[GED] Make me bleed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

[GED] Make me bleed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 11:46

Een kort gedicht van mij, ik dicht niet vaak maar af en toe als ik me uit moet drukken ga ik schrijven of dichten om andere dingen te vermijden. Lachen
Ik ben dus geen goede dichter, het gedicht loopt almaar door als in één adem en het rijmschema wil volgens mij ook nog wel eens verschillen.
Maargoed, commentaar is altijd welkom, ik ben benieuwd wat jullie ervan denken of erin zien. Knipoog

Make me bleed
I’m in desperate need of some sharp make me bleed
I want what I feel to flow out with the red
Liquid, my blood take a run on my skin
Show me I live make me feel make me think
I can’t stand the pain on the inside it must
Get out and there’s only one way left for me
To go because I feel I’ll go mad if it won’t
All is driving me crazy and there is no escaping
This constant torture – make it stop I can’t take it
No longer I’d rather bleed till there’s no more blood
To spill than take this one more moment
Please, make me bleed.

Jodie_

Re: [GED] Make me bleed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 19:16

Niemand?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 11:47

Ik heb zelf een bloedhekel aan uppen maar na 2 dagen nog geen reacties en maar weinig views toch nog maar een poging wagen. Is er echt niemand die hier wat op aan heeft te merken, er iets in ziet of wat dan ook?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:18

Hmm mijn engels is niet zo goed, maar ik vind het mooi. Ja

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:47

Dankje Lachen

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:25

Super mooi, ik word er stil van, doet me aan minder leuke dingen denken..
Echt super mooi, ik heb er niets op aan te merken alleen dat het een beetje moeilijk las, maar dat komt meer door mijn engels dan door jou schrijven Knipoog Ik hoop niet dat je het schrijft, omdat je wilt voorkomen dat je datgene gaat doen waar je gedicht over gaat..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:42

Bedankt! Lachen
In de roos, daarom heb ik het geschreven maar op zo'n moment maar beter schrijven toch?
Haha het is ook wat vaag geschreven maar ik vind deze manier van dichten met af en toe een keer wat rijmends en halve zinnen fijner en wat aparter dan het standaard rijmschema. Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:45

Ik vind het een heel mooi gedicht, zeker mooi met dit rijmschema. Ik ben ook niet zo van dat standaardschema.
Gelukkig is mijn engels ruim toereikend om het te begrijpen, erg mooi Ja

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:40

Jodie_ schreef:
Bedankt! Lachen
In de roos, daarom heb ik het geschreven maar op zo'n moment maar beter schrijven toch?
Haha het is ook wat vaag geschreven maar ik vind deze manier van dichten met af en toe een keer wat rijmends en halve zinnen fijner en wat aparter dan het standaard rijmschema. Knipoog

Ja Zeker, beter schrijven. Maar ik wens het niemand toe dat soort dingen te moeten voelen/denken/meemaken Knipoog
Ik blijf het een mooi gedicht vinden en dat rijmschema is het probleem niet, een gedicht hoeft niet altijd te rijmen, maar moet gewoon lekker lopen en dat kan ik niet beoordelen omdat ik soms tussendoor even na moet denken wat je ermee bedoeld aangezien mijn engels nogal beperkt is *LOL*

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:49

erg mooi gedichtje, niet meteen een gedichtje dat je in 1, 2, 3 leest maar wel erg mooi gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:36

Een paar dingen uit je gedicht kloppen wat betreft Engels niet echt. Daardoor is het soms ook niet goed te volgen Lachen

'of some sharp make me bleed' --> of something sharp to make me bleed / of something sharp making me bleed
'I want what I feel to flow out with the red' --> Wat wil je daarmee zeggen? (Nu staat er letterlijk 'Ik wil wat ik voel om te stromen met het rood')
Liquid, my blood take a run on my skin --> Hiermee weet ik ook niet precies wat je wilt zeggen...
Show me I live make me feel make me think --> Kan in principe wel, alleen 'Show me I'm alive' is wel wat meer correct. Lachen
"All is driving me crazy and there is no escaping" --> It's all driving me crazy. En 'There is no escape' is correcter dan 'there is no escaping'

Met je laatste stukje snap ik inhoudelijk niet wat je wilt zeggen:
Niet langer zal ik liever bloeden tot er geen bloed meer is
om te vloeien, dan dit moment weer te moeten meemaken
(even vrij vertaald dan, 'one more moment' is lastig te vertalen omdat het een soort uitdrukking is natuurlijk)
Alsjeblieft, laat mij bloeden

Wat me opvalt is dat je gewoon een gedicht over een heftig onderwerp geschreven hebt en er redelijk veel cliche's in hebt verwerkt (als je kijkt naar meerdere gedichten over dit onderwerp komt een hoop van wat jij schrijft daarin ook terug). Verder is het natuurlijk erg origineel dat je geen standaard schema gebruikt, alleen probeer toch wel een beetje ritme in je gedicht te houden. Nu 'loopt' het niet echt. Lachen

Mag ik vragen waarom je voor Engels gekozen hebt ipv Nederlands?