[TEK] paard bart Pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] paard bart Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:22

Laatst bijgewerkt door Mireille op 07-06-08 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [img] toegevoegd, volgende keer svp toch zelf doen.

Anoniem

Re: [TEK] paard bart Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:25

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:33

Wauw, mooi!
Alleen zijn bij de nek sommige stukken wat diep, waardoor andere heel erg uitsteken en het een beetje vel op botachtig word? Ik kan het niet zo goed beworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:15

Miss_Malfoy schreef:
Wauw, mooi!
Alleen zijn bij de nek sommige stukken wat diep, waardoor andere heel erg uitsteken en het een beetje vel op botachtig word? Ik kan het niet zo goed beworden.

kan je uitleggen welke stukken je bedoelt... Ik denk dat ik het anders interperteer, omdat het niet m'n bedoeling was dingen uit te laten steken Tong uitsteken

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:17

Nou, vooral die hele lange lijn, waar 'ie de kaaklijn bijna raakt, daar steekt 't behoorlijk uit.
Weet niet welk voorbeeld je gebruikt hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:20

hmm je bedoelt het donkere gedeelte ? Dat was meer bedoelt als euhm... Nouja het tegenovergestelde van uitsteken... Dus dat het wat ' dieper is Bloos

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:22

Tja ik weet niet, ben ook geen expert maar het contrast en de dieptes lijken te groot. Tong uitsteken

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:25

http://fc07.deviantart.com/fs30/f/2008/ ... abyo92.jpg

Zo.
Ik vind het een erg gave pasteltekening. Aparte stijl, maar het spreekt me wel erg aan. Lachen Heb geen tips voor je. Misschien een klein creatief puntje; je zou het geheel wat speelser kunnen maken door de potloodstrepen ietjes te benadrukken. Zoals ik bij de teugel al zie bijv. Het is nu nogal een statisch portret, maar mbv een aantal 'schets'strepen, wordt het geheel al een stuk speelser.
Nja, kijk maar of je dat zelf uberhaupt wel mooi vind.

Verder erg netjes! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 07-06-08 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [img] er uit gehaald, in begin post gezet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:26

Miss_Malfoy schreef:
Tja ik weet niet, ben ook geen expert maar het contrast en de dieptes lijken te groot. Tong uitsteken

Ja ik denk dat het contrast idd te groot is... Was best een moeilijk stuk Haha! ... Zou ook niet weten hoe ik het ' mooi ' zou kunnen oplossen.. Maar ik snap je punt wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:27

smeetjoew schreef:
[afb]

Zo.
Ik vind het een erg gave pasteltekening. Aparte stijl, maar het spreekt me wel erg aan. Lachen Heb geen tips voor je. Misschien een klein creatief puntje; je zou het geheel wat speelser kunnen maken door de potloodstrepen ietjes te benadrukken. Zoals ik bij de teugel al zie bijv. Het is nu nogal een statisch portret, maar mbv een aantal 'schets'strepen, wordt het geheel al een stuk speelser.
Nja, kijk maar of je dat zelf uberhaupt wel mooi vind.

Verder erg netjes! OK dan!

oooh dankje!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:29

Maar ik vind het ook echt zo!
Juist die dieptes vind ik erg mooi. Ik zou hier geen kritiek op kunnen bedenken! Het oog, de hals, de papierkleur en de knotjes; allemaal supermooi! Echt heel goed! OK dan!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:31

Menino schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Ja ik denk dat het contrast idd te groot is... Was best een moeilijk stuk Haha! ... Zou ook niet weten hoe ik het ' mooi ' zou kunnen oplossen.. Maar ik snap je punt wel Ja

Maar volgens mij heb je met pastel zoiets wel vaker?
Ik ben meer van het schetsen. Tong uitsteken

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:33

ik vind m super mooi!
dat oog heb je echt super gedaan!!!
die nek vind ik (persoonlijk) iets te, weet niet hoe ik het echt moet zeggen, maar nu lijekn er heel wat deuken enzo in te zitten
maat dit lijkt me ook super lastig met pastel
maar verder vind ik m echt super!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:43

_BlackPearl_ schreef:
ik vind m super mooi!
die nek vind ik (persoonlijk) iets te, weet niet hoe ik het echt moet zeggen, maar nu lijekn er heel wat deuken enzo in te zitten

Dat zijn de spieren Knipoog Ook te zien op de foto!

Vind het echt een mooi werkje!
Je hebt mooie kleuren gebruikt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:48

_BlackPearl_ schreef:
ik vind m super mooi!

ja ik gebruik best zacht pastel wat verder superfijn werkt! Maar het is wat moeilijker om genuanceerder te werken, waardoor er nu een heel groot contrast zit tussen de schaduwen en de glansplekken... Persoonlijk vind ik het ook wel leuk om zo te tekenen Haha!

Maargoed, ik heb ooit, een pasteltekening bijna helemaal met pastelpotlood gemaakt,wat een stuk harder is, waardoor het contrast niet zo groot is.. Die kleuren zagen er meteen een stuk 'realistischer' uit.. Maar dan gaat mn voorkeur toch hier naar uit! Zowel qua resultaat als het proces eigenlijk.. Maar de nek had mooier gekund! Ja

Dankjullie voor de reacties iig Haha!

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:40

SanneKyla schreef:
_BlackPearl_ schreef:
ik vind m super mooi!

Dat zijn de spieren Knipoog Ook te zien op de foto!

Vind het echt een mooi werkje!
Je hebt mooie kleuren gebruikt Lachen

ja, dat snap ik ook wel Tong uitsteken
maar ik vind ze (zelf) iets te 'veel' en te weet nog steeds niet hoe ik het moet zeggen :S

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:05

Ik vind hem ook erg mooi Knipoog Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 00:11

heeel mooi! Prachtig hoe je de kleuren naar voren laat komen. Alleen als je een paard maakt met stang en trens moet je het hoofdstel even goed natekenen, de stang hangt in je tekening heel laag waardoor hij een heel klein mondje krijgt Lachen verder echt prachtig!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:26

Moderatoropmerking:
Ik heb de afbeelding even met [IMG] in de begin post gezet. Afbeeldingen horen direct zichtbaar te zijn. Mocht het dus nog eens voorkomen dat je het op een bepaalde computer niet voor elkaar krijgt; wacht dan gewoon even met plaatsen tot je aan je eigen computer zit en je wel direct zichtbaar kunt plaatsen. Normalieter zou je topic nu gesloten worden, maar omdat er al veel reacties stonden en je afbeelding al netjes verkleind was heb ik nu de afbeelding even boven in gezet. Volgende keer svp rekening mee houden en zelf zichtbaar maken.

Op een mac met maar 1 muisknop kun je wanneer je de apple toets indrukt en tegelijkertijd met de muisklikt het menutje van de rechtermuisknop oproepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:36

Mireille schreef:
Ik heb de afbeelding even met [IMG] in de begin post gezet. Afbeeldingen horen direct zichtbaar te zijn. Mocht het dus nog eens voorkomen dat je het op een bepaalde computer niet voor elkaar krijgt; wacht dan gewoon even met plaatsen tot je aan je eigen computer zit en je wel direct zichtbaar kunt plaatsen. Normalieter zou je topic nu gesloten worden, maar omdat er al veel reacties stonden en je afbeelding al netjes verkleind was heb ik nu de afbeelding even boven in gezet. Volgende keer svp rekening mee houden en zelf zichtbaar maken.

Op een mac met maar 1 muisknop kun je wanneer je de apple toets indrukt en tegelijkertijd met de muisklikt het menutje van de rechtermuisknop oproepen.

dan heb ik een heel gebrekkige mac, want dat doet die niet Clown Dat is ook het hele euvel.. Mijn moeder heeft bokt op mijn eigen computer geblokkeerd... In feite is dit dus de enige computer waar ik mee op bokt kan!

Dankjewel iig Lachen