Pop art collage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Manuella23

Pop art collage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:44

Ik weet niet of dit topic juist staat, maar ik heb een paar hints nodig...
Ik moet een pop-art collage maken, maar nu is mijn vraag... Hoe begin je eraan?
Moet ik eerst een thema zoeken, of gewoon in boekjes beginnen bladeren of ...
Heeft iemand leuke ideën van thema's die ik erin zou kunnen verwerken, of kan je best niet met een thema werken?
Waar moet ik nog op letten?
Alle tips en hints zijn welkom!

geluksvogel

Re: Pop art collage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:25

Ik denk dat je eerst je ideeën moet orderen, wat wil je precies maken en hoe wil je dat aanpakken? Pop art is nog vrij moeilijk te doen als je niet precies weet wat je wilt. Zoek een leuk thema en een paar goede voorbeelden en begin met brainstormen die je later uitbreid. Ik kan uit je verhaal niet opmaken wat je nou precies van plan bent, wil je een schilderij maken, tekening of kan je op internet wat doen? Misschien kan ik je dan nog meer helpen Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:28

Eerst goed weten wat je gaat doen ga je ouderwets knippen en plakken of ga je photoshoppen.
Zorg dat je ideeën op doet voor wat je wilt, desnoods plaatsje knippen en naast elkaar schuiven om
te kunnen brainstormen. Zoek er ook wat info over op dat kan misschien goed helpen.

Eerst brainstormen en weten welke kant je op wilt!

succes!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 15:45

Het gaat echt nog om het knippen en plakken, dus niet met de computer ofzo... Hoopje tijdschriften doorzoeken en er iets van maken... Alleen heb ik geen idee hoe eraan beginnen...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:51

Hoe je er aan gaat beginnen is eigenlijk heel simpel.
Je pakt een stapel boekjes/tijdschriften (niet alleen mode tijdschriften, maar probeer het een beetje breed aan te pakken) en ga er voor zitten om ze allemaal eens door te bladeren.

Knip alles uit wat te maken heeft met pop-art. Denk dan niet alleen aan directe uitingen, maar ook aan kleuren en vormen die typerend zijn binnen de pop-art.

Alles wat je gevonden hebt knip je uit en verzamel je.
Wanneer je denkt dat je voldoende hebt ga je een selectie op kleur, vorm of gevoel maken. Of juist een combinatie.
Uiteindelijk zal er een stapeltje zijn wat meer je aandacht trekt of wat beter de term pop-art omschrijft.

Met dat stapeltje ga je verder en ga je je collage in elkaar zetten. Neem een groot vel stevig papier (of plak het later op board) en leg eerst alle knipsels er los op, alvorens je gaat plakken. Zo kun je nog wat met de compositie schuiven. Lachen

Succes!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 20:58

En wat zijn dan juist de elementen in tijdschriften die te maken hebben met pop-art? Bloos

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:03

typ t eens in bij wikipedia, of gewoon op google bij afbeeldingen.. daar zijn genoeg voorbeelden te zien Knipoog

succes ermee!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:07

Dank je voor de tip, ik heb al redelijk wat voorbeelden gezien, en zelf al wat beginnen 'prutsen' zal wel zien wat het resultaat wordt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:32

Pascaline schreef:
En wat zijn dan juist de elementen in tijdschriften die te maken hebben met pop-art? Bloos

In dat geval de aller beste tip die ik heb;
Speur boeken en internet er eens op na. (Had je eigenlijk al gedaan kunnen/moeten hebben alvorens je hier ging vragen hoe te starten)

Als je niet weet wat is, kun je ook geen collage maken inderdaad. Lachen