[FOTO] Zelfportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:45

Mandarijn

Re: [FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:50

Leuke foto's Mies !
Vind die ene van je oog het mooiste Ja

Commentaar waag ik me maar niet aan Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:54

Dank je wel, Claudia! Lachen

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:56

Ze zijn een beetje misvormd ofniet? of komt dat door het uploaden? Verder leuke foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:07

Komt door uploaden. Ik moest ze verkleinen en m'n programma doet heel vreemd daarin. Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:58

Ze zijn een beetje, omhoog? Niet helemaal goed verkleind geloof ik Miesjj! Knipoog
Maar goed, hier mijn uitgebreide commentaar! *LOL*

Foto 1 -> Jammer dat je mascara wat klonterig is, en dat je het niet zo hebt bewerkt (geknipt dat enkel echt je oog in beeld is. Nu zou ik willen dat er rondom het oog nog wat meer scherpte was. Het idee van de foto is leuk. Lachen
Foto 2 -> Gezichtsuitdrukking spreekt me niet zo aan, en je staat er afgehakt op. Knipoog
Foto 3 -> Je hoofd had wel recht gemogen, verder mis ik scherpte. Het lijkt nu of dat ding op de achtergrond meer is scherp gesteld dan jij, wat me ook stoort trouwens op de foto. (Dat ding)
Foto 4 -> Ook afgehakt en niet volledig scherp.
Foto 5 -> Spreekt me gewoon totaal niet aan.
Foto 6 -> Same as picture 5.
Foto 7 -> Leuke foto!
Jammer van de lantaarnpaal links, daar stoor ik me aan. Ook aan de huizen op de achtergrond.
De wind in je haren en de houding van je hoofd vind ik hier erg mooi. Haha!
Foto 8 -> Ik kan alleen maar zeggen; leuk kleur haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:01

Haha klopt over 't verkleinen.
Bedankt voor je commentaar! Ik zal eraan werken! Haha!

Dat ding op foto 3 is zo'n stom vlinderding. Huilen van het lachen
Foto 7; Dankje! Ja ik ben van plan die weg te werken. Lachen
Foto 8; Dankje. Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:36

sorry dat ik het zeg.. maar vind het érg slechte foto's Nagelbijten / Gniffelen

Ze lijken erg onscherp en je hebt voor rare posities gekozen.
Ook vind ik dat je erg boos kijkt en je staat iedere keer maar voor de helft op de foto, je hebt storende achtergronden gekozen en een scheve horizon, je kijkt iedere keer weg en nooit in de lens..? Kortom, sorry maar vind het slechte foto's. Bloos!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:24

__Robijn__ schreef:

Ook vind ik dat je erg boos kijkt en je staat iedere keer maar voor de helft op de foto, je hebt storende achtergronden gekozen en een scheve horizon, je kijkt iedere keer weg en nooit in de lens..? Kortom, sorry maar vind het slechte foto's. Bloos!

Als je beter had gekeken, kijkt ze toch daadwerkelijk wel ééns in de lens! Knipoog
En je hoeft niet altijd maar in de lens te kijken hoor. Alsof die fotomodellen dat altijd doen?, úhu!

En opbouwende kritiek mag ook wel, vanplaats helemaal afkraken.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:27

Cynn_x schreef:
__Robijn__ schreef:

Als je beter had gekeken, kijkt ze toch daadwerkelijk wel ééns in de lens! Knipoog
En je hoeft niet altijd maar in de lens te kijken hoor. Alsof die fotomodellen dat altijd doen?, úhu!

En opbouwende kritiek mag ook wel, vanplaats helemaal afkraken.

ja klopt ze kijkt wel 1x in de lens! en waar haal jij vandaan dat ik zeg dat je PERSEE in de lens moet kijken? heb ik niet gezegt hoor........ Ach gut maar dit is mijn mening er over.. dus waar bemoei jij je mee ? Hamer

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:34

Doe is even rustig joh.. ik zeg alleen maar dat ze met opbouwende kritiek meer kan dan gelijk ook helemaal afkraken.
Komt niet zo leuk over, toch? Ze heeft wel haar best gedaan op de foto's, en zolang zíj ze toch leuk genoeg vind om op bokt te plaatsen?
Ze staat open voor wat commentaar en tips, maar je gaat niet iemand afkraken. Knipoog

En waar staat trouwens dat ík gezegd heb dat jíj gezegd heb dat ze persee in de camera moest kijken? Lachen
Ik zei alleen maar dat dat niet altijd maar hoeft, en ook lang niet iedereen het dus ook werkelijk doet. That's all. Knipoog

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:53

Ik vind het ook geen goede foto's. Geen een foto heeft een echt goede compositie. Je blikken vind ik ook niet geweldig, en ik zie ook af en toe storende achtergronden.

Met wat oefening en een wat kritischere blik naar jezelf komt het vast wel goed! Ja

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:45

Cynn_x schreef:
Doe is even rustig joh.. ik zeg alleen maar dat ze met opbouwende kritiek meer kan dan gelijk ook helemaal afkraken.
Komt niet zo leuk over, toch? Ze heeft wel haar best gedaan op de foto's, en zolang zíj ze toch leuk genoeg vind om op bokt te plaatsen?
Ze staat open voor wat commentaar en tips, maar je gaat niet iemand afkraken. Knipoog

En waar staat trouwens dat ík gezegd heb dat jíj gezegd heb dat ze persee in de camera moest kijken? Lachen
Ik zei alleen maar dat dat niet altijd maar hoeft, en ook lang niet iedereen het dus ook werkelijk doet. That's all. Knipoog

Hee.. dat JIJ het nou opvat als afkraken, moet jij lekker weten ? en ja.. met opbouwende kritiek kan ze indd meer..daar heb je gelijk in. Maar ik zeg in mijn eerste post dat haar compositie enzo raar gekozen is. Als je dan gaat nadenken is dat miss iets om aan te werken? En ik geef alleen mijn mening erover dus ik snap uberhaupt niet waar jij je in hemelsnaam wel niet druk over maakt? t gaat niet eens over jou ????????

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:24

Nou even rustig weer, __Robijn__ geeft alleen maar duidelijk aan wat zei ervan vind, het komt misschien een beetje hard over, maar ze is wel eerlijk en meteen to the point, dus daar moet je dan ook maar tegenkunnen.

Wat ik van de foto's vind, ik ga gedeeltelijk met __Robijn__ mee, ik vind ze niet mooi. Ze drukken niks uit, en op foto 3 & 5 zien we alleen je zijkant, uit foto 3 kan ik dan nog wel een emotie halen, maar uit 5 absoluut niet, dat is gewoon een foto voor de lol, en niet voor fototechnisch commentaar.

Verder vind ik dat je op foto 6 & 7 erg moeilijk kijkt, en ik denk dat je standpunt door van onderen te fotograferen ook niet echt ideaal is, en bij foto 2 zie je ook dat je een beetje onderkin hebt, en dat is erg lelijk op een foto.

Je hebt erg slechte achtergronden gekozen, ze zijn erg storend en lijden dus erg van het onderwerp, jij dus, af. Over de laatste foto hoef ik niet veel te zeggen, dat vind ik gewoon tien keer niks, daar valt ook weinig over te vertellen, je staat er niet eens helemaal op, we zien alleen maar haar van je, dat is ook absoluut geen foto voor technisch commentaar.

Jammer dat de meeste zwartwit zijn, kleuren hadden ook wel gemogen. En ga bijv. naar het bos, bomen zijn nooit een storende achtergrond. En speel meer met composities, en als je mooie foto's wilt van jezelf, misschien kan iemand anders ze van je maken? Want zelfportretten zijn van zichzelf al erg moeilijk te maken vind ik zelf.

Succes verder nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:25

Dank je.
Ik ga er veel mee aan de slag. Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:48

__Robijn__ schreef:
Cynn_x schreef:

Hee.. dat JIJ het nou opvat als afkraken, moet jij lekker weten ? en ja.. met opbouwende kritiek kan ze indd meer..daar heb je gelijk in. Maar ik zeg in mijn eerste post dat haar compositie enzo raar gekozen is. Als je dan gaat nadenken is dat miss iets om aan te werken? En ik geef alleen mijn mening erover dus ik snap uberhaupt niet waar jij je in hemelsnaam wel niet druk over maakt? t gaat niet eens over jou ????????

Volgens mij ben ik hier niet de gene die zich druk maakt? Maar oké.

Ik vatte het inderdaad als regelrecht afkraken op omdat je het gelijk, zó, vertelde. Knipoog
Je gaf heus wel goede tips hoor. Ik vond alleen dat je het wat 'vriendelijker' kon formuleren.

Snap je? Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:04

Ik denk dat de meeste dingen al wel genoemd zijn, ik wil alleen nog toevoegen dat je wel iets meer aandacht aan de visagie had mogen besteden (jaja ook dat hoort erbij..), je huid is erg onregelmatig + je hebt lichte wallen; het maakt de foto veel mooier als je dat wegwerkt met een poedertje of foundation. Zo is een beetje rouge of oogschaduw ook wel leuk. Ik wil niet zeggen dat je er niet uit ziet hoor haha, maar de uitstraling van het model heeft een grote invloed op de kwaliteit van de foto. Fototechnisch heeft het er niets mee te maken, maar de uitstraling van een foto wordt niet alleen daardoor bepaald. Dat moet voor 75% door het model gedaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:43

Thanks. Haha ja ik weet het. Ik ben enorm bezig ermee. M'n poeder/foundation was ff op, en had geen zin te fietsen (zovaak Huilen van het lachen) etc.