Waar/hoe digitaal tekenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Waar/hoe digitaal tekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:12

Het lijkt me echt gaaf om een digitale tekening te maken, maar waar/hoe kan dat? Lachen

Redrumfox

Re: Waar/hoe digitaal tekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:24

Met een tekentablet in een fotoprogramma zoals bvb Photoshop, Photofiltre of Paint Shop Pro. Lachen

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:31

Ik heb wel wat van die programma's.. even kijken hoe dat werkt. Nagelbijten / Gniffelen

Edit: hoe bedoel je precies een tekenblok?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:19

Google is your friend. Knipoog

Een tekentablet is in feite een hard digitaal papiertje wat je aansluit op je computer. Er zit een pennetje bij. Jij tekent op het tekentablet en het verschijnt op je computer. Ze zijn ook (niet allemaal geloof ik) drukgevoelig: jij drukt hard en je krijgt een dikkere streep etc. Je kunt het ook als muis gebruiken. Eigenlijk is het een beetje het Nintendo DS idee, maar dan voor op de computer. Ze zijn trouwens wel schreeuwend duur, de prijzen lopen uiteen van circa 150 tot honderden euro's. Volledig afhankelijk van wat je zoekt en wat je ermee wilt kunnen. Ook zijn verschillende formaten verkrijgbaar. Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:57

Redrumfox schreef:
Google is your friend. Knipoog

Een tekentablet is in feite een hard digitaal papiertje wat je aansluit op je computer. Er zit een pennetje bij. Jij tekent op het tekentablet en het verschijnt op je computer. Ze zijn ook (niet allemaal geloof ik) drukgevoelig: jij drukt hard en je krijgt een dikkere streep etc. Je kunt het ook als muis gebruiken. Eigenlijk is het een beetje het Nintendo DS idee, maar dan voor op de computer. Ze zijn trouwens wel schreeuwend duur, de prijzen lopen uiteen van circa 150 tot honderden euro's. Volledig afhankelijk van wat je zoekt en wat je ermee wilt kunnen. Ook zijn verschillende formaten verkrijgbaar. Knipoog

voor 50 euro heb je er al een die je prima kan gebruiken om mee te oefenen en alles uit te vogelen op digitaal teken gebied. Daar kun je ook al mooie tekeningen mee maken. Bevalt het niet kun je altijd stoppen en ben je niet teveel geld kwijt vind je het leuk kun je altijd een groter en beter tablet kopen Knipoog

Verwacht trouwens niet dat je gelijk super kan tekenen. Vindt het zelf moeilijker dan gewoon tekenen.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:05

Thats_Me schreef:
Verwacht trouwens niet dat je gelijk super kan tekenen. Vindt het zelf moeilijker dan gewoon tekenen.

Ik denk dat dat voor iedereen verschilt en het ligt er natuurlijk ook aan wat voor tablet je hebt. Ik moet zeggen, zolang je niet verwacht dat je net zo tekent als op papier, dat het prima wil. Je moet gewoon even oefenen. Ik kan nu wel redelijk uit de vrije had schetsen en het mooie is, wat mislukt haal je heel makkelijk weer weg! Lang leve de computer.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:30

Hmm heb ze alleen nog maar vanaf circa 150 euro gezien, maar goed: heb me er verder ook niet echt in verdiept, geen behoefte aan aangezien ik nu al weet dat ik het geduld er niet voor heb haha.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:58

Ik had er een van 50,- van Wacom.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:27

Wacom, altijd wacom!

Ik heb er zelf 3 liggen Huilen van het lachen