[TEK] Pretty Woman

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Pretty Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:30

Ik ben bezig aan een portret.
Nou teken ik nooit mensen, maar dit is voor een schoolopdracht, dus ik moet wel Tong uitsteken
Ik ben eigenlijk pas net begonnen, dus ik ben nu in een stadium waar ik nog van alles kan veranderen, dus alle commentaar en kritiek is welkom als je er maar bij zegt hoe ik het beter kan doen Lachen

Afbeelding

In het echt is hij wel een stuk minder streperig dan op de foto Nagelbijten / Gniffelen
maar ik kreeg het er niet echt duidelijk op

Als ik er zo zelf naar kijk vind ik hem veel te plat op het kuiltje boven de lippen, de lippen en de kin na, iemand enig idee hoe ik dit beter kan maken? Meer donker/licht accenten misschien?

Dowski

Re: [TEK] Pretty Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:34

de neus zou ik het puntje nog iets duidelijker zien te maken, maar vind het onwijs knap dat je dit kan Ja mijn mensen worden nooit zo Clown

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:35

Het linker rechter oog zit wat scheef, zou ik veranderen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:36

Heb je de foto erbij? Dan kan ik iets beter beoordelen of hij klopt.
Op het eerste gezicht heb ik het idee dat het linkeroog scheef staat, dat de hij te ver naar rechts gedraaid staat.
Probeer wat meer contrast in de tekening te verwerken, werk je nu met 1 hardheid?
Wat ik altijd doe is eerst een basislaag erop en dan zachtjes van licht naar donker werken, steeds een beetje meer lagen er overheen en iets harder drukken. Misschien werkt een doezelaar goed, daarmee kun je de overgangen van de schaduwen ook beter mee maken.

Voor de rest ziet het er goed uit Veer, ga zo door! Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:37

neus is iets plat en de mond valt (voor ons aan de rechter kant ) wat weg
ik ga mee met de rest over dat oog
voor de rest nix op aan te merken,, ik doe het je niet na

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 19:58

Dapy schreef:
Het linker rechter oog zit wat scheef, zou ik veranderen

Nagelbijten / Gniffelen links of rechts??

neej dat linker oog is idd wat te ver gekanteld, ik heb het al ietwat aangepast, maar ik durf dat nu niet meer helemaal uit te gummen, ik denk dat het dan niet meer mooi wordt

Dat van meerdere lagen is een goed idee idd! dan ga ik gewoon voor de schaduwen met een heel zacht potlood aan de slag Ja

en idd het puntje van de neus valt een beetje weg.
Dank jullie wel Haha!

edit: Referentie foto heb ik niet echt, ik heb wel een foto uit een tijdschrift gebruik als ideetje zeg maar, maar ik heb er niet naar gestreefd om hem op dat plaatje te laten lijken, ik heb gewoon verschillende foto's gebruikt om de lichtinval en anatomie te bekijken Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:06

da's de echte kunstenaar!! Ja

probeer dat nu ook een beetje te bewerkstelligen met een paard, maar of het gaat lukken is een tweede, vind het knap Veer Ja

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:13

Bij paarden lukt me dat juist nooit Nagelbijten / Gniffelen
die moeten echt echt echt Tong uitsteken
maar bij deze vond ik het niet zo'n probleem, want hij moet zo goed mogelijk lukken als totaal beeld en dat mens op de foto kende ik toch niet *LOL*

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:32

Het gezicht komt me bekend voor. Filmster?
Misschien kun je nog een stukje ooglid boven de wimpers laten zien, of de wimpers iets lager laten beginnen en zo een ooglid creeeren?
Ik vind je abstracte menstekening nog mooier. Was dat een onderdeel van dezelfde opdracht?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:08

neej ze is geen filmster oid, gewoon een model van de reclame.
Was niet van dezelfde opdracht, maar behoorde wel tot hetzelfde thema idd Ja model en portret tekenen Lachen
aan het begin van het jaar heb ik een zelfportret gemaakt in de stijl van een andere schilder, dat was echt heel erg leuk!
Maar die hangt nu in de lijst op school, maar als ik die thuis heb zal ik er ook eens een foto van maken Lachen