[SCH] Tuigpaard..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Tuigpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 13:34

Omdat ik weer nieuwe doeken voor sinterklaas gekregen heb en dus weer wat kan oefenen, zou ik wel weer tips/commentaar willen op mijn vorige schilderwerk

Afbeelding

Poeh het blijft lastig een tekening/schilderij te fotograferen

Het zou leuk zijn als je een onderbouwende mening plaats Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-12-07 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Sch] > [SCH]

YMJArabians

Re: [Sch] Tuigpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:16

Ik had liever wat meer detail in het tuig gezien. Het lijkt ook niet of de teugels door de ringen op de rug gaan Knipoog Hij is verder wel mooi, maar van mij mag er wat meer detail in Haha!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:03

Daar heb je gelijk in Nagelbijten / Gniffelen
Bedankt voor je reactie

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:06

ik vind de oren in verhoudingen te groot,het zilver aan het tuig is ook te erg aanwezig, die zou ik wat vager willen zien

In de ringen van het bit, is het zwart, is het niet mooier in de kleur van het paard?

verder super gaaf!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:15

Ik vind het jammer dat je zo'n foto hebt uitgekozen. Het paard kijkt al weg en dan heeft hij ook nog oogkleppen. Er zit geen uitstraling in het totaalbeeld.

Oké, even buiten dat.
Hij is mooi geworden, je hebt de schaduwen goed aangegeven. Echter denk ik dat er nog wel wat meer detail in het geheel kan, zoals bij inderdaad het tuig, maar ook het hoofd.
Goed gedaan verder, ga zo door! Lachen

SIEMxFUNNY

Re: [SCH] Tuigpaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:01

Bedankt voor de tips! Erg fijn.

@ snackie: over het bit, er zaten bitringen aan, dusja die waren zwart. Misschien volgende keer wat inproviseren.

@ Evelijn_ : Ik vind dat je volkomen gelijk hebt over dé uitstaling. Bedankt voor de tips.
Volgende keer probeer ik een paard, die je als het ware aankijkt en wat meer details.
Ik ga ermee aan de slag Lachen

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:55

Mooi, maar niet heel erg gedetaileerd, dat vind ik zelf mooier. Ook vind ik de achtergrond kleur te streperig, mag voor mij iets egaler. Vork

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 16:38

oke, iemand anders nog tips Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:53

Ik weet niet of je de achtergrond als eerste hebt geverfd maar zo ziet het er wel uit en dat is erg goed! Altijd beginnen met de achtergrond.. veel makkelijker dan krijg je geen randjes om het onderwerp heen en ziet het er veel afgewerkter uit.. (Als je niet de achtergrond als eerste hebt gedaan, toppie hoor ziet er goed uit! )
Verder vind ik dat je precies de goede kleuren hebt gebruikt voor het paard zelf! Mooi donker en licht contrasten.. (maar wat zijn die witte stipjes?? Probeer de voglende keer zo veel mogelijk je doek op te vullen dan vermijd je die witte stipjes.. )
Ik vind dat je een mooie eigen stijl hebt, volgens mij ben jij niet zo veel van de details en dat geeft helemaal niet want ik vind het wel wat hebben!
Mijn tip: volgende keer verf een paard zonder tuig of halster of wat dan ook om en gewoon van de zijkant.. Of een andere makkelijke positie.. ga niet meteen en te moeilijke foto naverfen maar oefen eerst veel met makkelijke! En ga dan naar steeds moeilijkere en moelijkere.. daar leer je van!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:36

Heel erg bedankt, Aims Lachen

Ik ben nu met een mens bezig.. en sommige delen gaan niet in detail. Ik weet het, het is niets voor mij.

Wat je zegt over die stippen, daar heb je gelijk in! Het was niet genoeg opgevuld op het doek.