[TEK] mijn eerste pastel-probeersels. paardenhoofden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[TEK] mijn eerste pastel-probeersels. paardenhoofden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 16:52

hallo! ik ben gister de stad in geweest en ik heb daar pastelpotloden gekocht. inmiddels ben ik al hard aan de slag geweest en daar zijn deze dingen uit gekomen:
de eerste, die al af is:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
en dan hier de tweede: (het is nog niet af, maar ik zal in dit topic updates plaatsen tot het af is.)
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

ik ga de 2de nog wat donkerder maken, aangezien het een paard word met zwarte manen Haha! verder graag tips over de bles en de manen Bloos want dat wil nog niet echt lukken..
en als jullie zelf nog dingen zien die fout zijn hoor ik het graag! maar hou er wel rekening mee dat ik voor deze tekeningen nog nooit een pastelpotlood had aangeraakt Vork
(en ja: bij de 1e heb ik de gespjes van het hoofdstel weggelaten Bloos , dat vond ik voor de eerste keer iets te moeilijk.. )

alvast bedankt!

ps. voor de verhoudingen heb ik gemeten en stipjes gezet. en in het echt zijn de tekeningen minder ''oranje''.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-01-08 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

AliesMeijer

Re: [TEK] mijn eerste pastel-probeersels. paardenhoofden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:10

echt niemand? ik ben inmiddels ook weer een stukje verder, ik zal straks even update plaatsen voor als er toch nog wel iemand komt kijken Haha!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:44

Mooi hoor! ik vind vooral die kleuren mooi! alleen weet ik niet of het de bedoeling is dat het op een haflinger lijkt. ik vind de kleur echt net een haflinger kleur. de 2e zou ik iets donkerder maken.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 16:20

dankje voor je reactie! Pling ik zal de 2e aanpassen. ik zet straks de vorderingen hier neer die ik al heb gemaakt. ook zal ik het voorbeeldplaatje van de 1ste plaatsen. het was indd een haflinger Haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 17:31

hier zijn ze dan:
1. Afbeelding
2. Afbeelding

ik vond het oog te groot, dus dat heb ik verkleind.. ik weet niet of dat een goeie actie is geweest.. Clown
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding

en hier het voorbeeldplaatje van de haflinger: (ik vind de tekening er zelf totaal niet op lijken maja.. ) dit is een foto van een foto die op de laptop stond. ik weet niet meer waar ik het plaatje weg had.. Haha! volgens mij van google.nl
Afbeelding

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:39

Ziet er mooi uit joh!Heb eingelijk maar 1 tip die ik je mee wil geven.Probeer wat meer structuur in de vacht aan te brengen.Dus dat je wat meer het haartjes effect krijgt, nu ziet het er allemaal behoorlijk strak en recht uit.Succes verder met het tekenen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:29

marlies85 schreef:
Ziet er mooi uit joh!Heb eingelijk maar 1 tip die ik je mee wil geven.Probeer wat meer structuur in de vacht aan te brengen.Dus dat je wat meer het haartjes effect krijgt, nu ziet het er allemaal behoorlijk strak en recht uit.Succes verder met het tekenen

dankje Haha! . ja ik zat daar ook al aan te denken, maar ik vind dat erg moeilijk die vacht. hetzelfde probleem heb ik namelijk ook met potlood tekeningen.. ik zal het in de volgende pasteltekening toch gaan proberen. ik denk dat ik het in deze niet meer ga doen, maar misschien wel. bedankt voor de tip!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:31

iemand een tip hoe ik die vachtstructuur kan maken? en als de tekening af is, kan ik er dan met 1 of andere spray overheen zodat het niet uitveegt? zoja: hoe duur is dat??

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:12

Ik heb het idee dat het oog van de tweede tekeningeen tikje schuiner mag.

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:46

Ik vind het mooi gelukt Ja
maar ik vind dat de huid te glad is snapje?
je moet idd meer vachtstructuur tekenen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 16:19

bedankt voor de reacties! ik ben het met jullie eens dat ie te glad is, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet doen.. iemand tips??