[TEK] KWPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:24

Zo, mijn eerste tekening met de Derwent Tinted Charcoal potloden is af. Dit is houtskool in een potlood, met een heel licht, subtiel kleurtje. Ik heb ze gekocht in Engeland, en volgens mij zijn ze ook niet zo bekend in Nederland want niemand kent ze. Maar ze werken super, ik ben er heel blij mee.
Ik had nog nooit een paard met hoofdstel getekend, maar het is boven mijn verwachtingen uit toch nog redelijk gelukt. Al met al vind ik het zelf een best een geslaagde tekening Vork (En dat vind ik niet zo gauw van mezelf).

Maar voor dat jullie beginnen over het kleurgebruik, dit is dus expres mat gehouden omdat het houtskoolpotloden met een 'subtiel' vleugje kleur zijn. Lachen
Door het scannen is de tekening wel wat donker uitgevallen.
Afbeelding

Hier was hij in de maak:
http://i174.photobucket.com/albums/w111 ... /00213.jpg

Commentaar is altijd welkom, ook al heb je niets te melden. Houd het aardig, maar ik ben niet van suiker. Vork

smeetjoew

Re: [TEK] KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:28

Bloos! Dit is wél een onliner waard! Zeker wel!! *LOL*
Vind 'm onwijs goed gelukt! Ondanks dat er een paar héle kleine schoonheidsfoutjes in zitten is ie echt onwijs gaaf geworden! Ja Hoofdstel is echt super in detail! Heel mooi afgewerkt. Ja
Die manen en dat knotje zijn echt fantastisch! Ik vind dit een heel artestiek werkje! Ja Geen fotokopie, maar een werkje met stijl. Haha!
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 21-08-07 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:29

vind hem supermooi!!! hoe je de hals hebt af laten lopen, het oog, de wimpers echt prachtig, hoofdstel is ook heeeeel goed gelukt Ja
het neusje mist wat... detail denk ik.... is een beetje... kweenie
en de oortjes lijken niet helemaal te kloppen

maar heeeeeel mooi.. wil nu ook die potloden Nagelbijten / Gniffelen

edit: manen zijn ook heel goed gelukt Ja

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:31

super mooi Bent!!
oortjes hadden misschien iets groter gemogen..
maar verder echt helemaal super!! super netjes in detail gewerkt en dat hoofdstel Kwijl !! echt super mooi getekend!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:31

Supergaaf! Dit is echt wel een oneliner waard! Haha!
Vind hem echt enorm gaaf geworden, en weet je zeker dat dit je eerste hoofdstel is? Wow!
Enorm gaaf, doe het je zeker niét na! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:32

Bedankt Lachen
Ja, het neusje en de oortjes zijn idd wat minder. Ik zie nu dat ik de sneb wat beter had moeten tekenen. Ik had me er al een beetje op dood gekeken, misschien dat ik die kleine dingetjes nog wat kan veranderen.
Potloden werken echt gaaf, een beetje tussen houtskool en pastel in (op dit papier dan, het is speciaal pastelpapier).

@ Colorado: Ja, ik weet zeker dat dit mijn eerste hoofdstel is Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:35

Ja oneliner
Wow!
Prachtig, vooral het hoofdstel vind ik super goed!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:36

wauw Wow!
Erg mooi gedaan hoor!
Hoofdstel ook super netjes!
OK dan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:39

Bedankt allemaal! Ik ben blijkbaar toch geslaagd in het hoofdstel tekenen. Nu hoef ik niet meer bang te zijn om een tekening te verprutsen als er een hoofdstel bij zit (eerst probeerder ik dat zoveel mogelijk te vermijden, maar ik ga maar eens oefenen).

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:46

WOW. Bente. Echt gewoon super mooi. Ziet er echt gewoon super uit. Wat mooi!! Het hoofdstel zit als gegoten Knipoog. Hartstikke mooi dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:48

Bedankt Mel, ik denk dat ik met deze potloden ook veel fijner werk dan met gewone Derwent Coloursofts.
Ik ben nu alweer bezig aan een Arabier. Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:56

nou ik kan alle vorige commentaren alleen maar gelijk geven echt prachtig! Ja Geen idee of je 't al eens gezegt hebt (of ik gevraagd) maar wil je hiermee wat gaan doen? met tekenen dus niet iedereen kan zo géweldig goed tekenen!

En nou je zegt dat we commentaar mogen geven uhm het oog dat uh lijkt wat triest? (of hoe moet ik dat zeggen?) en het bit lijkt in mijn ogen wat te 'hangen' als je begrijpt wat ik bedoel. Maar verder vind ik echt prachtig hoor! ik doe het je in geen miljoen jaar na!!!

wat is een oneliner eigenlijk? Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:01

Oog is met opzet wat triest, dat was op het voorbeeld ook zo. En met het bit, ik snap wat je bedoeld. Ik zal er de volgende keer op letten Lachen

Ik weet niet of ik er wat mee ga doen... Ik ben nu 15, dus ik kan nog alle kanten op. Ik heb er wel eens over gedacht om naar de Kunstacademie te gaan. Maar eerst maar eens mijn school afmaken.

Een 'oneliner' is dat je een berichtje plaatst waar maar één woord of één smiley instaat. Bijv. 'mooi', of 'super'. Dit mag niet op Bokt, je moet je commentaar onderbouwen, iig meer woorden gebruiken. Vork
Vandaar dat het een hele eer is als mensen je tekening een 'oneliner' geven, want dat betekend dat ze hem erg goed vinden Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:07

Haha. Aan mijn commentaar heb je niet veel. Niet bepaald beargumenteerd maar goed Knipoog.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:12

In mijn beginpost staat 'Commentaar is altijd welkom, ook al heb je niets te melden'. En dit is gewoon lief commentaar Mel, dus dat is áltijd welkom Lachen
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 21-08-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:13

Fiffill schreef:
In mijn beginpost staat 'Commentaar is altijd welkom, ookal heb je niets te melden'. En dit is gewoon lief commentaar Mel, dus dat is áltijd welkom Lachen

Weet ik wel, maar ik moet het onderbouwen, en dat zijn de bokt-regels. Maar ik heb er geen vestand van, ik wil je wel tips geven, maar ik weet niet hoe of wat. Ik heb wel gewoon bewondering voor je dat je zo mooi kan tekenen en zo. Haha, je mag mijn paardje ook wel tekenen hoor Tong uitsteken Knipoog.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:20

Geeft niet Mel Haha!
En ik doe wel eens werk in opdracht, tegen een kleine vergoeding. En ik wil best jou paardje eens tekenen Lachen

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:24

Erg mooi!
Die tint eraan geeft echt een mooi effect.
ergnes kijkt het me niet helemaal lekker, in zn geheel maar wat precies...
manen, oog en hoofdstel zijn idd erg mooi geworden!
Vooral zo doorgaan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:26

Bedankt Lachen
@ Fantine: Misschien de neus? Die is imo ook nog niet helemaal goed. Daar gaat nog wel wat aan veranderd worden.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:30

Ik heb geen idee... kijk eerder wat raar tegne het middendeel van het hoofd zeg maar... tussen neus en frontriem in...
maar kan er geen vinger op leggen helaas Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:31

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, daar heb ik ook al over zitten te twijfelen: Kan het zijn dat het witte dat de zijkant van de neusbrug (ofzo) aangeeft te veel naar links zit in vergelijking met het voorhoofd en de ogen?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:46

Super mooi Bent! Ik kan eigenlijk geen commentaar geven maar als je het dan toch wil weten, de keelriem zit misschien een beetje aan de strakke kant? maar ik weet niet of dat hoort Tong uitsteken
Haha verder echt heel erg mooi.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:46

Bedankt Ies Lachen En ja, dat hoort zo die keelriem. Dat was op de voorbeeldfoto ook zo.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:21

Jemig bent!
Jij bent écht goed!! Haha!
Dat hoofdstel, wauw!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:05

Bedankt Ann Lachen Veel oefenen en dan wordt het ooit nog wel wat Haha!