was zelfs een keer een namiddagactiviteit en tenslotte een keer een wandeling te paard ( en ook dit kan je best splitsen in 2 groepen, want voor de beginners heb je begleiders op de grond nodig)

de laatste dag hebben we afgesloten met een mini springparcoursje en een simpel dressuurproefje. alle ouders waren dan uitgenodigd om te komen kijken. tenslotte deelden we dan nog een souveniertje uit (was een vriendenboekje met paardenfoto op de voorkant ofzo) en achteraf kregen ze ook een cdtje met foto's

Dit is ongeveer ook hoe het bij mij zal gaan idd Knipoog
alleen weet ik niet wat voor groep ik krijg dus ik mik op de moeilijkste : de jongste Knipoog
heb intussen al wat activiteiten zitten uitdenken mede door vriendinnen uit de Chiro; die lui hebben daar wel ervaring mee Vork

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:41

Bij ons op de manege help ik nu met ponykamp en gisteren hebben ze een halstertouw gevlochten met strotouw.
En ze gaan morgen nog een hoefijzer versieren.