Tijdje geleden heb ik foto's gemaakt van Max en zijn ruiter Sandro. Let niet op het halstertouw, dat vind ik namelijk minder mooi aan de foto's
De foto's:

Dit waren ze... Hebben jullie nog tips/kritiek?
Groetjes Plien
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
) heb zelf een schimmeltje verzorgd.. Was lastig! Weet niet wat voor camera je hebt? Zet in elk geval je witbalans op (direct) zonlicht. En als de zon zo fel schijnt, ga 's morgens wat eerder of laat op de middag, dan is de zon niet zo fel meer (en 's avonds geeft het vaak nog een hele fijne, warme sfeer ook). De kleuren zijn door het felle licht erg hard, en kijken daarom ook niet zo fijn..
ik ben zelf ook ooit zo begonnen 
Hier en daar moet je even goed opletten op de belichting[zie foto 3 en 4] en de hoek waarop je de foto neemt. Maar zoals ik nu zie, vind ik de foto's heel netjes.
Maaaaarr.. neem geen z/w foto's meer.
Ilsiie schreef:Ik heb het topic geplaatst voordat ik naar school ging, vandaar de tijdPfoeh wat was jij vroeg op, ten eerste
ten tweede.. niet uploaden bij mijnalbum!!!
die eet namelijk héél veel kwaliteit op!
Dan kun je beter je foto's verkleinen naar de langste zijde 800 pixels (met photoshop is dat erg makkelijk) en bij imageshack uploaden, dan blijven ook veel meer details in de foto zitten.
ten derde.. foto's nummeren, is makkelijker commentaar geven
(heb je de regels wel gelezen?)
Goed.. De eerste is wel leuk, vind het jammer dat ie zwartwit is in dit geval.. IMO voegt het niets toe!
op 2, 3 en 4 valt het oog weg waardoor ik ze al niet goed meer vind!
5 vind ik de beste van deze serie, hoewel z'n rug helemaal uitgebrand (=heel over belicht) is.
Laatste ook weer overbelicht op z'n neus!
Ik weet hoe moeilijk het is om witte pony's te fotograferen (of pony's met wit) heb zelf een schimmeltje verzorgd.. Was lastig! Weet niet wat voor camera je hebt? Zet in elk geval je witbalans op (direct) zonlicht. En als de zon zo fel schijnt, ga 's morgens wat eerder of laat op de middag, dan is de zon niet zo fel meer (en 's avonds geeft het vaak nog een hele fijne, warme sfeer ook). De kleuren zijn door het felle licht erg hard, en kijken daarom ook niet zo fijn..
En wat het halstertouw betreft, volgende keer een andere eraan doen dan als je dat hebt?
Hoop dat het niet al te afkrakerig overkomtik ben zelf ook ooit zo begonnen
Denk dat je er wel wat mee kan en vooral blijven oefenen hoor!
Mijn camera stond niet goed ingesteld en heeft sowieso een beetje moeite met veel licht en schemer (ik ben van plan binnenkort een nieuwe aan te schaffen). Hij maakt dus de beste foto’s als het bewolkt is. Ik heb een Sony cybershot N50. Ik was eigenlijk niet van plan (zoveel) foto’s te gaan maken, vandaar het touw. Volgende keer een andere! Bedankt voor de tips, ga er wat mee doen!