laatst hadden we een wedstrijd op school. Je moest iets maken met het thema 'contrast'. Ik heb een schilderij gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
Dit is het schilderij:

We moesten er ook een motivatie bij doen, dit heb ik erbij gedaan:
De bedoeling van mijn schilderij is te verbeelden dat het contrast tussen mensen in huidskleur geen obstakel mag zijn om om elkaar te geven.
Door verschil in huidskleur en stippellijn te gebruiken en de figuren voor de rest hetzelfde zijn wil ik aangeven dat mensen door een andere kleur nog geen ander mens zijn. De 2 figuren hebben ook allebei een hart gekregen met de foto’s van mensen met een andere huidskleur: de figuren hebben deze mensen in hun hart genomen. En ik vind dat iedereen dat zou moeten kunnen doen.
Verder heb ik ook contrast gebruikt in materialen en technieken:
zo heb ik verf, watervaste stift, tipp-ex, papier en lijm gebruikt in mijn schilderij.
Je kunt ook zien dat de achtergrond is geschilderd met veel verschillende kleuren door elkaar, terwijl de huidskleuren van de figuren juist in 1 tint zijn.
Groetjes,
Lieke
Tips welkom!
ps. het was juist de bedoelind dat de figuren zo simpel mogelijk zijn, ik kan ook realistisch tekenen, maar dat heb ik hier absoluut niet gedaan.
.
.

ik hoop dat je wint!