[TEK] Cadeautje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:25

Lachen
Mijn nieuwste werkje waar ik aan bezig ben.
Na een hele tijd alleen maar gedrochten voort gebracht te hebben heb ik voor het eerst weer eens iets op papier gezet waar ik zelf tevreden over ben Lachen

Maar omdat ik het vrij moeilijk vind om objectief naar mijn eigen tekeningen te kijken hier even een tussenstapje.

Ik ga hem straks den kik inkleuren met pastelkrijt, mocht dat niet lukken heb ik een kopietje van de schets gemaakt om over te trekken voor noodgevallen Tong uitsteken

En het is een cadeautje voor iemand, gelieve beide foto's verder niet te gebruiken, iig niet zonder het te vragen.

Afbeelding

Afbeelding
en de voorbeeld foto Lachen

De voorbeeld foto is idd niet zo best, maar ik ken het paard in kwestie zelf ook, dus dat maakt het wel wat gemakkelijker.

Brand maar los zou ik zeggen, nu kan ik nog van alles veranderen.

SIEMxFUNNY

Re: [TEK] Cadeautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:50

Ziet er goed uit. Alleen lijkt het of de neusriem scheeft zit.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:55

Jah, dat is een van de dingen waar ik nog over twijfel, op de foto zit hij namelijk ook niet helemaal recht, maar de scheve neusriem trekt ook de verhoudingen scheef Scheve mond
dus ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet doen, iemand suggesties?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 13:37

Ik twijfel of ik hem in moet kleuren met pastel of met gewoon grijspotlood.
Wat vinden jullie? Ik heb kopietjes gemaakt voor als het evt. mis mocht gaan.
Het is trouwens een cadeautje voor de instructrice, want die gaat weg en dit is haar favo manege paard Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:56

Heee die foto ken iik!! Schijnheilig Woutieee! Lovers
Had je mijn hoofd er niet even af kunnen knippen? Huilen van het lachen En mijn hand! Zwaaar foute plek Clown

Alleen het voor ons linkeroogje staat een beetje apart, weet niet hoe je dat op zou kunnen lossen, en de ogen zijn misschien wat te groot.. Verder issie zooo gaaaf Lovers

djonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:06

Mooi hoor veer!
Alleen door die bles lijkt het net of z'n hoofd scheef is Clown

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:17

Heee, daar hebben we Ies @ knolhoppen! *LOL*
Mooi gedaan! Hij oogt anatomisch wat raar, maar dat komt met name doordat het rechteroog (voor ons!) niet helemaal goed is. Je hebt 'm teveel van voren getekend, voor het goede zou 'ie wat mogen 'draaien' naar rechts. Dat je er iets scuiner op kijkt. Ik weet niet zo goed hoe ik 't moet uitleggen, maar als je goed naar de foto kijkt, dan zie je het verschil wel..

Verder is 'ie super!
Ik denk dat je deze tekening in grafiet moet maken. Pastel zal deze tekening niet zo mooi doen uitkomen, dan potlood. Denk ik. Haha.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:27

bedankt voor de tip Haha!
ik kheb het oog nu een beetje verandert, ik denk dat het zo beter is Ja
en ik ben idd begonnen met inkleuren met potlood Lachen
Is wel weer even wennen hoor, na al dat digitale geklieder en met houtskool en verf Tong uitsteken
maar nog steeds erg leuk Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:25

Ik ga mee met Esmee, het oog klopt niet helemaal. Verder ziet ie er al leuk uit, ik ben benieuwd naar het eindresultaat Haha!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:31

Ik ga ook met Esmee mee, sorry voor de herhaling, maar ik las dat je het verandert hebt. Lachen Ziet er verder veelbelovend uit Ja
Ben benieuwd naar de volgende stap Haha! !

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:38

Mooi gedaan tot nu toe. Ik ga (ook) mee met esmee over het oog. Dacht eerst dat het aan het linker oog lag, maar toen ik esmees verhaal las lijkt me dat logischer Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:06

hmmm rechter oog valt nog wel mee maar het jukbeen aan de voor ons linker kant zit te ver naar rechts (binnen). Als je goed naar de foto kijkt en een lijn trekt langs oog en jukbeen zie je dat het jukbeen daar wel iets naar rechts uitwijkt maar niet zoveel als op je schets. Daar zou ik even goed naar kijken. Het houdt denk ik wel in dat je ook de neus moet aanpassen...
Verder ben je goed op weg Vera!