Het zijn een aantal sprookjes die ik geschreven heb naar aanleiding van een hk-topic. Vond het zonde om er niks mee te doen, dus leek het me leuk om ze hier te zetten. Het zijn er 2, aan een 3e word gewerkt.
De bokkers van 1001 nacht.
Over Snoepjes Jaccuzy’s
Er was eens een topic op bokt…
Daar werd gepost door Joepjuh, Blensink, Shanna, Paul11, madelief88, lottehorse, Stoeptegel en Miss Malfoy.
Op een dag kwamen ze weer eens online.
“hooooi!!!” Schreef Miss Malfoy.
“Jeee jullie gaan echt veel te hard!”
Blensink schreef terug:
“We hebben een hele tijd stil gestaan hoor
Het is enorm saai hier de laatste dagen je moet maar weer eens wat verzinnen Miss-Malfoy ”
*Miss Malfoy pakt haar toverstaf*
Zij is namelijk het alter-ego van Ciska, en ze is een heks!
“Wat zullen we eens gaan doen? ” Vraagt ze.
“Oja, Ciska zien jullie voorlopig niet meer... Die had keihard vakantie nodig dus die zit op de malledive ofzo. Ik heb het dus voor het zeggen nu. ”
Ojee, dat voorspelt niet veel goeds. Wie zal ze nu weer gaan beheksen?
“ha die miss” Zegt Joepjuh. “Fijn dat je er weer bent... kun je even een half dagje vrij voor me toveren? Heb geen zin meer... ”
Ehm joepjuh dat kan ik niet maken hoor tegenover je baas hoor...
Ik tover wel snoep, ben gek op snoep.
*Ze tovert een badkuip vol met snoep en gaat er in zitten.*
“hmmm; sinds wanneer heeft miss malfoy een geweten?” Peinst Joepju. “Mijn baas is ook maar een dreuzel hoor... ”
*Ondertussen laat Miss Malfoy met haar toverstok een snoepje richting haar mond zweven.*
Tja... des te langer ik getrouwd ben met Draco des te meer wilde haren raak ik kwijt.
*Ze hapt het snoepje uit de lucht.*
“Jeetje... draco is weer weg, verveel me.”
*En dan behekst ze een aantal snoepjes zodat Joepjuh bekogelt word.*
Blensink vraagt:”Is er nog een plaatsje over lijkt me lekker een badkuip met snoep, en gaan we nou een snoepjes gevecht houden?
”
*Miss Malfoy tovert de badkuip om in een mega jacuzzy met snoep.*
“Kom er maar bij hoor ”
*Ze stuurt ook nog een paar snoepjes op Joepjuh af die keihard tegen hem aan vliegen.*
Blensink rolt bijna over de grond van het lachen.
“Whahaha Echt lol, heb ik nou nog nooit meegemaakt
*Ze schuift Miss Malfoy en Joepjuh een beetje opzij en plonst in de snoepjes*
“Waar is Paul eigenlijk lijkt me erg gezellig als hij ook even lekker erbij komt zitten
Of is er geen plaats meer Miss Malfoy?”
*Miss Malfoy stopt haar mond vol met snoepjes.*
“Mwjammwieejj wik bwen gewk wop snoewpjews!!!”
*Ze zwaait met haar toverstaf.*
“Plaats zat. ”
*Blensink is op zoek naar dat ene lekkere snoepje maar dat blijkt onderop te liggen, ze neemt een duik en gaat naar beneden*
“Hummmmmmmm ik ben ook gek op snoepjes. ”
*Miss Malfoy tovert een snorkel en gaat ook naar snoepjes duiken.*
“Ja eindelijk dat lekkere snoepje gevonden,” zegt Blensink *Ze zoekt een lekker plekje op en begint op het snoepje te zuigen*
“Miss Malfoy snorkel niet zo wild, ik krijg elke keer een been in m´n gezicht , zit net zo lekker hier .”
Oeps
*Miss Malfoy gaat ook maar netjes rechtop zitten.*
Zo ennum.. Mischien moeten we een keer over iets serieus praten? Gewoon om het niveau van dit topic wat op te krikken.
Ik had vandaag een 5.6 voor mijn frans (Een voldoende!!! )
En een 5.7 voor mijn wiskunde. (Ook een voldoende!!! )
“Hehe, zo zit je goed meid, wat kan jij wild zijn zeg ” Lacht Blensink.
“Denk je dat dat gaat het niveau opkrikken? Affijn laten we een poging wagen
He gefeliciteerd Goed gedaan!!!!
Ga je nog wat leuks doen vandaag?”
En zo praten ze over allerlei serieuze zaken, totdat Joepjuh opeens ook weer gaat posten.
Hij quote het bericht waarin Miss Malfoy hem met snoepjes bekogelt, en zegt:
“auww.. auwwww..!! aauhauuwww!!! ”
“Whahahah dat doet pijn he ” zegt Blensink.
Joepjuh zegt: “ja; heel erg; vooral die lolly's komen erg hard aan ja!!!
ennuu; wat waren jullie toenet serieus...bahhh!! Niet meer doen hoor...
Daar heb ik dit topic niet voor in het leven geroepen hoor....
“Dus; nog wat onzinnigs te melden?? (ter compensatie?) ”
*Miss Malfoy aait haar stafje*
“Ben gek op dat ding
Maar nu ga ik maar een afsluiten en richting die vriendin
Doeg doeg allemaal!”
*En ze stapt uit de jacuzy, en verdwijnselt*
“Doei Miss , fijne dag gaat vast lukken ”
*Zo eindelijk weer wat meer ruimte in dat bad, zit je lekker Joep?*
Joepjuh: “Hmm; zit zeker lekker ...ennuuu; als je weer dat allerlekkerste snoepje zoekt....*hier ben ik* ”
“Heerlijk dat snoepbad,” zegt blensink. *Ze hangt een paar dropsleutels aan de oren van Joep*
Zo babbelen ze nog een poosje, over serieuze, maar vooral over minder serieuze dingen. Maar dat horen we de volgende keer. Want toen kwam er een snoepje met caramelsmaak, en die begon vuur te spugen, net als een draak.
De Bokkers van 1001 Nacht.
Over Chocola en kikkerbilletjes.
Op zomaar een topic op bokt, werd weer eens druk gepost.
Shanna en Blensink waren druk in gesprek, paul11 kwam even langs, en Miss Malfoy kwam net toen dit sprookje begon, online.
“Hai Miss!” Zei Blensink.
“Gaan we nog wat leuks doen jij hebt altijd van die leuke ideeén ”
“Jaaa leuke ideen ”
Miss Malfoy begon te brainstormen. Ze dacht, ze dacht heel diep na. Erg bevoorderlijk voor de diepgang van het topic.
Na een poosje wist ze het.
Ze toverde een glijbaan van chocola en die kwam uit in een chocoladebad. Met in het midden een chocoladefontijn!!!
Blensink poste:
“ Dat is prachtig wat kunnen we daar eens voor leuke dingen mee gaan doen
Trouwens Miss toen ik uit dat snoepjesbad stapte bleven alle snoepjes aan mijn lijf plakken. Ben een half uur bezig geweest met snoep plukken . En ik denk dat het komt omdat Joep ze allemaal voor de helft heeft geproefd of er af en toe één heeft uitgespuugd. Vind wel dat je hem even moet veranderen in een kikker ofzo ”
Miss Malfoy tovert een badpak en gaat van de chocolade glijbaan.
wwwwwoooeeeehooooeeee!!!!
Daarna gaat ze snel Joep zoeken, terwijl Blensink zich in een bikini hijst. Ze strompelt de trap op, neemt gauw een lik en glijd dan op haar buik naar beneden.
“O Joepje..” Roept Miss Malfoy schijnheilig.
“We hebben een verassing voor je!”
“Ze lacht gemeen in haar vuistje, en dobbert lekker rond in de chocola.”
“Ja Joep, waar zit je we hebben net zo’n leuke verassing voor je!” Zegt Blensink en ze giert het uit van het lachen.
Terwijl ze op Joepjuh wachten, likt Miss Malfoy lekker de chocola van haar vingers, en Blensink zwemt achter een gevuld bonbonnetje aan dat langs komt drijven. Miss Malfoy duikt naar de onderkant van het bad, en grijpt haar eigen bonbon.
“Jee, wat zou het leven zijn zonder magie.” Ze likt wat chocola van haar toverstaf.
Blensink stelt voor, om Joep eerst in een kikker te veranderen, en hem dan in het chocolade bad te dompelen, zodat hij een lekker smaakje krijgt. O wat hebben ze een geweldig plan om wraak te nemen! En wat zou het leven saai zijn zonder magie!
Zo wachten ze op Joep, en duikelen rond in de chocola, en dan… Is Joep er!
“Ooooo miss malfoy, ik ben er, ik ben er!! En, en ,en ik ben GEK op sjokolaaa!!!!”
Joepjuh springt verdwaast in de chocola, en vergeet alles om zich heen.
“Hmmmmm...hier heb ik altijd al van gedr.....”
Plotseling voelt hij een warme flits. “wwadab...wwwadab wwwwwwaadaabb???.... “
Miss Malfoy blaast de rook van haar toverstaf, net als een cowboy.
“Muhahaha “
Ze grijpt Joep aan 1 van z'n kikkerpootjes en dompelt hem nog eens lekker onder in de chocola.
“Oehh blensink kom gauw dit gaat lekker worden!”
“Whahaha, oh dank u Miss eindelijk zijn we van Joep af”
Ze begint aan de billetjes van de kikker en geeft Miss het andere pootje.
“WWWWAAADAABB!!!!!!! “Schreeuwt die arme Joepjuh. Maar het is al te laat.
Miss Malfoy smult van haar pootje, en oppert het idee om nóg meer mensen naar het topic te lokken en te chocofonduen. Dat lijkt Blensink een goed plan, en ze gaat van de glijbaan, om zoek naar restjes kikker. Oh wat zijn die 2 gemeen bezig!
Maar dan, gebeurt er een wonder!!!
Miss Malfoy kijkt naar haar kikkerpootje, dat ze aan het opeten is, en barst plotseling in tranen uit. “Boehoe ik heb Joepjuh opgegeten!!! Ik ben verschrikkelijk!
Iedereen begint te huilen, want hoewel hij vervelend is, missen ze Joep!
Miss Malfoy spuugt pootje uit.
“Ik haal hem weer terug, let op, dat is vergevorde magie, allemaal een stapje terug graag!!!”
“Simsalalatrallaala…”
KABOEM!!!
“Oh ik hoop dat het gelukt is…”
“Ik ook”, zegt blensink. “Nooit geweten dat ik Joep zo zou missen wat zijn we gemeen. Hoewel hij wel erg lekker was hahaha!”
“Moordenaars…” Sist Shanna tussen haar tanden door.
Blensink vind de chocoladeglijbaan zelfs helemaal niks meer aan, zo zonder Joep.
Iedereen mist Joep, en het gemis is zo sterk, dat de spreuk van Miss Malfoy lukt!
Joep word wakker, en wrijft de chocola uit zijn ogen.
“Goh... waar ben ik???” Hij krabt verbaasd op zijn hoofd, en voelt tot zijn grote verbazing een grote bos haar.
“Huh??” Joep kijkt onder zich, en ziet dat hij op een prachtig glanzende witte arabier zit. “Jeetje, ik..ik..ik...ik ben een prins!!!!”
Maar dan opeens verandert zijn gelaatsuitdrukking, en hij kijkt boos naar Miss Malfoy die verbaasd in haar chocoladebad staat toe te kijken.
”Wow een prins op een witte arabier die is voor mij.” Zegt Blensink.
“Jippie Miss je hebt een prins getovert veel leuker dan Joep.”
Ze springt achterop de arabier, en pakt de prins stevig om zijn middel vast.
Miss Malfoy kijkt verbaast naar de prins op zijn witte arabier. Ze is toch een beetje te enthousiast geweest… Maar Blensink vind het prima zo, ze vind de prins hartstikke leuk.
Maar dan komt Joepjuh weer…
“Heee, wat is dit nu????”
Hij laat zijn arabier flink steigeren, pakt miss malfoy in haar kraag, en gooit haar achterop. “Zooo! ga jij maar even mee!!”
Hij galopeerd hard weg, en laat Blensink verbaast achter op de grond.
Natuurlijk was Blensink vergeten haar cap op te zetten, weer hoofdpijn dus. Oeiii als bokt dat leest…
Maar dan zwaait Miss Malfoy met haar stafje, en verandert de Arabische hengst in een ezel, en de prins gewoon weer in Joep. “Zo,” zegt ze, “dat is beter. Onze eigenste Joep terug. Zullen we gewoon weer naar onze snoepjesjaccuzy gaan?”Blensink weet dat zo net nog niet. Ze wil alleen als Joep geen snoepjes meet uitspuugt, daar is die hele ellende immers mee begonnen! Maar Joep zegt even niets, en geniet van het moment dat hij nog prins was.
Maar meer… Dat lezen we de volgende keer!