[FOTO] Mijn eerste spiegelreflex plaatjes! NIKON-D50

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

[FOTO] Mijn eerste spiegelreflex plaatjes! NIKON-D50

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:37

Hallo allemaal,

Ik heb dan eindelijk mijn spiegelreflex binnen en ben zó blij Haha!
Ik ben nu bezig met het bekend worden van de "Manual" modus en dat is nog wel een kunstje, vooral het handmatig scherpstellen van de etc.
Wel heb ik al een paar plaatjes voor jullie, die misschien wel wat commentaar kunen hebben, zowel kwa fototechnisch als cameratechnisch commentaar.

De foto's zijn gemaakt met een NIKON-D50 camera en 18-55 mm zoomlens Knipoog

1) Afbeelding Gemaakt op gehele automatische modus. (toen had ik de Manual modus en het boekje nog niet doorgenomen.)

http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/2007-07-08eerstefotosnikonenclin-4.jpg?t=1184613758 Nog een plaatje van een bosje aalbessen.

2) Afbeelding Ook met de automodus. Ik stoor me aan die witte waterweerspiegeling en de witte lucht. Terecht????

3) Afbeelding Gemaakt op de M modus. Toen begon ik te spelen met de belichting.

4) Afbeelding Geheel op de M modus, ook de lens enzo handmatig ingesteld.

http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/20070714DagjeImsdal044.jpg?t=1184614018Appart bloemetje, ik stoor me aan de wat te drukke achtergrond, of vergis ik me hierin?

5) Afbeelding Waterval. Alles op de handmatige modus. De donkere achtergrond heb ik expres zo gedaan, om het water (als hoofdonderwerp) goed eruit te laten springen.

http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/20070714DagjeImsdal052.jpg?t=1184614138
Waterval met zeer lange sluitertijd. Ik vind het een heel leuk effect. Het is dus NIET bewogen!

6) Afbeelding Alles handmatig ingesteld. Ik vind hem wel wat donker.

http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/20070714DagjeImsdal075.jpg?t=1184614249 Waterdruppels op de autoruit, een beetje saai bij nader inzien denk ik.

7) Afbeelding Ook hier alle shandmatig ingesteld, het was de bedoeling dat de hond niet al te veel op zou vallen ih al het groen, ik heb het dus half om half af willen wegen.

Ik ben benieuwd naar het nuttige commentaar. Ik sta open voor veel tips en heb nog een lange weg te gaan met het bekend raken met mijn camera.

Groetjes Aurora Knipoog

Tinka15

Re: [FOTO] Mijn eerste spiegelreflex plaatjes! NIKON-D50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:21

gefeliciteerd met je camera! zelf heb ik ook de Nikon D50, dus heb je nog vragen moet je me maar pb'en Knipoog is een Topcamera hoor Haha!

verder moet je gewoon zo lekker doorgaan. ik werk ook altijd op de M stand, vind ikzelf het fijnst omdat je dan overal controle over heb... kwa scherpte diepte ben je ook goed bezig! bij foto 3 zou ik een iets wat grotere diafragma (klein getal) gebruiken, zo word je achtergrond heel soft. als je niet snapt wat ik bedoel zeg je het maar Lachen

( prachtige omgeving trouwens..... woon je in Noorwegen??? daar wil ik altijd al een keer naartoe Tong uitsteken )

succes nog verder, met je geweldige camera Haha! Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:20

Hey Tinka,

Thanks voor je reactie. Ik zal je zeker PB-en mocht ik vragen hebben over de camera.
Ik ben idd nog erg aan het spelen met diafragma enzo, en dat is best nog wel een kunstje vind ik Bloos

Ja klopt ik woon in Noorwegen Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:47

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Ik vind de foto's die je als plaatje hebt geplaatst beter dan de foto's die je als link hebt neergezet maar toch zijn er ook aparte bij. Ik vind het maar knap, zelf heb ik het zusje/broertje van jouw camera, de D70s. Maar ik gebruik de Mknop nog niet, weet nog niet precies hoe deze werkt Clown

Maar ga zo door! Ohja even een tip, je verhaal in je profiel over hoe je in Noorwegen kwam, doet het niet, dus de link niet Knipoog Jammer wilde het graag weten Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:45

Dankje Knipoog

Ik vind de Nikon's zeer fijne modellen. En de kwaliteit is echt goed.(je kan het ook niet echt vergelijken met een ordinaire vakantie camera.)

Oh ok ik zal de link even veranderen.