[FOTO] Ossie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

[FOTO] Ossie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:52

Vanochtend een leuke shoot gemaakt van Oscar. Hier een paar fotootjes. Ben er zelf zeer tevree mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil de foto's absoluut niet op HT of andere fora zien! Anders zal ik er de volgende keer toch echt een groot © op moeten doen! Let dus op het © dat er nu op zit.

Waikiki

Re: [FOTO] Ossie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:54

Ik vind ze mooi gedaan maar de stang erbij niet.. Voornamelijk de foto's waarbij je de teugels weg hebt gefotoshopt.
Bij de 2e foto ben je de rechterteugel vergeten weg te halen!}
Verder vind ik het mooie foto's!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 15:04

Bedankt. De 2e foto klopt wel. De teugels zaten in het begin alleen aan de linkerkant vast. Knipoog En tja, ik vind het hoofdstel wel heel mooi met stang en trens.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:07

het hoofdstel is ook wel mooi met de stang en trens, maar persoonlijk vind ik het minder mooi nu je de teugels hebt weggehaald Knipoog
dan was het misschien mooier geweest om of de teugels eraan te laten, of een trens in te doen met bijv. een hengstenketting? Knipoog

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:20

Heeyy
Weer erg gave foto's !!
Het had misschien mooier geweest als je de teugels eraan had laten zitten.. maarja ik doe het je niet na Knipoog Knipoog
Je moet zeker nog een keer langs komen om mijn paardjes te fotograveren Tong uitsteken Haha!

Kus

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 18:12

Dankje. Lachen

Ja, nogmaals, dat is ieder zn mening. Tong uitsteken Ik vind het zo mooi staan, de eigenaresse ook. Lachen Ik heb zowel foto's met teugels als zonder teugels.

Carretje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:02

ESMEEE ;

WOOHW echt super foto´s johh Pling

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:04

Mooie foto's
Lekker koppie Ja

iid ik vind de foto's zonder teugels niet zo mooi de stang zorgt voor een rotbeeld en hij hangt dan ook niet mooi in de mond

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:29

Bedankt. Lachen

Wat ik nou echt even niet snap. Clown Nij foto 1, 4 en 5 zie je inderdaad geen teugels, aan de achterkant was dit wel te zien. Aan de voorkant(deze kant van het bit dus; de rechterkant van het paard) zat geen teugel en er werd júist op gelet dat er geen spanning op de teugels zat... Dus het bit kan niet rot in zn mond hangen. Clown
En nou weet ik het wel; dat sommige mensen stang en trens niet mooi vinden e.d. Tong uitsteken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:32

ik vind het mooier als de teugels aanwezig zijn.

Maar bij een gewoon trensje is het mooier als ze weg zijn Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:59

En als je ze dan weg haalt: Doe het ietsje netter.
Foto's zijn wel gaaf geworden. Lekker allert paardje!

Composities zijn wel wat eenzijdig. Ik had misschien liever ook totaal shotjes en shotjes van achter, onder, of andere leuke plaatsen *LOL*.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:24

Bedankt! Lachen

Ik heb allerlei soorten. Heb foto's van het paard in z'n geheel en ik heb ook nog foto's van achteren e.d. Lachen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:42

Show me!
Of staan ze ook op je site?
*even kijken.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 01:27

Het is echt ten eerste een prachtig dier ik vind het ok hele mooie foto's en zoals al hierboven gezegt jamer dat je de teugels weg hebt gefotoshopt of i.pv. stang en trens niet gewoon trensje met ketting hebt gedaan.. Dan waren ze perfecto geweest Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:23

Foto 1: mooi alert koppie, mooie compositie, maar iets teveel ruimte boven het hoofd van het paard. Liever je camera iets naar onder zodat er meer paard en minder achtergrond op staat.

Foto 2: hetzelfde als bij foto 1. En tja, het moet gezegd worden, jammer dat die teugels maar aan 1 kant zitten.

Foto 3: saaie compositie en het paard lijkt hier te verzuipen in het tuig. De kijkruimte links is wel leuk zo.

Foto 4: niet helemaal een mooi moment. Paard kijkt een beetje suffig, terwijl het juist zo'n mooi alert dier is. Verder had ik het mooier gevonden als je je camera meer naar links en naar onder had gehouden, want ook hier vind ik weer teveel achtergrond zichtbaar.

Foto 5: oei, wat jammer dat je deze van de zijkant hebt genomen. Was i.m.o. véél mooier geweest als je deze van de voorkant had genomen!

De teugels gewoon over de hals vind ik persoonlijk altijd veel mooier Lachen

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:05

Erg leuke fotos vind ik het! Hoe heb je de aandacht van je paardje gevraagd bij de laatste foto? Ik heb namelijk al alles geprobeerd en bij mij is het dus nooit een suc6 Haha! Verder wou ik eens vragen hoe je de teugels wegwerkt? Ok met photoshop en dan...?

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:07

Ik vind het knap gedaan!! Dat paard van mij kijkt altijd de verkeerde kant op.. Of ze doet dr oren niet naar voren haha

Leuk paardje trouwens!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:43

Ik vind het érg nette foto's! Goed gedaan.
Alleen de 1e 3 zijn qua compo nogal 'standaard'
Vind de laatste het mooist, die spreekt me het meeste aan, dat vind ik echt een prachtige plaat!
Helaas ga ik met vele opmerkingen hier mee, met teugels was ie voor mij helemaal afgeweest.
Maar aangezien jij ook dik tevreden bent, kun je trots zijn op jezelf met dit resultaat! Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:05

Ik ga mee met de commentaar die al gegeven is (over de stang/teugels e.d.). Ik vind het ook niet zo'n originele foto's, maar ze zijn wel helder en scheppen een leuke sfeer Lachen. (mooi paard ook Bloos )

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:49

Ik ga niet individueel commentaar geven op élke foto, want het is wel duidelijk dat dit een reeks is die erg op elkaar lijkt. Zal gewoon mijn algemeen beeld geven en tips. Ja

Allereerst, vind ik dat alle foto's een mooie bokeh hebben, waardoor de achtergrond mooi rustig is en het hele beeld dat ook is. Komt wss mede doordat je een groot diafragma had met deze hoeveelheid zonneschijn.
Opvallend de minste foto vind ik 3, dat is ook de enige die half in de schaduw van de zon is gemaakt, en hier ervaar ik maar weer dat dat bij donkere paarden niet mijn smaak is - niet echt een tip, want anderen ervaren dat wss anders. Bloos

Composities zijn verder wel in orde. Bij zo'n alert hoofd zou je natuurlijk gek zijn om daar geen gebruik van te maken. Knipoog
Ik ga wel mee met anderen over het bit: meestal vind ik S&T-bitten alleen mooi op blackphoto's, heel vreemd. Hier vind ik het ook totaal geen nut hebben, zo'n hap ijzer. Enige reden die ik kan bedenken, is dat het chic staat, maar zonder teugels wordt dat effect volkomen teniet gedaan. Haha!

denhaag203

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:20

ik wil wel graag weten op welke foto's er dan teugels zaten want je hebt het netjes gedaan, ik zie nergens dat je hebt gefotoshopt!

mooie fotos!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:00

Wat ik nou zo jammer vind is dat mijn aandacht meteen op het bit viel, in plaats van het paard. Het misstaat een beetje, zo zonder teugels. Verder scherpe foto's, maar wel wat eenvoudige compositie's. Voor mij springt foto 1 eruit, de kleuren zijn hier wat dieper en er zit wat meer contrast in. Ook vallen de bitten hier het minst op (sorry Bloos). Zeker geen slechte foto's! Lachen

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:03

Ik vindt het hele mooie foto's! Alleen ik vidnt het bit ook niet echt mooi.. ik denk dat het met teugel over de hals mooier was geweest.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 09:49

Bedankt iedereen!

Laat ik even duidelijk maken dat de eigenaresse het zélf mooi vond. En tja, ik ga daar niet tegenin. Het zijn tenslotte háár foto's. Ze was een en al enthousiast over de foto's en dat vind ik het meest belangrijk. Knipoog

@EmyJoan:
1. Aan de linkerkant van het paard teugels.
2. De teugel is nog zichtbaar.
3. Hetzelfde, maar dan met alle teugels.
4&5. Aan de linkerkant van het paard; dus aan de achterkant van de foto in dit geval.

@Eve_lien: Ik zal even zoeken. Site is nog niet geupdate. Degene die dat voor me doet is nu op vakantie. * baalt

@Sander_:
Citaat:
Opvallend de minste foto vind ik 3, dat is ook de enige die half in de schaduw van de zon is gemaakt, en hier ervaar ik maar weer dat dat bij donkere paarden niet mijn smaak is - niet echt een tip, want anderen ervaren dat wss anders.

Hier heb ik gespeeld met het reflectiescherm, wat volkomen mislukt is. Zelf vind ik de belichting op het oog wel mooi. Lachen Het is ook een foto waarop het paard zichzelf is. Het is eigenlijk een heel rustig paard wat nergens van schrikt. Knipoog Hier staat ie dan ook ontspannen op de foto.

En volgende keer maak ik wel helemaal geen foto's met stang en trens. Ál die reacties erover. Nagelbijten / Gniffelen
Persoonlijk vind ik dat het erg lelijk staat als er allemaal teugels aan hangen. Doet afbreuk aan de foto vind ik persoonlijk. Stoort erg.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:23

Citaat:
Laat ik even duidelijk maken dat de eigenaresse het zélf mooi vond. En tja, ik ga daar niet tegenin. Het zijn tenslotte háár foto's. Ze was een en al enthousiast over de foto's en dat vind ik het meest belangrijk.

Ik heb nog nooit een klant gehad die níet tevreden was met de foto's die ik had gemaakt.
Simpelweg omdat die met een heel ander oog naar de foto's kijken.
Heb al een paar keer foto's gemaakt waarover ik zelf helemaal niet tevreden was, maar de klant helemaal euforisch was. Tuurlijk is het fijn als de klant tevreden is, ik zal dan ook echt niet laten weten dat ik niet tevreden ben. Maar ik baal dan wel als ik weet dat ik (veel) beter kan.