Wat temaken van wol??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Wat temaken van wol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:17

Hoihoi bokkers.
Ik had vandaag een bolletje wol gekocht. en heb al een aantal halsters en halster touwen gemaakt voor me vz shets. alleen vroeg ik me af wat ik nog meer van kan maken.. wel wat makkelijk niet al te moeilijk Tong uitsteken dus geen sjabrakjes heb ik niet nodig Knipoog tegroot voor me vz shets. ik hoop snel en leuke reacties tekrijgen want wil vandaag en morgen verder dingen maken.. groetjes ScharlotJ

Sabinaa__

Re: Wat temaken van wol??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:59

Iemand een leuk idee Haha!
ik ben goed in vlechten dus als je iets weet wat ook met vlechten temaken heeft kom maarop!! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 02:13

Lekker gaan 'tutten' en net als de Belgische knollen die traditie-getrouw tijdens het ringsteken van die mooie vlechten met wol en linten dragen, het wol samenvlechten met de manen in een mooie hengstenvlecht Knipoog
en dan een foto-shoot houden? Knipoog

Verder is wol niet echt een heel bewerkelijk materiaal als het om paarden gaat naar mijn mening, een dekje zou je van wol natuurlijk nóoit kunnen maken, dat zal gaan schuren e.d. en al helemaal als 't nat wordt.

Misschien een oornetje knopen, maargoed daar zal wel heel wat techniek aan te pas moeten komen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 02:19

Je zou een oornetje kunnen haken als je erg handig bent. Maar ook daarvoor zou ik een ander materiaal kiezen. Een halster (arabisch) met kwastjes is wel leuk. Verder is wol geen handig materiaal om halsters e.d. van te maken. Het wordt snel nat, is moeilijk droog te krijgen, gaat snel stinken als het nat wordt en is aan slijtage onderhevig.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 08:42

Ik doe zelf aan ringrijden [hartstikke leuk trouwens!] en een hengstevlecht met wol is niet zo heel makkelijk hoor! Maar als je gewoon eerst goed een hengstevlecht [onderhands] kan maken, dan kan je beginnen met de wol er doorheen [ook onderhands vlechten]. Als je namelijk onderhands vlecht ligt de vlecht op de manen en niet er onder Knipoog Dan krijg je een veel mooier effect!

Verde zou je van die pompoentjes kunnen maken. Hele kleine, van een cm of drie tot vier doorsnede. Dan kan je een matje maken, bijvoorbeeld, en de pompoentjes er in zetten Lachen

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:50

Haha erg leuke ideén erg bedankt !! Knipoog
Ik ga kijken wat ik er aan kan doen Haha!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:25

Alsjeblieft en veel succes! Ja

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:25

Dankje well! Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:46

-> CB. Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:03

Bij het Arabische Volbloeden gedeelte hier op bokt staat een topic over showhalsters maken, misschien kun je daar even wat gaan lezen etc. Lachen