[SCH] 1ste Paard in Verf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

[SCH] 1ste Paard in Verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 13:51

Hallo =]

Na jah,mijn eerste topic hiersow..
Vandaag heb ik mijn eerste paard in verf geprobeerd,ik teken een heleboel paarden,en wou eens aan 'verfpaarden' beginnen.
Ik heb niet graag paarden met zo héél veel details,ik 'kleur' ze dan meestal ook nooit 'in'.
Dit is mijn 1ste IN VERF.Dus hij is niet echt fantastisch,ik ben zelf heel erg ontevreden over de manen en iets aan het oog klopt niet echt (heb altijd problemen gehad met het oog)
Zelf vindt ik hem ook niet helemaal 'af',ik probeer verder te doen zodra ik goede tips heb gekregen Knipoog

Hier issie :

Afbeelding

Natuurlijk ben ik geen prof tekenaar,ik ben maar 13 jaartjes hoor en teken al zo'n 3/4 jaar alleen op papier,dus jaaa..a.u.b rekening mee houden dat dit m'n 1ste keer met verf is !
Ik wil liever geen brute/boze commentaar,maar opbouwende commentaar,en tips zijn natuurlijk ook welkom !
Na jah,je mag zoveel opbouwende commentaar & tips geven als je wilt,zo kan ik het tenminste beter & mooier doen de volgende keer Haha!

Laten jullie een berichtje achter ? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mireille op 19-12-07 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TEK] > [SCH]

Janne_BSGFM

Re: [TEK] 1ste Paard in Verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:56

je tekent 1000000000000000x beter dan ik liesjj geloof me vrij !!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:02

Janne_BSGFM schreef:
je tekent 1000000000000000x beter dan ik liesjj geloof me vrij !!

Haha,maar ik teken sowieso niet beter dan al die andere tekenaars hier ROFL

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:23

[UK] > [CB]

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 16:32

Oh,oké,sorry Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:33

Hmmmm.... nee..... vind hem niet echt mooi.

Té simpel, té ongedetailleerd, en bovendien is de manenkam langer dan de nek. Plaats ogen kan ook mooier. Ook kloppen de oren niet. Oefenen!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:38

Ik zie dat je papier wat bobbelt: span je papier en gebruik daarnaast papier dat geschikt is voor het type verf dat je gebruikt.

Verdun je verf daarnaast ook wat meer en durf wat vaker je penseel opnieuw te laden zodat je werk lekker blijft vloeien. Aangezien je je schilderijtje verder alleen omlijnt hebt kun je misschien eerst oefenen in markerstift of potlood op de verhoudingen. Dat scheelt namelijk ook het gedonder van je penselen pakken en schoonmaken. Maar als je juist veel meer plezier hebt in het schilderen kun je de verhoudingen natuurlijk ook schilderend oefenen, daar ben je helemaal vrij in. Knipoog

Mijn devies is dus: oefenen, oefenen, oefenen. Eerst op de verhoudingen, daarna op de verdere uitwerking.

Succes!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 16:41

bizzybijtje schreef:
Hmmmm.... nee..... vind hem niet echt mooi.

Té simpel, té ongedetailleerd, en bovendien is de manenkam langer dan de nek. Plaats ogen kan ook mooier. Ook kloppen de oren niet. Oefenen!

Ja,ik weet het,ik moet nog véél oefenen,mijn tekeningen zijn toch stukke mooier dan dit (A),maar zoals ik als zei,doe ik niet graag Details,ik schets eigenlijk liever,dit was ook mijn 1ste,dus natuurlijk issie simpel Clown

@ JoSav : Dankje voor de commentaar & Tips Knipoog Ik denk dat ik het meer bij potlood zal houden dan verf,zoals ik hierboven bij bizzybijtje al heb gereageerd.(Ik zal kijken of ik ergens nog een tekening van me vindt,kan ik het verschil tonen Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:43

Plaats idd eens een tekening dan Lachen ??

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 16:44

Ik zal nu even zoeken of ik er 1 vindt Tong uitsteken
Ik kan trouwens ook beter paarden natekenen dan ze uit m'n hoofd te teken,ja,weinig inspiratie xP

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 16:54

Hier zijn er 2 (deze zijn overgetekend),ze zijn wel van eventjes geleden (minimum 1 jaar) heb geen recentere tekeningen,maar zodra ik er 1 heb zal ik 'm plaatsen Knipoog

1. Jaah..Dat oog,dat haat ik zo ! Moet ik nog op oefenen..
Afbeelding

2. Nogal veel vegen (A),maar best goed gelukt vindt ik zelf..Deze keer valt het oog gelukkig mee..
Afbeelding

Ik merk een duidelijk verschil hoor,potlood zal toch altijd beter gaan dan penseel xP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:01

Ook je tekeningen vind ik te ongedetailleerd en te simpel. Sorry!
Ik zou dus beginnen met van foto's af te tekenen en niet van tekeningetjes o.i.d. want volgens mij heb je dat wel gedaan. De ogen vallen echt wel mee hoor Knipoog Mijn tip: gewoon wat vloeiende lijnen door elkaar tekenen in het oog en dan de 'vakjes' inkleuren, maar niet allemaal op één tint. Het grootste vakje wat in het midden vanboven zou zitten moet je wit laten. Succes!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 17:04

Ik weet dat ze ongedetailleerd zijn..Ik kleur ze niet graag in,doe ik dat wel,is echt waar,heel mijn tekening verprutst !
Ik probeer aan details te werken en doe m'n best Knipoog
En ik heb ze echt van gewone paarden afgetekend !
Maar toch bedankt voor je commentaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 17:11

Maar inkleuren is écht geen afwerken. Je kan ook een supergedetailleerd paard hebben zonder het ingekleurd te hebben Clown Denk aan schaduwen, en eventueel aders (als het paard had aan het werk is Knipoog ) , en later misschien zelfs alle haartjes een voor een. En ja, een goede tekening, daar zit werk in. Als je je daar niet bij neer kan leggen...... dan heb je eigenlijk wel een beetje pech Clown Dus als ik jou was zou ik óf goede tekeningen (en dus lang werken) maken, óf gewoon lekker simpel blijven tekenen Lachen

Janne_BSGFM

Re: [SCH] 1ste Paard in Verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:49

zarcotj heeft onlangs een tekening gemaakt van het oog van mijn paard, Geronimo. Die tekening is echt mooi !! veel gedetailleerder !! ik vind vaak sommige gedetailleerde tekeningen druk of storend. maar een beetje details kan geen kwaad. OEFENEN LIESJJ!!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:21

ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, maar als je wat meer gaat oefenen, en je moet veel geduld hebben, gaat het wel lukken!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:23

Janne_BSGFM schreef:
zarcotj heeft onlangs een tekening gemaakt van het oog van mijn paard, Geronimo. Die tekening is echt mooi !! veel gedetailleerder !! ik vind vaak sommige gedetailleerde tekeningen druk of storend. maar een beetje details kan geen kwaad. OEFENEN LIESJJ!!

Dit is een oud topic, dus ik zal het sluiten. Lachen