[SCH] Schimmel hengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Andante

[SCH] Schimmel hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 14:02

Hoi hoi iedereen Lachen

Ik ben vandaag maar weer eens aan de slag gegaan met verf. Tijdje terug heb ik van m'n moeder namelijk schilderspullen gekregen, en die moeten natuurlijk even ingewijd worden Haha!. Ik had al aquarelverf, maar aangezien ik daar de helft van de kleuren mis (zoals essentieel zwart, Koe ) heb ik een set waterverf erbij gekregen. Ben er in ieder geval hartstikke blij mee Lachen.
Zoals hopelijk te zien is, gaat het om een geschilderde barokke hengst. Ik heb er m'n best op gedaan, en volgens mij is het schilderij er daardoor goed uitgekomen. Nouja, om maar niet teveel te gaan kletsen, hieronder het resultaat:

Afbeelding

Ik heb het geschilderd met waterverf, op iets groter dan A4 formaat, maar ook weer kleiner dan A3. Hieronder heb ik de grotere versie van het schilderij even in een linkje:

http://aycu13.webshots.com/image/34892/2000410838346860027_rs.jpg

Het is al een hele tijd geleden dat ik met de kwasten bezig ben geweest, of dat ik überhaupt bezig ben geweest met tekenen. Ik heb sowieso nog maar een paar keer écht geschilderd wegens gebrek aan spullen, en heb het nu weer een beetje opgepakt met een incompleet aquarelset en nu waterverf. Wees een beetje lief daarom, alhoewel ik niet van suiker ben Haha!. Opbouwend commentaar is natuurlijk hartstikke welkom! Ik ben benieuwd naar jullie reacties Lachen!

EvelijnS

Re: [SCH] Schimmel hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:10

De dynamiek is heel goed neergezet! Ja
Ik zie dat je de kleuren goed gebruikt en ook de verhoudingen zijn goed!
Top! OK dan!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:55

Echt heel mooi gedaan OK dan!
Ik doe het je niet na Tong uitsteken

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:07

Heel erg mooi gedaan! Er zit veel beweging in dit schilderij. Mooi! Kleuren zijn goed, en de verdwijning van de benen zijn ook goed gedaan.
Enige opmerking; het hoofd vind ik íetsje aan de kleine kant. En om meer het barokke effect aan het paard te geven, zo het hoofd iets meer naar ramshoofd mogen neigen. Lachen

Verder echt goed gedaan! OK dan!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:28

Heel mooi gedaan en je hebt précies de goede kleuren gebruikt ziet er echt mooi uit! 1 ding is dat ik het hoofd te klein vindt voor een barok paard.. maar als je dat er niet bij zegt vindt ik hem heel mooi! Ik vindt de benen ook erg goed gelukt!
SUcces verder