[FOTO] Bloemen en Dolfinarium

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

[FOTO] Bloemen en Dolfinarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 18:13

Hée! Lachen

Vandaag heb ik me maar eens toegelegd aan het fotograferen van bloemen. Er zijn behoorlijk mooie uit komen rollen vind ik zelf, en die wilde ik even showen voor wat commentaar. Ook heb ik woensdag fotos geschoten in het Dolfinarium, die komen dus na de bloemen. Bijna alle foto's zijn met de Canon PowerShot A75 geschoten, is die van mijn moeder. De laatste 2, die zijn met de Kodak EasyShare C340 gemaakt, mijn eigen camera Lachen

Vandaag overigens pas uitgevonden hoe ik de achtergrond vervaagd krijg, anders waren die van het dolfinarium denk ik ook zo geweest Vork

Wat ik overigens erbij wil melden is dat ik niet wil hebben dat de fotos klakkeloos gekopiert o.i.d worden Knipoog alvast bedankt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brand maar los, Lachen

Calista

Re: [FOTO] Bloemen en Dolfinarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:11

De 1e foto vindt ik mooi, bij de tweede, (zelfde bloemen ander persperctief?) is het licht wat flauw.
De 3e is ook mooi, er zit weinig kleur in maar dat maakt hem niet saai.
De 4e is een beetje donker naar mijn smaak, er had iets meer zonlicht bij gemogen.
De 5e foto vindt ik mooi, de golven geven iets extra's aan de foto.
Bij de 6e vindt ik dat de kleuren heel mooi bij elkaar passen.
De 7e is een beetje onduidelijk.
8 vindt ik geweldig Bloos het zou zo een ansicht kaart kunnen zijn Haha!
Bij 9 is het hoofd van de voorste zeehond een beetje onduidelijk, en ligt de andere nogal raar. (zijn het zeehonden? Bloos)
10 is mooi, alleen liggen ze nogal raar
maar dat heeft weinig met de foto te maken Lachen
11, heel speciaal. Alleen jammer van dat draadje.

Ga vooral door Haha!

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:23

Bedankt voor de reactie Lachen Bij die zeehonden was wel leuk om te fotograferen Tong uitsteken Ze zaten de hele tijd te kuiten Lachen

Nog meer mensen met commentaar? Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:17

Ja, ik zal even kijken. Lachen

1. Ik mis een beetje scherpte en bovenin zit net niet de hele bloem erop.
2. Ook deze is niet 100% scherp en van beide is het jammer dat er dode bloemetjes tussen zitten. Ik denk dat er in deze tijd van het jaar genoeg gezonde levende bloempjes te vinden zijn. Lachen
3. Mooie foto, leuk verloop van scherptediepte, de voorste zijn scherp en achterin zie je een grote waas. Mis alleen wel het fel-groene kleurtje misschien.
4. Deze doet me weinig, want hij is onscherp. Ook zit er niet echt een duidelijk onderwerp in. Probeer eens het midden van een bloem, i.p.v allemaal halve plantjes.
5. De foto is een beetje flets, maar hij lijkt me wel scherp. Knap, want ik weet hoe lastig het is om zwemmende beesten er goed op te krijgen. Scheve mond
6. Niet helemaal scherp, maar wel een leuk moment met het water dat zo voor de zeehond omhoog komt. Lachen
7. Ik snap de bedoeling, maar voor mij had deze foto veel meer contrast én scherpe druppels moeten hebben. Nu vind ik hem persoonlijk te druk.
8. Leuk moment, maar jammer van de overbelichte waterstralen.
9. Weer de overbelichte waterstraal en een beetje onscherpte.
10. Ook hierop zitten veel overbelichte plekken, terwijl ik op andere delen van de foto weer wat contrast mis.
11. Leuk moment, idd jammer van het draadje. En ja, ook hier mis ik contrast.

Sorry als het overkomt alsof ik het allemaal weet, maar ik probeer te zeggen wat mij opvalt en wat ik ervan vind, júist om te leren. Lachen Ik vind trouwens wel dat je al heel goed op weg bent, omdat je bij de dieren steeds wel de leuke momenten weet te pakken. Lachen

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:16

@appelflapje: Bedankt voor het commentaar Lachen Vind het altijd fijn als mensen hun mening geven over dingen die ik maak, zeker als ik er daarna nog wat mee kan doen Lachen Dus, nogmaals bedankt Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:40

GalopRacer schreef:
Bedankt voor de reactie Lachen Bij die zeehonden was wel leuk om te fotograferen Tong uitsteken Ze zaten de hele tijd te kuiten Lachen

Nog meer mensen met commentaar? Lachen

Pardón Duivel ???? Het zijn Steller Zeeleeuwen, hoor! Haha! ZeeHONDEN zijn een stuk kleiner, en hebben geen oorschelpen, alleen maar een gaatje als oor (net zoals bij dolfijnen!!!)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 15:11

haha, oeps Tong uitsteken