[SONG] Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MWTBAP

[SONG] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 08:38

Ik heb vandaag eens een stukje gezongen & opgenomen. Ik ben er zelf niet super tevreden over, weet iemand misschien waar dat aan ligt? Iemand tips oid?
Hier is de link:
http://media.putfile.com/Soulmate-30

Let trouwens niet op de pauzes tussendoor, ik had een koptelefoon op met de muziek. Kben trouwens ook weer lekker verkouden dus let ook maar niet op het hoesten Vork
Groetjes!

Je mag best zoiets zeggen van: Ik vind het niks oid, maar zeg dan ten minste wel waarom je het niks vindt.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 23-09-07 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag veranderd. Deze klopt iets beter dan de vorige. ;)

Karl66

Re: [AUDIO] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:36

[LZP] > [CB]

Hvelreki

Re: [SONG] Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:56

Sorry hoor, maar ik kan het bijna niet horen. Zelfs als ik mijn volume op het luidste zit hoor ik amper geluid. Weet niet of het aan mijn computer ligt maar normaal gezien heb ik geen problemen met het geluid...

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:00

ik hoor het wel goed ik vind het niet slecht klinken hoor.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:07

Nu hoor ik het wel, snap niet waarom hij het daarnet niet deed.

Ik vind het niet slecht, maar om echt te zeggen 'waw', nee. Ik vind het wat flauwtjes. Probeer wat meer te 'durven'. Soms lijkt het ook dat je wat te veel vanuit je keel zingt. Je zegt dat je een koptelefoon ophad, volgens mij is dat niet zo goed omdat je daarmee vrij snel vals zingt. Ik vind ook dat je het hoort dat je verkouden bent. Ik wil het zeker nog wel eens opnieuw horen zonder koptelefoon op en als je van je verkoudheid af bent Lachen.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 23-09-07 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:10

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:06

je hebt een hele sterke vibratie, té sterk naar mijn mening.
Ook lijkt het of je bij de hoge en lage tonen aan het knijpen bent met je stembanden.
als ik jou was zou ik een nummer uitzoeken waarbij je stem wat beter past.
en let goed op je ademhaling en articulatie, bij moeilijke tonen je mond verder openen wil wel helpen
succes ermee

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:10

Oké, dank jullie wel. Ik zal eens kijken wat voor soort nummer beter bij me zou passen. Misschien iets van Cascada? Ik weet het niet Bloos Ik probeer trouwens zelf maar wat. Ik heb nooit op zangles gezeten, dus ik probeer gewoon allerlei dingen uit. Ik zal denk ik wel wat vaker iets gaan posten om tips te vragen aan jullie. Ik hoop iig dat mijn verkoudheid snel weg is, dan zal ik het weer eens proberen!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:31

Je bent niet erg klankvast. Zanglessen zou een goed idee zijn, want lelijk is het ook niet. Je hebt overigens wel een erg moeilijk liedje uitgekozen, dit is niet een liedje wat je een twee drie wegzingt. Probeer eens wat meer liedjes uit verschillende genres, misschien is er wel een artiest die je helemaal ligt.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:47

Je stem is volgens mij best leuk, en met wat oefenen of evt zangles is d'r best nog wat van te maken: lelijk is het in ieder geval niet. Je liedjeskeuze is niet zo gweldig: nogal laag. En ik vind het een beetje 'vlak' klinken; wat meer emotie en wat meer lef zouden het liedje gewoon wat meer pit geven. Succes Lachen

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:27

Ja.. Het is erg zacht , Dat ligt dus niet aan je computer !
EN zoals Genee zegt Je hebt een mooie stem, maar kies een wat anders nummer !
Iets meer knal, pit !
Nou ja,, Als je niet meer verkouden bent moet je echtt nog iets plaatsen !!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:25

Het is trouwens wel frapant dat altijd als mensen een stukje zang laten horen, negen van de tien keer de boodschap "Ik ben verkouden" met deze actie gepaard komt..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:27

WildChild schreef:
Het is trouwens wel frapant dat altijd als mensen een stukje zang laten horen, negen van de tien keer de boodschap "Ik ben verkouden" met deze actie gepaard komt..

Dat lijkt me onzekerheid, dat is geen schande toch? Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:34

Klopt ook, maar ik vind het zo jammer, aangezien het als een vast excuus wordt gebruikt. Het is verder geen persoonlijke aanval, ik kan het best geloven dat de TS verkouden is.. maar ik snap nooit dat mensen dan juist zichzelf opnemen en aan andere mensen laten horen. Dat kan natuurlijk best, maar dan vind ik het een beetje raar dat dat dan ook nog als excuus wordt gebruikt. Ik snap dat mensen het erbij zeggen als ze gedwongen moeten zingen, bijvoorbeeld bij het vak Muziek op school, maar zoiets is vrijwillig en kan je op ieder moment doen.. waarom dan uitgerekend als je verkouden bent? Dat valt mij gewoon al zo lang op..

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 19:00

Ik ben wel verkouden, het is geen smoes. Verkoudheid heerst nu in NL (is ook wel een topic van op bokt). Maar mijn verkoudheid als smoes gebruiken doe ik niet, dan lieg je ook tegen jezelf. Ik weet zelf wel dat ik niet bepaald super zing, daarom vraag ik tips. De reden waarom ik nu opneem is dat er niemand thuis was. Anders kijken ze je ook zo raar aan Vork

{Ik snap je trouwens wel hoor}

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:04

Nouja, als je verkouden bent en dan opneemt terwijl het toch nog een beetje goed klinkt, zeg je eigenlijk tegen de anderen 'het is misschien niet goed, ómdat ik verkouden ben' zodat die mensen die het horen dan weer denken 'jeetje, het is goed en ze is ook nog eens verkouden, knap hoor!'.
Haha ja, zo gaat dat.