[FOTO] Blackfoto van Jasmijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

[FOTO] Blackfoto van Jasmijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:55

mn allereerste blackfoto. Echt balen dat ik de ISO waarde beetje veel te hoog had te staan Bloos . Voor de rest vindt ik het een leuke foto

Afbeelding

nynkeline

Re: [FOTO] Blackfoto van Jasmijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:39

niemand een tip/commentaar??

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:43

Leuke foto , achtergrond is teminste écht donker !
Jammer dat het paard zelf niet echt scherp is . Zelf had ik gekozen om het paard aan de rechterkant te hebben en hem misschien een beetje meer van de zeikant te hebben. Nu lijkt het een beetje een afgezaagt plaatje voor mij , alsof er nog een deel mist. En dan zie je die mooie manen ook wat meer . Lachen
Ook had ik de voorpluk lekker wild gelaten . ( maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak )
Lekker blijven oefenen ! Lachen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:53

ok bedankt Lachen de voorpluk heb ik niet eens aangezeten Knipoog en de manen wou ik expres er niet te veel ophebben omdat ze een paar plukken mist Knipoog

Ik zal zeker blijven oefenen, heb nog een paar blackfoto's maar die moet ik nog even ietwat bij bewerken die zet ik er denk ik later nog wel op Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:46

Leuke foto, technisch (Op de te hoge iso na) ook goed. Enkel vind ik de compositie en de positie van t paard niet je-van-het. Hij lijkt zo een beetje 'onnozel' en lomp. En dit komt enkel door hoe je hem op de foto hebt gezet. Recht van voor, alle verhoudingen uit zn verband en je ziet zijn ogen niet. Lachen Ik heb ook een blackfoto van een haflinger; http://img515.imageshack.us/img515/9950/bokt2io5.jpg en dat ziet er al weer heel anders uit. Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:47

Hoe doe je dat die achtergrond zo donker?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:50

ja ben ook erg benieuwd hoe je de achtergrond zò donker maakt!
vind het een erg mooie foto! ,, wel jammer dat het paard niet helemaal mooi scherp is.. verder echt super gedaan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:51

Nelleke1 schreef:
Hoe doe je dat die achtergrond zo donker?

Een blackfoto maak je doormiddel van een paard/onderwerp in een grote openstaande deur te zetten, en dan de zon/licht zo op het paard te laten schijnen dat je camera het onderwerp goed belicht, en de achtergrond donker laat. Hele kunst, en je krijgt het niet zomaar voorelkaar. nabewerking is ook vrijwel altijd nodig. Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:53

ok bedankt Lachen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 19:31

Faelivrin schreef:
Leuke foto, technisch (Op de te hoge iso na) ook goed. Enkel vind ik de compositie en de positie van t paard niet je-van-het. Hij lijkt zo een beetje 'onnozel' en lomp. En dit komt enkel door hoe je hem op de foto hebt gezet. Recht van voor, alle verhoudingen uit zn verband en je ziet zijn ogen niet. Lachen Ik heb ook een blackfoto van een haflinger; http://img515.imageshack.us/img515/9950/bokt2io5.jpg en dat ziet er al weer heel anders uit. Lachen

ik heb nog een paar gemaakt waarbij de compositie anders is, die zal ik er later ook nog wel even opzetten deze staan op de computer en ik zit nu op de laptop. Maar ik vondt uhm best gelukt voor de eerste keer Haha! Bedankt voor je reactie

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 08:50

nog een blackfoto:

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:58

Technisch is de foto wel in orde, maar qua compositie, vind ik beide foto's niet echt mooi.
Bij de eerste foto veel loze zwarte ruimte boven het hoofd, en niet een positie waar het paard er op haar charmanst op staat.
Bij de 2e weer veel zwart boven het hoofd, en het paard staat er niet alert op, lijkt net of ze slaapt Knipoog
De hoek waaruit deze foto is genomen vind ik wél beter dan bij de eerste Lachen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:30

ok, bedankt dat vondt ik ook al bij de tweede foto volgens mij knipperde ze net haar ogen. Het zijn ook mn eerste blackfoto's dus opzich ben ik er wel tevreden mee.

Dus als ik het goed begrepen heb, de foto's iets meer vanaf de zijkant nemen en er meer omdenken dat er minder loze zwarte ruimte er boven komt.

Ik blijf oefenen en het zal vast steeds beter worden Lachen ben ook nog maar sinds een klein half jaartje me echt in de fotografie wereld gaan verdiepen Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:30

[UK] > [CB]