[TEK] Welsh jaarling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

[TEK] Welsh jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:50

Ik zag hier allemaal zulke mooie tekeningen, dat ik dacht dat wil ik ook kunnen!
Dus ik naar de winkel gegaan en potloodjes gekocht. (pastelpotloden die leken me wel fijn)
En dit is mijn eerste probeersel. Wat vinden jullie ervan? Alle tips en op en aanmerkingen zijn welkom.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 29-11-07 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

LeonieL

Re: (TEK) Welsh jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:04

ischien is het handig dat je eerst verhoudingen gaat oefenen, want de buik is veeeeeel te groot, ok het hoof isna mijn idee een beetje uit verhouding , mar voor een eerste kervind ik de kleuren van de manen super mooi gelukt !

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:48

mooi, maar ik mis veel details.
je moet idd eens proberen om de verhoudingen te oefenen.
en als je een tekening maakt moet je hem voor je hem ergens neerzet helemaal afmaken, ( moet niet, maar dat ziet er wat beter uit )
want nu heb je dus dat je alleen zijn hoofd goed af hebt gemaakt, en de rest in dunne potloodstreepjes.
dat vind ik er wat, tsja, slordig uitzien, en niet echt mooi verzorgd.
Het is veel prettiger om naar een tekening te kijken als hij helemaal af is Knipoog
veel oefenen, dan kom je er wel!

Groetjes, Arlette

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 19:14

Tnx voor de reacties!
Ik ben weer een stuk verder, denk dat ik hem zo maar laat :

Afbeelding

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:10

Ik vindt hem best goed gelukt voor je eerste keer met pastel potloden! Maar wat Arlette_ zegt is wel waar, er missen details.. dit komt omdat je vrij klein hebt gewerkt en met pastelpotloden is dat vrij lastig. Probeer zo groot mogelijk te tekenen ik ben nu ook bezig met een tekening met pastel en ik gebruik A3 (dat is toch waar 2 A4tjes in passen?) en ik teken alleen het hoofd en ik vindt het nog te klein.. volgens mij heb jij A4 gebruikt en je zet het hele paard erop. Probeer voor de eerste keren zo groot mogelijk te tekenen en wees niet bang om kleur te gebruiken (zeg ik ook steeds tegen me zelf want dat doe ik ook nog niet altijd).
Nog 1 ander klein puntje zijn de verhoudingen.. maar dat leer je vanzelf!! Gewoon oefenen en goed naar plaatjes kijken (als je daar van af tekent!)
Voor de rest is hij mooi gelukt hoor! Blijf oefenen!!