[FOTO] Winterpictures met nieuwe Canon eos 400D!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

[FOTO] Winterpictures met nieuwe Canon eos 400D!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 17:19

Hoe typisch.. kerstpictures!
Veel te vertellen is er niet, alleen dat ik deze camera vanaf 11 december had en dus nog heel veel aan 't uitzoeken ben enzo.
Dus graag even dat onthouden, maar commentaar is altijd welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een niet z'n winters beeld, maar wel een mooie.. gemaakt op de 1e dag dat ik de camera had!
Afbeelding

lana_te

Re: [FOTO] Winterpictures met nieuwe Canon eos 400D!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:24

ik vind ze echt heel erg goed gelukt Ja super leuk ! alleen bij de voorlaatste foto heb ik commentaar, overbelicht. nu ja... nog veel suc6 met je camera

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:49

Mooie plaatjes hoor Knipoog

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:39

Ik vind ze heel mooi die spinneweb vind ik ook wel wat hebben en die met dat besje ook
Voor de rest vnd ik het geweldige foto's

nog veel succes met je camera

xx

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:33

Hee!
Fotos zijn goed gelukt zeg!
Ze hebben wel iets Tong uitsteken Vooral die eerste vind ik leuk! Ja
xx

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:51

Zo, een talent hier. Nu al zo'n goede foto's terwijl je deze camera pas hebt? Petje af hoor! Met welke lens fotografeer je?

Foto 1: Compositie is goed, bomen met een beetje lucht. Jammer vind ik dat de bovenste takjes van de bomen zijn afgesneden. De bomen staan nu net een heel klein beetje scheef. Leuker was denk ik geweest als ze helemaal scheef waren, geeft een wat speelser effect Lachen

Foto 2: Deze geeft echt een winters gevoel, zo'n rode kers met wat sneeuw. De scherptediepte is fijn Lachen

Foto 3: Deze heeft wel wat Ja Ik stoor me alleen aan het wazige wit linksonder (onder je copyright)

Foto 4: Deze is fototechnisch goed, maar de foto trekt de aandacht niet echt. Het onderwerp is niet interessant genoeg om lang naar te blijven kijken.

Foto 5: Deze geeft ook een winters gevoel. Deze trekt mijn aandacht wél, en kan er ook even naar blijven kijken. Het enige minpuntje is dat je misschien beter op de knop had kunnen scherpstellen ipv de linkse bladeren.

Foto 6: Apart, ik weet eigenlijk niet precies wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant spreekt hij heel mooi, aan de andere kant kan ik nog steeds niet kwijt hoe die plant nou in elkaar zit. Wel weer een fijne scherptediepte en wazige achtergrond.

Foto 7: Deze vind ik niet écht geweldig. Het onderwerp is ietwat saai, en een beetje overbelicht. De achtergrond is wel mooi egaal, maar omdat het onderwerp ook niet interessant is, is de foto niet echt 'speciaal'

Foto 8: Prachtig! Lovers Deze vind ik echt mooi. Mooi symbolisch, mooi achtergrond, geweldig. Enige minpuntje is dat de rode 'poster' op de achtergrond ietwat stoort.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 11:25

Bedankt voor de berichtjes!
Softijs; er zijn 10 foto's en ik weet niet precies over welke je het hebt..
foto 6 bedoel je die pluimen? die zijn namelijk iets schuin gefotografeerd en hebben sprieterige bladeren.
Bedankt voor 't compliment! Er zullen meer foto's komen waarneer ik hem mee mag naar stal, maar eers moeten we een verzekering hebben en een tas + filter (helaas) Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 17:55

Ohja, ik was meer aan het proberen om scherp te stellen dan echt originele plaatjes te maken, zoals 't knopje in de blauwe lucht heeft goede scherstelling maar is niet zo intressant.
De boom staat tussen mij huis en dat ernaast, dus ik kon eigenlijk niet meer uitzoemen.
Bij de foto met de twee blaadjes probeerde ik juist alleen op de voorste scherp te stellen, wat ook wel gelukt is.
Misschien is het wel mooier als ze beide scherp zijn, maar dit was tevens meer oevening met scherpstellen.
Softijs; Wat bedoel je met rode poster? (of ik ben gewoon blind.. Tong uitsteken )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 19:19

Niemand meer?

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:21

Mooie plaatjes hoor! foto 6,7,8 vind ik heel mooi! Alleen af en toe wat overbelicht Knipoog