[FOTO] De kracht van een manegepaard..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

[FOTO] De kracht van een manegepaard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 12:12

Ik heb van de week een fotoshoot gemaakt tijdens een kinderles bij ons op de manege. Er zijn een aantal mooie plaatjes uitgekomen, deze vind ik zelf het beste gelukt.

Let op, op al mijn foto's zit een copyright, ookal is die bij deze foto's niet zichtbaar Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is er altijd nog de juf..
Afbeelding

En de altijd aanwezige stalmascotte Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
Nog 3 weken en dan heb ik mijn eigen nieuw camera Lovers (pentax K10D)

terorita

Re: [FOTO] De kracht van een manegepaard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:16

eerste foto vink echt geweldig, eerste combi scherp, en de rest er zo mooi wazig achter..

over 3 weken mag je bij mij ook komen oefenen hoor Schijnheilig

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:10

terorita schreef:
eerste foto vink echt geweldig, eerste combi scherp, en de rest er zo mooi wazig achter..

over 3 weken mag je bij mij ook komen oefenen hoor Schijnheilig

Zondag toch al? Schijnheilig

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:12

jjaaaa maar das niet met je eigen camera Haha!
met je eigen camera moet je vast ook nog oefenen Schijnheilig

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:14

Ik vind de foto's eigenlijk niet zo boeiend. Die van de juf is eenmooie close-up. Maar de leskinderen vind ik minder, doordat ze niet echt vrolijk kijken en er een halster onder het hoofdstel zit, maarja, daar kun jij ook weinig aan doen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:15

Farouche schreef:
Ik vind de foto's eigenlijk niet zo boeiend. Die van de juf is eenmooie close-up. Maar de leskinderen vind ik minder, doordat ze niet echt vrolijk kijken en er een halster onder het hoofdstel zit, maarja, daar kun jij ook weinig aan doen.

Paard is kopschuw Knipoog anders is die bijna niet te pakken Lachen
Kind kijkt geconcentreerd Ja Nagelbijten / Gniffelen

Ter ik kom iedere dag foto's van je schieten als je dat wil Lovers

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:37

De eerste vind ik ook de beste Ja. Wel jammer van de neus van het paard. 2e is ook leuk.
3e vind ik niet zo veel hebben; door die "raar" (ik bedoel niet zo mooi/goed) afgesneden 2e ruiter + de vrouw rechts. 4e foto is een nette foto maar hij "doet me niets". 5e is wel leuk alleen mag je hem vanboven wel wat bijsnijden Lachen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:45

#2 vind ik een goede foto, je gaat als het ware een beetje zoeken wat de achterliggende gedachte zou kunnen zijn (die onscherpe ruiter wat achterom lijkt te kijken, zo interpreteer ik het).
Die zogenaamde achterliggende gedachte vind ik bij #3 het minpunt. De verschillende elementen in de foto spreken elkaar tegen. Het paard kijkt alert en blij. Wat wil je daarmee duidelijk maken, misschien de titel? De kracht van een manegepaard. Het meisje spreekt die kracht echter tegen, ze kijkt boos en terneergeslagen. Welke emotie wil je nu dus duidelijk maken: blijdschap of boosheid?

De kat had van mij buiten beschouwing gelaten mogen worden. Die past IMO totaal niet in deze reeks, en niet eens omdat 'ie niet zwart-wit is, maar er spreekt niets in, het is gewoon 'een foto' van een kat. In de andere foto zit een verhaaltje verstopt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 11:47

Sander_ schreef:
#2 vind ik een goede foto, je gaat als het ware een beetje zoeken wat de achterliggende gedachte zou kunnen zijn (die onscherpe ruiter wat achterom lijkt te kijken, zo interpreteer ik het).
Die zogenaamde achterliggende gedachte vind ik bij #3 het minpunt. De verschillende elementen in de foto spreken elkaar tegen. Het paard kijkt alert en blij. Wat wil je daarmee duidelijk maken, misschien de titel? De kracht van een manegepaard. Het meisje spreekt die kracht echter tegen, ze kijkt boos en terneergeslagen. Welke emotie wil je nu dus duidelijk maken: blijdschap of boosheid?
De kat had van mij buiten beschouwing gelaten mogen worden. Die past IMO totaal niet in deze reeks, en niet eens omdat 'ie niet zwart-wit is, maar er spreekt niets in, het is gewoon 'een foto' van een kat. In de andere foto zit een verhaaltje verstopt.

Simpele verklaring: Meisje wilde niet op de foto Nagelbijten / Gniffelen Toch vond ik m zelf wel mooi Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:41

Wat heb je met de ogen van de kat gedaan? Clown Lijken wel spookogen. Verder ga ik mee met Sander, leuk dat er een verhaal achter de foto's zit, composities zijn mooi, technisch zijn ze ook goed. Ja, fijne serie! Alleen de kat en de les-geef-juf had er voor mij niet bij gehoeven. Lachen En denk dat ik foto 1 en 2 ook genoeg vond voor een goed beeld. Foto 3 valt daar op 1 of andere manier ook iets buiten, denk door het paard ofzo, kan ik niet goed verwoorden. Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:44

Patriciavt schreef:
Simpele verklaring: Meisje wilde niet op de foto Nagelbijten / Gniffelen Toch vond ik m zelf wel mooi Ja

Is het dan wel een slim idee geweest om het te doen én hem op internet te zetten?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 12:58

Farouche schreef:
Patriciavt schreef:

Is het dan wel een slim idee geweest om het te doen én hem op internet te zetten?

Ja Knipoog ik heb toestemming voor alle foto's Lachen