[VER] Hapfy de duif

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

___Sanne

[VER] Hapfy de duif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 07:46

Ik verveelde me laatst en dacht, laat ik eens een dom verhaaltje schrijven, en dit is het resultaat tot nu toe: (ik maak er af en toe een stukje bij)

Happy Feet de dansende duif
Er was ooit eens een duifje, en hij kon heel goed dansen. Maar de mammies en pappies wilden dat hij goed kon roekoeën. Dus ging hij naar een speciale school: genaamd "De Thuifje School" gesticht door broeder thijs, die heel druk is met alle vogeltjes. Maar toen het duifje op weg was naar de broeder Thijs, kwam hij een heel eng wezen tegen!!! Dat wezen is een soort kraai maar dan met 3 hoofden. Hij kwam aanvliegen en zei: Je moet eerst een betaling doen aan mij en dan mag je pas door waggelen! Het duifje wist even niet wat hij moest en toen zei hij: Zal ik een dansje doen voor u, meneer kraai? Hmmm...de kraai had nog nooit een duif zien dansen dus zei hij ja. Het duifje begon te dansen, totdat de kraai opeens zei: stop!! De kraai nodigde het duifje uit om mee te gaan naar zijn schuilplaats, omdat zijn ekstervrienden graag de dansende duif wilden zien. Maar hoe graag het duifje het ook wilde, hij dacht aan zijn mammie en pappie en besloot door te waggelen. Omdat de kraai zo dankbaar was dat hij is een keer leuk vermaakt was, bood hij het duifje een lift aan naar broeder Thijs.
Toen ze eenmaal bij broeder Thijs waren aangekomen zag het duifje een meisje in de tuin zitten. Hij waggelde erheen en ze draaide zich om.
"Hallo klein duifje, wat is jouw naam?" vroeg zuster Nienke.
"Euhm, ik heb geen naam nu ik er zo over nadenk! Ze noemden me thuis altijd dansnummer." Zei het duifje bedroefd.
"Maar je hoeft niet bedroefd te zijn, ik weet een hele mooie naam voor jou! Happy Feet, omdat je al de hele tijd met je voeten zit te wiebelen!"
Dat vond het duifje, nu Happy Feet genaamd, een mooie naam. "Maar hij is wel heel lang, noem me maar Hapfy."
"Dat doen we, maar je komt natuurlijk voor broeder Thijs." Stelde Nienke.
"Wacht!" Schreeuwde Hapfy snel. "Ik hoor een geluid!"
Psssst ging het. Toen kwam er uit de bosjes nog een meisje, maar deze zat op een paard.
"Hallo Paula en Rapaz! We schrokken al van jullie. Jongens, dit is Hapfy, een nieuwe leerling van broeder Thijs."
"Oh zo, we zijn blij kennis te maken met een leerling van Thijs. Als je terugkomt van zijn opleiding kan je overal in de wereld slagen!"
"Oh, hebben jullie ook bij hem gestudeerd?" Vroeg Hapfy.
"Nee, we hebben hier niet gestudeerd, maar veel van mij vrienden wel." Zegt Paula. "Maar ik ga nu eerst Rapaz even naar binnen zetten, na 2 uur rijden hebben we wel heel erg dorst!"
Hapfy ging mee met Paula, want bij de stallen zat ook de ingang. Hij kwam binnen een hele grote hal, met daarin luiken met allemaal paardenhoofden naar buiten koekeloeren. 'Clinton' las hij, en 'Roland'. Ze weten hier wel goede namen te kiezen! Dacht hij. Hij liep verder. Hij rook net gepoetst leer, van de zadels en hoofdstellen natuurlijk. Hij wist wel wat van paarden af, hij vond ze altijd al leuk, maar hij mocht nooit van zijn ouders op paardrijden. Pas als hij een goed roekoeënde duif was mocht het. Nou daar ging hij aan werken! Nu hij hier alle paardengeuren rook en de paarden zag kreeg hij echt zin om te rijden! Hij keek toch even snel naar binnen in de zadelkamer. Het zag er mooi uit, dressuurzadels en springzadels. Daarna kwam het solarium. Er stond in paard lekker in te drogen. Er stond iemand naast.
"Hallo, wat een mooi paard heb je daar." Zei Hapfy dapper. Hij was niet zo'n prater eigenlijk. Hij kreeg geen antwoord. Tammer, zo stond op de stal waar hij werd in gekwakt, werd nog helemaal nat op stal gezet. Hapfy liep snel door. Hier wilde hij geen getuige van zijn, van dit soort zaken! Het meisje liep snel weg met nog 2 andere meisjes. Druk giechelend. Hij snapte het echt niet, hoe kun je nou blij doen als je een paard zo behandeld?
En nu komt de grote binnenbak. Hapfy's snavel viel open. Er liepen een paar mooie paarden in te dressuren. Er was een instructrice bij die op de bakrand zat. Hapfy liep ernaartoe.
"Hoi, kom je hier om een les te boeken?" Vroeg de vrouw. Ze had mooie leren chaps aan, merkte Hapfy op.
"Nee, ik kom hier omdat ik een nieuwe leerling ben van broeder Thijs."
"Oh zo, nou, dan kom je binnenkort wel weer langs, want Thijs gebruikt als therapie de paardenrug. Een wondermiddel!"
"Maar mijn moeder en vader willen niet dat ik op een paard ga zitten totdat ik het dansen afgeleerd heb." Zei Hapfy verdrietig.
"Dan kun je jezelf net zo goed afschrijven, want zonder de paardenrug kom je nergens. Metaal een Fysiek niet. Dus ik zou het maar gewoon doen, je ouders willen toch dat je dansen afleert? Dit is de enige manier." De instructrice wendde zich weer tot de ruiters. Dat is waar wat ze zegt, dacht Hapfy. Laat ik eerst maar afwachten!
Hij liep weer verder, naar het zonlicht toe om de bakrand heen, en hij bleef kijken naar de paarden die werden bereden. Toen kwam hij weer buiten op een groot grasland uit. Waar moet ik nu heen? Dacht Hapfy. In het grasland waren een paar paarden aan het grazen. Hapfy liep naar een mooi donkerbruin paard toe met een heel klein kolletje boven tussen zijn ogen. Dit paard was niet meer zo jong, maar hij had nog wel uitstraling vond Hapfy. Toen zag Hapfy in zijn ooghoek beweging. Hij keek naar rechts en zag daar een hele grote buitenbak met hoge hindernissen en drafbalken. Waar ben ik eigenlijk terecht gekomen? Dacht Hapfy. Ik mag nog helemaal niet paardrijden van mijn ouders, maar als ik dit hier zie is het enige dat je hier kunt doen paardrijden. Of zouden me expres hiernaartoe hebben gestuurd om mij een keer lol te laten hebben? Hapfy snapte er niks van.
“Hallo daar.” Een vreemde, maar geruststellende stem riep hem. Hij draaide zich om en zag een lange jongen, met pikzwart lang haar tot op zijn kuiten.
“Hallo, ik ben Hapfy.”
“Aha, mijn nieuwe leerling dus! Aangenaam kennis te maken. Je hebt dus mijn paarden en alles eromheen al gezien. Hoe vind je het tot nu toe?”
“Erg mooi! Ik houd heel veel van paarden, maar ik mag ze pas rijden als ik goed kan roekoeën.”
“Dit was een verrassing van je ouders! Ik heb ze overgehaald dat de paardenrug de enige manier is, en toen stuurden ze jou naar mij.”
“Oh wat leuk! Dus ik mag leren paardrijden?”
“Ja, en als je eenmaal bezig bent dan kun je beslissen wat je wil doen: springen of dressuur. Want dat zijn de hoofddisciplines van het paardrijden. Er zijn nog wel andere takken maar die hebben niet dezelfde werking als deze twee. Ik neem je eerst mee naar je villa.” Wauw een villa! Dacht Hapfy. Dit wordt nog leuk in plaats van een teleurstelling!
Toen ze bij de villa aankwamen viel zijn snavel weer open. Bij de villa zag hij een Paddock, grote wei en een grote stal en een zadelkamer! “Hoort dat allemaal bij mij?”
“Ja, allemaal. Je krijgt een paard die je kiest uit de wei waar dat paard in stond die je aan het aaien was toen ik aankwam. Al die paarden zijn ‘groen’, dat betekent dat ze nog niets kennen. Jij gaat jouw uitgekozen paard zadelmak maken en daarna gaan we hard trainen! Je denkt misschien, hoe kan ik nou een paard zadelmak maken terwijl ik nooit op een paard heb gezeten? Ik kies alleen talenten uit voor mijn opleiding, dus dat zit wel goed. Zullen we meteen een paard uitkiezen?” Hapfy vond Thijs wel een prater. En hij wist ook wat Hapfy dacht. Toen Hapfy het paard aan het aaien was zag hij een hele mooie appelschimmel in het hoekje staan van de wei. “Die wil ik!” En hij wees naar de appelschimmel.
“Dan gaan we Lex gelijk halen! Kom maar mee naar jou villa, achterom zit de zadelkamer en kamer waar alle spullen liggen die met paarden te maken hebben.”
“Dus hij heet Lex, is het een hengst of een ruin?”
“Wij hebben geen ruinen hier, we ruinen alleen paarden alleen als ze door het uitsloven echt onhandelbaar worden, en als ze eenmaal ruin zijn gaan ze naar een andere stal.”
“Dit is echt spannend!” Hapfy begon steeds minder verlegen te worden. Hier bij de paarden, daar hoorde hij echt thuis. Én, hij zal hierna weer worden geaccepteerd in zijn familie! Lex stond in het hoekje toen ze de wei inkwamen.
“Hapfy, zeg maar wat tegen hem en loop maar naar hem toe. Ik neem aan dat je wel gelezen hebt hoe je een halster omdoet en een paard meeneemt.”
“Ja dat weet ik zeker! Oké Lex, ik kom even naar je toe, wat sta je toch in het hoekje, wil je met me meekomen?” Zei Hapfy zeker. Lex hinnikte zachtjes en Hapfy deed het halster om en nam hem mee.
“Dan gaan we nu meteen naar de overdekte poetsplaats, kun je gelijk leren hoe de beenbescherming werkt. Je kunt er wel over lezen maar het toepassen daarvan is heel moeilijk! Zelfs voor talenten zoals jij.” Zei Thijs plechtig. Klik klik, klonk het geluid van Lex zijn hoeven op de stenen.

Dit is dus nog niet het einde Tong uitsteken wordt vervolgd Cool

Anoniem

Re: [VER] Hapfy de duif

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:19

Hihi! Leuk gamaakt Sanne! Tong uitsteken
Ik wacht op het volgende deel Lachen

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:17

whaha Sanne!!
Hapfy moest eens weten.... Knipoog

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:41

hahhaha jee je verhaal bij creabea Tong uitsteken Alleen reageert er niemand Tong uitsteken Maar ik vind hem leuk hoor! Je moet hem naar een uitgeverij sturen Tong uitsteken

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:25

Whaha als er hier al niemand reageert Tong uitsteken
Ik ga nu bezig met een stukje erbij Lachen

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:34

En iedereen denkt natuurlijk: Hoe kan een duif nou paardrijden?
Nou, in mijn verhaal is Hapfy even groot als een normaal volwassen persoon zou zijn, en zo ziet hij eruit
Afbeelding
Het is niet de mooiste tekening maar heb hem even op paint getekend Tong uitsteken

Thijs werd opeens gebeld en zei dat hij weg moest, zuster Nienke zou wel komen zei hij. "Ga maar eens oefenen met de onderbandages en bandages! Dan zegt Nienke wel of je het goed hebt gedaan!"
Zo gezegd, zo gedaan. Toen Hapfy aan het klooien was met de bandages hoorde hij een hard gehinnik en daar kwam Nienke aangalopperen, maar het ging niet geheel vrijwillig. Nienke hing bijna naast het grote bruine paard, maar toen sprong Hapfy ervoor en het paard sprong op de rem. Nienke kon er gelukkig zo afspringen. "Poeh poeh! Het ging even fout, er lag en boomstronk waar Roland overheen sprong, maar toen hij de stronk achter zich zag liggen schrok hij ervan hahaha." Zei Nienke lachend.
"Je kunt er tenminste om lachen! Wat een groot paard zeg, hij is wel gespierd!"
"We springen vaak, en we gaan elke week wel op concours, dus van al dat trainen word je wel gespierd! Ik zet hem wel even naast Lex, ruimte genoeg. Roland kan met ieder paard wel overweg."
"Dat is goed, dan kun je meteen vertellen, of ik die ene bandage goed heb zitten..." Zei Hapfy onzeker.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:12

haha wow roland wordt ook beroemd Tong uitsteken prachtige tekening :p Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:44

Minstens 1.500 woorden, ook bij vervolgstukjes.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 18:28

Huh? Zijn dat de regels of...
Dan spaar ik de stukjes op die ik maak Knipoog

edit: ik heb de regels even gelezen en ik snap het Lachen Ik zal me eraan houden!
Laatst bijgewerkt door ___Sanne op 18-07-07 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:29

Hahaha die tekening ROFL
Ben benieuwd naar het volgende deel Lachen

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:36

LAUK VERHAALTJE

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:30

is er kans op een nieuwx stuk?

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 09:10

Jep Knipoog
Ik heb nu weer een stuk geschreven! Om precies te zijn 1.621 woorden Tong uitsteken

“Hmmm, nog niet helemaal. Je moet niet helemaal tot de hoef doorgaan maar halverwege de kogel. Kijk zo.” En Nienke deed het voor. “En nu mag jij de andere benen doen.” Dat deed Hapfy dan, en na 4 keer elk been opnieuw te hebben gedaan was het eindelijk gelukt. Lex bleef heel lief stilstaan terwijl Hapfy bezig was. Maar opeens ging Lex aan het halster hangen. KNAP! Daar ging Lex met alleen nog zijn halster om naar de drukke weg achter het bos achter de villa. “Oh nee! Wat heb ik gedaan!” Riep Hapfy.
“Kalm blijven Hapfy, dat is niet jouw schuld! Kom we gaan erachteraan.” Nienke klonk rustig, dus Hapfy kalmeerde ook echt iets. Maar toen hij Lex hoorde hinniken en een harde klap hoorde was hij niet meer zo kalm! Hij rende samen met Nienke naar het bos en naar de weg, maar tussen de voorbijrazende auto’s zag Hapfy geen paarden lijk. Toen hoorde hij het gehinnik weer, maar het kwam van rechts uit het bos. Ze liepen er gelijk heen. Toen gebeurde er iets heel merkwaardigs. Ze zagen Lex liggen, en toen hoorden ze weer een knal, en toen verdween Lex!
“Nu ben ik niet kalm meer hoor! Wat gebeurde er? Waar is hij nou gebleven? Dit kan toch niet gebeuren? Zelfs hier niet!!” Schreeuwde Hapfy boos.
“Ik begrijp er niks van…” Zei Nienke geschrokken. “Blijf jij in het bos zoeken naar Lex Hapfy, dan ga ik Thijs halen, ik heb nooit een idee waar hij is dus het gaat wel even duren denk ik. Als je iets hebt gevonden kun je me met dit fluitje roepen, en ik hoor je overal!” Nienke gaf Hapfy een fluit die heel erg veel leek op een afstandsbediening van de DVD-speler thuis. Hij bekeek aandachtig alle knoppen op de ‘fluit’. “Hoe moet ik deze gebruiken Nienke? Nienke?” Ze was al weg, hoe moest hij nou weten op welk knopje hij moest drukken? Er zat een grote rode knop op, en ook een paar gewoon zwarte, maar ook een hele mooie goudkleurige knop, in de vorm van… een fluit! Aha, hij had het door. Maar hij was ook benieuwd waar die andere knopjes voor waren. Maar eerst Lex zoeken! Hapfy liep eerst naar de plek waar Lex eerst lag. Hij zag geeneens een afdruk van Lex’ lichaam. Wat raar! Er was geen teken van verzet, geen hoefafdrukken of afgebroken takken. Dan liep hij maar verder het bos in. Hoe verder hij het bos in ging, hoe donkerder het werd. En Hapfy had geeneens een lampje of iets anders oplichtend meegenomen. Dat is natuurlijk niet echt raar, want een tochtje door een pikkedonker bos plan je niet elke dag. Ach natuurlijk! Dacht Hapfy. De afstandsbediening van Nienke, daar zit vast wel een knopje op voor een licht, omat hij wel een lamp zag aan de onderkant van de afstandsbediening. Wel riskant, wie weet wat voor een rare dingen er kunnen gebeuren als ik op het verkeerde knopje druk…Oké, niet aan denken gewoon doen. We gaan gewoon van boven naar beneden. We beginnen met knop nummer één (van de zes knoppen. Het waren er niet zo veel. Maar zes knoppen is beter dan wanneer er zestig knoppen opzitten). De eerste klok had de vorm van een horlogeklok. Misschien gaat de lamp wel uit over een bepaalde tijd, dat verklaard misschien de klokvorm. Dingdong! Ging de afstandsbediening toen hij er op drukte, maar er gebeurde verder niets. Oh toch wel! De klok op de knop ging terugspoelen na een uur geleden. Dat was net voordat Lex ervandoor ging. Toen had Hapfy het door, dit was niet de goede knop. Dit was een tijdreisknop ofzo, vandaar de horlogeklok! Toen kwam er een nog donkerder figuur dan de donkerheid van het bos vlak achter hem, en daarna dwars door hem heen. Pfiew! Dacht Hapfy opgelucht, hij kan me niet zien! Zo’n eng figuur wil je nooit in de ‘toekomst’ tegenkomen wanneer hij je wel kan zien. Maar wacht eens, als dit het verleden is en Lex zo meteen gaat rennen, dan heeft dat figuur en iets mee te maken! Maar eerst een licht, anders weet hij niet waar hij heen ging want het bos was nog steeds donker. Het volgende knopje had de vorm van een sleutel. Misschien moest de lamp met een sleutel worden geactiveerd. Krik krak zei de afstandsbediening. Het geluid van een roestig slot die open gemaakt werd. Maar dit was ook de verkeerde knop, want de volgende knop had de vorm van een peerlamp. Dat was het meest logisch dat dat de knop was voor een licht. Hapfy drukte erop, en er scheen opeens een felle lamp het donkere bos in. Hij rende snel achter het enge figuur aan. Hij zag, eenmaal op het punt het figuur in te halen, zichzelf met Nienke bij Lex staan. Hapfy stopte met rennen, hij wilde zien wat er nu precies gebeurde met Lex. Toen zag hij dat het figuur een beetje doorzichtig werd! Hapfy kon hem nog wel zien, maar blijkbaar de personen in het verleden niet. Dat ik het kan zien heeft vast te maken met de afstandsbediening! Het knopje in de vorm van een sleutel staat dan misschien voor toegang tot iemand zijn geheimen, in het geval van het enge figuur is het geheim de onzichtbaarheid, of hij heeft iets anders te verbergen. Hapfy ging er snel achteraan. Toen hij dichterbij was, zag hij dat de man een soort stok uit zijn jas haalde. Toen mompelde hij wat en kwam er een felle grijze flits uit de stok en Lex was opeens aan het rennen toen de flits weg was. Nienke en Hapfy uit het verleden gingen dwars door Hapfy van nu heen. Hij ging gelijk meerennen en hij was gelijk het bos in gerend, waar hij Lex omhoog zag gaan in dit keer een donkergroene waas uit de stok. Hapfy keek omhoog en hij zag snel iemand of iets in het zwart voorbijvliegen. Dat moet het enge figuur zijn! Dacht Hapfy. En hij trok zijn vliegkunsten weer eens uit de kast (hij liep liever) en vloog de man achterna. Over zijn villa naar een ander huis ver weg, hoewel het meer op een kasteel leek dan een huisje. Voor het kasteel streek de enge figuur neer. Hapfy daalde achter de heg, straks zag iemand hem tòch. Je weet het maar nooit in een rare toverwereld. De hele vlucht had Lex slap in de waas onder de man gehangen en nu plofte hij op de grond. Maar toen stond Lex alweer op en ging praten tegen het enge figuur!
“Wat heb je gedaan Frank jij idioot! We konden wel gezien worden!” Schreeuwde Lex boos tegen de man.
“Nee, ik heb de goede onzichtbaarheids spreuk gebruikt dit keer hoor.” Zei de man snel. Als Lex nu ook nog op twee benen gaat lopen ga ik flauwvallen, of dan wordt ik weer wakker want dit lijkt een droom, of eigenlijk meer een nachtmerrie! Dacht Hapfy. Gelukkig gebeurde dat niet. Er gebeurde wel wat anders. POEF! Hapfy draaide zich om en daar stond een meisje met de vleugels op haar rug nog naklapperend. Ze had lange puntige oren en lange krullende haren. Het leek wel een elf!
“Hoi, wat ben je aan het doen Hapfy?”
“Hoe weet jij mijn naam? En ik heb zo’n afstandsbediening geleend van iemand en zocht het lichtknopje, uiteindelijk ben ik hier terechtgekomen omdat ik steeds op de verkeerde knoppen drukte.” Zei Hapfy.
“Aha, Nienke dacht al zoiets, Ik heet trouwens Marle en ik ben een goede vriendin van Nienke. Jij was ook opeens verdwenen, en omdat Lex ook al verdwenen was was iedereen gelijk in paniek natuurlijk. Omdat ik kan vliegen en toveren had Nienke mij gevraagd jou op te sporen. Dus nu heb ik je opgespoord en gaan we naar hui”
“Nee niet doehoen!” Onderbrak Hapfy haar. “Ik heb wat ontdekt over de ontvoering van Lex en hij ging daar naar binnen en ik heb het idee dat die enge man in het zwart een slechte invloed op Lex heeft!” Ratelde Hapfy snel, voordat Marle hem snel terug ging toveren naar Nienke.
“Welke man in het zwart?”
“De man die ik zag die een soort toverspreuk op Lex uitvoerde toen ik in het verleden was!” Zei Hafy.
“In het verleden? Wat heb je allemaal gedaan in die korte tijd dat je verdwenen was?” Marle snapte er niks meer van.
“Dat vertel ik later wel, we moeten nu eerst te weten komen wat er met Lex aan de hand is en wat hij samen met die man in het zwart in zijn schild voert!” Hapfy dacht al wel dat er iets met Lex aan de hand was toen hij hem helemaal alleen in een hoekje in de wei zag staan. Hapfy vond het een uitdaging en koos Lex. Wat raar dat Thijs of Nienke niks raars aan hem merkten dan… “Ze kunnen ons niet zien dus we kunnen ze makkelijk bespieden!” Zei Hapfy er achteraan.
“Oké, maar eigenlijk moest ik je gelijk terugbrengen naar het heden, iedereen zal straks nog ongeruster worden maarja, dit is even belangrijker vind ik!” Marle was dus van plan te helpen. Iemand met toverkunsten die je helpt komt altijd goed van pas. Ze liepen naar het kasteel en keken naar binnen door een groot raam aan de voorkant, maar daar was niemand te bekennen.
“Van wie is die kasteel eigenlijk” Vroeg Hapfy.
“Dit is het vakantiehuisje van Herman Hulk. Hij is heel sterk en helpt altijd iedereen met zware klusjes of als er iemand in nood is. Hij heeft echt een hart van goud, en hij krijgt veel donaties, vandaar dat hij een kasteel als zomerhuisje kan betalen. Hij is er op dit moment niet.” Vertelde Marle.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:55

wat een leuk verhaal Haha! ik blijf volgen! doe zo voort Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:07

hij wordt leuk sanne Knipoog Tong uitsteken

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:22

en marle doet nu ook al mee Haha!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 22:04

Ik ga aankomende zondag (of zaterdag) 3 weken naar Spanje, dus daarna komt er vast een heel stuk bij Lachen

@vicksytje: Echt leuk dat je mn verhaal volgt Haha! !

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 10:52

Hèhè, na een tijdje vertraging Tong uitsteken heb ik nu een vervolg geschreven! Hij is nog steeds niet af Lachen
(1.689 woorden)

Toen begon de zoektocht naar de waarheid van Lex en wat die man ermee te maken had. Marle en Hapfy gingen het huis in. Het was echt heel groot, je kwam binnen in een hele grote hal, ingericht in middeleeuwse stijl maar dan met modernere apparaten dan ze in die tijd hadden. Deze kamer was net zo ingericht als de grote kamer waar ze net naar binnen hadden gekeken. In de kamer was nog steeds niemand zover Hapfy kon zien, het was nogal donker omdat hij het lichtknopje nog niet had gevonden.. Hapfy hoorde in de kamer wel een geluid, een soort gemurmel. Doordat het zo donker was in de kamer zag hij ook in de spleet, achter de grote flatscreen televisie (die bijna zo groot was als een bioscoopscherm) een flikkerend licht. “Marle!” Riep Hapfy. “Ik heb iets gevonden!” Marle kwam eraan, want zij was in de badkamer aan het kijken.
“Daar is in ieder geval niks te vinden. Wel een mooie badkamer trouwens! Wat heb jij gevonden?” Vroeg ze.
“Kijk, ik denk dat daar een geheime gang is. En ik hoorde ook gemurmel ervandaan!”
“Zou Herman hiervan weten?” Vroeg Marle zich hardop af.
“Ik heb zo’n vermoeden van niet, Hij is zo te horen echt een goedzak die niemand kwaad zou kunnen doen, en zo te horen is Lex nogal slecht…Herman en Lex gaan niet goed samen denk ik dus tsja.” Zei Hapfy. Marle knikte. Plotseling gingen haar vleugels rood knipperen. “Hé Marle, waarom knipperen je vleugels zo…rood?” Vroeg Hapfy.
“Oh nee! Ik moet nú weg! Want er is een vergadering ofzo. Als je er niet heen gaat worden je toverkrachten afgenomen omdat de vergaderingen belangrijk zijn. Maar het is zo onhandig dat ik zelf mijn vleugels niet kan zien! Als ik eens een keer alleen ben dan mis het signaal. Dat komt gelukkig nooit voor eigenlijk, ik ben altijd wel bij iemand haha. Dus ik kan je niet meer helpen Hapfy.” Vertelde Marle teleurgesteld.
“Nou ja, als de plicht roept dan moet het maar.” Zei Hapfy. Marle treuzelde. “Ga nou maar, ik heb de afstandsbediening toch nog?” Zei hij. Dat was eigenlijk geen argument maar hij wilde niet dat Marle haar toverkrachten kwijt zo raken.
“Ja..Dat is waar. Oké, succes dan maar hè Hapfy!” En POEF! Ze was zo weer weg net zoals ze tevoorschijn kwam. Ja doei, dacht Hapfy. Nu ben ik helemaal alleen zonder toverkrachten. De afstandsbediening daar was hij niet zo zeker van, aangezien hij geen gebruiksaanwijzing had en hij was ook niet zo goed in dingen uitvogelen. Nou, niemand kon hem in elk geval zien omdat hij nog steeds in het verleden was. Dus hij hoefde niet heel erg op te passen en zich te verstoppen. Oké dan, hoe krijg ik deze geheime kamer of wat het dan ook is open? Want ik moet wel de uitgang vinden! Dacht Hapfy. Oh, daar bij de deur zat het lichtknopje! Eigenlijk waren het wel meerdere knopjes. Hapfy drukte op alle knopjes. Het licht ging inderdaad aan, maar verder kwamen er ook tralies voor alle ramen en deuren! De geheime doorgang, zo zag Hapfy nu, ging wél open. Hapfy hoorde geen gekraak van de deur. Dat betekende dus dat de deur nog regelmatig gebruikt werd. De enige weg naar de uitgang moet dan via deze uitgang te bereiken zijn. Dit kon natuurlijk makkelijk een valstrik zijn, maar ja Hapfy moest toch wat. Hij ging naar binnen. De muren voelden heel zacht aan! Net Fluweel, zo zacht was het. En bovenaan het plafond, die best hoog was, hingen om de paar meter een grote kroonluchter helemaal versierd met mooie glimmende stenen. Misschien wel echte kristallen, dacht Hapfy. Deze gang leek nu niet meer zo eng als daarnet, zoals je zou verwachten van een geheime gang. Het was niet koud, en het was er ook best gezellig met al dat fluweel en de kroonluchters. Al wandelend door de gang dacht Hapfy na over hoe het nou kon dat er een rare gang in Herman’s huis was. Opeens hoorde Hapfy Lex en de enge man praten. Hapfy zag een grote dubbele deur helemaal tot aan het hoge plafond van heel donker hout. “Zo Henry, hoe beviel het om een knol te zijn voor een paar uurtjes? Al ziek van de poepstank? Hahaha!” Hoorde Hapfy de stem van de enge man zeggen.
“Lach maar Thor. Dit was een geweldige gelegenheid om met een kudde van Thijs te gaan praten veel interessante dingen te weten te komen! We weten nu dankzij mij tenminste wat de zwakke plek van Thijs is.” Huh dit klonk als Lex zijn stem! Aha, dus Lex heet eigenlijk Henry, en Henry is dus ook degene die al Lex was vermomd tijdens de ontsnapping! Zo, nu wordt het wel een erg verwarrend verhaal. Wat hebben ze ontdekt over Thijs en wat zijn ze van plan? Vroeg Hapfy zich af. Hij krijg nu antwoord op zijn vragen: “Wat dan? Ik weet van niks! Jij vergeet me altijd alles te vertellen dombo!” Schreeuwde een ietwat boze Thor meteen. Dit moest dus de enge man zijn. Hij was duidelijk het brein achter deze hele operatie, want hij deed wel heel gemeen tegen Henry. Alhoewel, het zijn wel allebei schurken! Dacht Hapfy.
“Oh ja, sorry. Thijs gaat door het vuur voor zijn vriendin Linea. Dit wordt vast een makkie! We ontvoeren die Linea nadat we haar opgespoord hebben en vragen er de macht van Thijs voor terug! Mwauhahaha!” Lachte Henry gemeen. Oh nee! Dacht Hapfy. Ze willen macht en ze willen dat via Thijs! Als ze hun zin krijgen betekent dat een ramp! En net nu ik hier voor het eerst ben voor mijn opleiding roekoeën! En ik heb nog steeds eigenlijk niets geleerd…Maargoed, ik ben er nu om Thijs te redden voor zijn ondergang! Ik moet dit dus aan Thijs vertellen of Marle voordat Henry en Thor Linea opgespoord hebben! Marle kan altijd wel helpen door haar toverkrachten! Als ze op tijd was voor de vergadering waar ze zo nodig heen moest. Vast wel, dacht Hapfy. Waar is de uitgang? Hapfy zocht en zocht maar opeens stond hij nog maar in een klein hokje met fluweel aan de muren en een kroonluchter aan het plafond. Er waren nergens deuren behalve de deur waardoor Henry en Thor naar binnen zijn gegaan. Hmm vreemd…Dacht Hapfy. Dus Hapfy moest wel door diezelfde deur heen gaan. Dat kan vast wel. Ze denken dan misschien dat het door de wind komt of door een geest in het gebouw. Ze denken toch niet dat ik heb ben omdat ik onzichtbaar ben voor hen! Dacht Hapfy. Nee het kan toch niet! Als ze de tralies zien in het huis dan weten ze dat er een indringer binnen is en dan gaan ze zoeken! Nou dan ben ik vast al wel weg! Ik moet er toch uit, en snel. Dacht Hapfy. Dus hij zette al zijn gedachten over hoe het allemaal mis kon gaan uit zijn hoofd en hij stormde de kamer binnen. Door de klap van de deur schrokken Thor en Henry zo erg dat er drinken over de vloer ging. Die ook fluweel was in die kamer trouwens. Maar ze schrokken niet alleen van de openslaande deuren. Ze schrokken het meeste van een heel hard piepend geluid.
“Aargh! Wat is dat voor een naar geluid? Wat gebeurd er hier allemaal? Is het een indringer?” Schreeuwde Henry boven het gepiep uit.
“Daar gaat hij! Dat is de indringer! Pak hem snel Henry! Sneller!” Maar Henry greep net mis. Hapfy had tijd kunnen winnen door een verassingseffect door het gepiep en sprong net op tijd door het raam die hij net had opengemaakt. Hapfy kon gelukkig nog steeds vliegen. Maar waar komt die piep nou nog steeds vandaan? Ik hoor hem nog! Dacht Hapfy tijdens het vliegen. Zijn hart klopte nog steeds heel hart van de spanning. Hapfy vloog zo snel als zijn vleugels dat toelieten naar de ingang van het terrein van de school, wat een erg lang stuk bos was onder hem en het werd opeens ook wazig en toen weer helder, heel raar. Misschien was Thijs daar wel! Wat wel een probleem was, was dat Thijs altijd nergens te vinden was. Maar dan kunnen de schurken hem natuurlijk ook niet vinden. Oh Marle is er wel! Zag Hapfy. Gelukkig, dacht hij. Hoe moest hij dit gebeuren nu aan Marle vertellen?
“Oh hoi Hapfy! Heb je al wat gevonden?” Vroeg Marle vrolijk.
“Hooi, huh” Zei Hapfy. Hoe kan ze me eigenlijk zien als ik in het verleden zit? Dan is dit de Marle in het verleden…”Hoe kun je me nou zien?” Vroeg hij zich nu hardop af. “En waar is Thijs? Want ik hem dringend nu meteen nodig! Het is echt heel heel erg belangrijk! En hoor je die piep ook? Ik weet echt niet wat het is en ik word er nu een beetje gek van” Ratelde Hapfy aan één stuk door.
“Oké, even rustig. Hoe ik je kan zien? Nou, gewoon met mijn eigen ogen. En waar Thijs is zou ik niet precies weten. Volgens mij is hij nog in de vergaderzaal. Daar blijft hij altijd uren nadat de vergaderingen zijn afgelopen. De vergaderzaal is in dat gebouw.” Marle wees op een heel klein huisje die de grootte had van een elektriciteitshuisje. Hoe kunnen ze dat nu als een vergaderzaal gebruiken? Daar past nauwelijks een mug in! Hij hield deze gedachte maar voor zichzelf. Maar het zal vast wel iets te maken hebben met tovenarij.
“Over dat gepiep.” Ging Marle verder. “Dat is je afstandsbediening. Ik denk dat de batterijen leeg zijn. Kijk maar.” Marle deed het klepje omhoog waaronder de batterijen zitten en Hapfy zag op een schermpje in rode letters knipperen: ‘Batterijen op, betoveringen nu uitgewerkt’.
“Aha! Dus ik ben niet meer in het verleden en daarom kun je mij dus zien! En daarom was het bos zo wazig opeens, omdat ik terugging naar het heden!” Zei Hapfy. “Maar dan heb ik tijd gewonnen op Thor en Henry omdat zij nog in het verleden zitten! Ik ga nu snel naar de euh…vergaderzaal!” Riep Hapfy terwijl hij snel naar het kleine gebouwtje toeliep.

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 13:36

wauw sanne, je hebt echt talent joh!
cool dat ik een engel ben (H)

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 14:11

Whahaa dankje Tong uitsteken

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 16:24

Na een hele lange tijd ben ik weer bezig met het verhaal!
Hier is weer een vervolg! Haha!

Het gebouw was natuurlijk niet zo klein als hij van buiten leek. Hij was eigenlijk heel erg groot! Een beetje te groot om Thijs te vinden…Het was een ronde zaal (wel raar want van buiten leek het in ieder geval een vierkant gebouw) met langs de muren een soort tribunes van zitzakken. Hapfy ging even in een zitzak zitten om te bedenken hoe hij het snelst Thijs kon vinden. Toen Kwam Nienke binnen. “Hey Hapfy! Je mag niet op andermans zitzak gaan zitten! Die is toevallig van Herman dus daar mag je vast wel op zitten. Alleen sommige personen willen niet dat anderen op hun zitzakken zitten.”
“Oh, sorry. Ik wist niet dat iedereen een eigen zitzak had. Er zijn er wel veel!” Hapfy stond op terwijl hij het zei. Hij wilde niet de regels overtreden van de vergaderzaal. “Ik kan Thijs nooit vinden in deze grote zaal. Ik kan niet eens de bovenste zitzakken zien.” Zei hij tegen Nienke.
“Dat is waar, maar Thijs hoort gewoon in het midden te zitten. Daar is hij niet, dus is hij hier ook niet. Heb je hem niet naar buiten zien komen toennet?”
“Ik heb niks gezien! Marle ook niet, anders had ze me niet naar binnen gestuurd.” Zei Hapfy. Wat vreemd, nu was Thijs ook al vermist! Nu Lex was gevonden….Oh nee! “Ik denk dat ik weet waar Thijs is! Ongeveer!”
“Waar dan? Hij is toch niet in gevaar hè?” Zei Nienke met een hoog stemmetje.
“Eigenlijk, denk ik van wel. Ik heb ontdekt toen ik in het verleden was dat Lex een slechterik was! En ze zijn achter de macht van Thijs aan. Lex of eigenlijk Henry, en Thor. Ze weten ook hoe ze dat gaan doen! Ze gaan achter de vriendin van Thijs aan. Linea heette ze toch?” Vertelde Hapfy aan een gechrokken Nienke.
“Maar…hoe kan dat? We controleren de paarden altijd op toverspreuken. We laten ze altijd keuren door de dierentoverarts! Dan moeten ze de arts om hebben gekocht. Ik vond al dat de verkopers een beetje raar deden bij de verkoop. En het stomme is, we kopen haast nooit paarden zelf. We fokken de meeste paarden hier! Oh dit is echt een ramp! Wat moet ik nu doen?”
“Laten we alle mensen weer terug in de vergaderzaal roepen, zij kunnen vast helpen!”
“Dat zou wel kunnen, alleen is iedereen nu op vakantie. Het klinkt wel stom op dit moment om net nu de allermachtigsten vrij te geven..Maar daar ging d vergadering over!” Zei Nienke lichtelijk in paniek.
“Dat is natuurlijk nooit slim, om iedereen tegelijk vrij te geven.”
“Marle is er nog wel, en Maartje is er ook nog. De zus van Marle.”
“Aha, dus dan gaan we hen even roepen ofzo.” Zei Hapfy alsof dat de oplossing zou zijn. Hij wist wel dat ze nergens te vinden zouden zijn, zoals iedereen hier altijd kwijt is. De toverkrachten van Marle en haar zus zouden wel van pas komen! Als Maartje wel toverkrachten heeft. “Oké, we gaan ze roepen. MAAAAAAAARLE!!! MAAAAAAAARTJE!!!!!! Waar zijn jullie?” Gilde Nienke. Na een paar minuten kwam er nog niemand aanvliegen of aanflitsen. Hapfy zag het helemaal niet meer zitten. “Kunnen we niet gewoon gaan zoeken in plaats van hier te blijven hangen? Want dit schiet ook niet echt op.” Zei Hapfy op een verveelde toon.
“Oh ja? Ik ben aan het denken waar ze kunnen zitten! Dan hebben we punten waar we kunnen gaan zoeken. We hoeven dan niet het héle terrein af te gaan zoeken namelijk! Dus even stil ja!” Zei Nienke geërgerd. Dat was natuurlijk wel logisch, dat ze geërgerd was. Ze was nu eenmaal haar broertje kwijt. En deze keer is hij niet zomaar ergens op het terrein. Voordat ik leer roekoeën zijn we een paar weken verder dacht Hapfy. Jammer, want ik wilde zou graag paardrijden…Dacht hij. Toen kwam er iemand binnen in de vergaderzaal. “Marle?” Vroeg Nienke zich hardop af.
“Nee, Britt.” Zei de dame. Wacht eens, dat is de mevrouw die les aan het geven was toen ik hier voor het eerst kwam! Dacht Hapfy. Ze had ook haar paardrijkleren aan. “Ik was wat vergeten te pakken voordat ik op vakantie ging. Ik had mijn supersporen laten liggen in de vergaderzaal. Ik was zo blij weggegaan dat ik nergens meer aan heb gedacht! Maar zonder mijn sporen kan ik niet. Dus ik moest terug.” Vertelde Britt.
“Britt, goed dat je er bent, je kunt ook gelijk blijven.” Commandeerde Nienke.
“Ehm, nee. Ik heb vakantie weet je nog? Waarom zou ik nu opeens toch wel moeten blijven? Er zijn geen lessen en de paarden gaan mee op vakantie!”
“Nee niet weg gaan! Thijs is vermist!”
“Joh, die is altijd vermist. Die duikt wel weer ergens op over een paar dagen.” Ze bleef doorlopen. Toen ze bijna bij de deur was schreeuwde Nienke: “Nee echt! Slechte mensen hebben hem ontvoerd! Iedereen is op vakantie en ik weet niet wat ik moet doen! Marle en Maartje zijn ook nergens te bekennen net nu iemand de macht over wil nemen!”
“Oh, jeetje. Ik dacht dat hij gewoon zoals altijd…Even weg was. Tuurlijk blijf ik dan wel. Wat hebben jullie eigenlijk aan me? Ik heb geen toverkrachten.”
“Jouw kracht ligt in het paardrijden Britt. En we hebben paarden nodig. We kunnen beter te paard zoeken naar Thijs dan te voet lijkt mij.” Zei Nienke.
“Kom jij daar…..Hapfy. Ga jij even mee de paarden halen dan kan Nienke verder zoeken naar Marle en Maartje. “
“Dat is goed. Ik heb alleen nog nooit een paard opgezadeld. Bijna één keer, maar toen kwam alle elende!” Zei Hapfy.
“Een talent als jij heeft dat zo geleerd hoor. Je weet toch wel wat een zadel en hoofdstel zijn?”
“Haha ja!”
“Mooi. Jij pakt de veelzijdigheidszadels van Vosje, Oliebol en Yrte. En de hoofdstellen natuurlijk. Ohja, vergeet de dekjes niet! En Oliebol heeft ook een martingaal. Ze hebben ook allemaal beenbeschermers voor en achter! Daar ben je nog even mee aan de sjouw.”
“Inderdaad. Ik ga gelijk!” Zei Hapfy ijverig. Britt gooide nog 3 sleutels naar hem toe. “Van de kasten!” Zei ze erbij. Dat was duidelijk. Even nadenken, waar was de zadelkamer ook al weer? “De zadelkamer is buiten rechtdoor en dan links het paadje in. Daar loop je tegen de stallen aan en recht is de zadelkamer.” Vertelde Britt. Het leek wel of ze mijn gedachten kan lezen! Dacht Hapfy. “Dat is ook zo!” Riep Britt hem nog na. Haha, waarom ook niet! Dacht Hapfy. Als je geen toverkunsten hebt, dan kun je altijd nog gedachten lezen. Moest ik ook alweer rechts of links het paadje in? Rechts ja. Hapfy ging het rechterpaadje in. Het was een grindpad. Dat lijkt me niet zo prettig als er paarden overheen moeten lopen. Dacht Hapfy nog. Maar hij zag al waarom het niet uit maakte dat er grind lag. Een zandpad liep recht het bos in vanuit de stallen. Recht vooruit stonden de stallen. De raampjes waren niet open zoals bij alle andere stallen die Hapfy hier had gezien. Wel raar zeg. Toen Hapfy een raampje openmaakte zag hij een lege stal. Hij deed het raampje weer dicht en keek op de boxen. Er stonden geen namen op. Hoe moest hij nu weten welke paarden er opgezadeld moeten worden? Wanneer komt Britt eigenlijk? Ze zou nu toch al moeten komen om te poetsen. Misschien zit ze te praten met Nienke, dat kan natuurlijk. Toen zag Hapfy blauwe glitters uit de randen van de boxen komen. Dit is niet goed! Dacht Hapfy in paniek. Waarom moet er altijd bij mij iets raars gebeuren? Ik durf niet de boxen open te doen, maar als ik het niet doe weet ik ook niet wat er gebeurd is. Hapfy deed het raampje weer open van de stal die hij eerder leeg zag staan en hij sprong snel achteruit. Voor het geval dat er iets in zijn gezicht zou spetteren. Tot zijn verbazing was de stal niet meer leeg! Hapfy schrok enorm toen er een hand op zijn schouder kwam. Hij sprong opzij en stond op het punt om weg te vliegen toen hij Britt zag. “Wat doe je hier Hapfy? Je moest niet het rechterpad nemen. Het is gevaarlijk hier! Gelukkig ben je niet gewond! Hier staan de paarden die ziek zijn met een besmettelijke ziekte, niemand weet wat ze hebben. We hebben er experts bij gehad die er ook niets van snappen. De paarden zijn opeens weg en dan komen ze met een flits weer terug, alleen niet als normale paarden maar als wezens met verschrikkelijke stekels over hun hele lichaam. Ze bloeden helemaal net alsof de stekels erin geprikt zijn van binnenuit naar buiten toe. De paarden zijn ook heel erg agressief! Vandaar dat ze hier zo afgezonderd staan. Ik snap ook niet hoe je het raampje open hebt gekregen want ze zouden vergrendeld moeten zijn! Zelfs de machtigste tovenaar kan het niet open krijgen. Thijs heeft het zelfhandig gemaakt. Ik ga wel even kijken wat er mis mee is.” Britt deed het raampje weer open. “Kijk uit!!!!!!” Schreeuwde Hapfy opeens.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:39

oeh leuk zeg *LOL*